Την 7 Δεκ. 2022 ένας αστυνομικός πυροβόλησε έναν Αθίγγανο (ο γράφων απορρίπτει το υποτιμητικό Γύφτος) σε καταδίωξη, όταν ο τελευταίος δεν πλήρωσε το αντίτιμο της βενζίνης σε ένα πρατήριο της Θεσσαλονίκης και διέφυγε. Το θύμα είναι ανήλιξ (16 ετών) και προφανώς δεν διαθέτει δίπλωμα οδηγήσεως και την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές οι ιατροί προσπαθούν να τον κρατήσουν εν ζωή.
Δυσάρεστα όλα και λυπηρά, προκάλεσαν δε και έντονη πολιτική αντιπαράθεση με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ να δηλώνει με την γνωστή θρασύτητά του πως ''όσοι κλέβουν τα σπίτια των πολιτών γίνονται βουλευτές και όσοι δεν πληρώνουν 20 ευρώ βενζίνη δέχονται σφαίρα στο κεφάλι''.
Ο γράφων υπενθυμίζει οτι η κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων σε όσους οφειλέτες δέχθηκαν να θέσουν αυτά ως υποθήκη κάθε άλλο παρά κλοπή είναι και οι οφειλέτες δεχόμενοι το δάνειο αποδέχονται και αυτόν τον κίνδυνο σε περίπτωση αθετήσεως των υποχρεώσεών τους και μη πληρωμής του χρέους. Τελεία και παύλα. Όλα τα άλλα είναι άθλιοι λαϊκισμοί που σε περίπτωση που γίνουν επίσημη πολιτική καταστρέφουν την τραπεζική πίστη και επομένως όλη την οικονομία. Αλλά, αυτός είναι ο κύριος Τσίπρας (που έφερε και τα funds στην Ελλάδα) αυτές και οι δηλώσεις του και ας κριθεί πολιτικά. Το θέμα όμως εδώ είναι σοβαρώτερο.
Αφορά πρώτον την αντιμετώπιση της Αστυνομίας όταν κάνει το καθήκον για το οποίο πληρώνεται, δηλαδή την δίωξη του εγκλήματος και δεύτερον την αντιμετώπιση μιας εθνικής ομάδας στην κοινωνία μας, τους Αθιγγάνους. Και όσον αφορά στην Αστυνομία, βεβαίως όφειλε να καταδιώξει κάποιον (οιασδήποτε εθνικότητος) που δεν πλήρωσε το χρέος του σε έναν φορολογούμενο επαγγελματία και όσον αφορά την σφαίρα, εφόσον ο φυγάς δεν σταματά σε εντολή της Αστυνομίας και πολύ περισσότερο η επικίνδυνη οδήγησή του απειλεί την σωματική ακεραιότητα των αστυνομικών, τότε η σφαίρα δεν είναι μόνο αναπόφευκτη, είναι και απαραίτητη, διότι εδώ τίθεται θέμα νόμιμης άμυνας (ο γράφων εδώ είναι υποχρεωμένος να δεχθεί την εκδοχή των αστυνομικών εφόσον δεν υπάρχει τίποτε που να αποδεικνύει το αντίθετο). Παρόλα αυτά, τα πραγματικά περιστατικά ας τα αφήσουμε στην τακτική ανάκριση καθότι οι πολίτες είμαστε αναρμόδιοι.
Το γεγονός αυτό προξένησε αναταραχή στους κόλπους της εθνικής ομάδας των Αθιγγάνων, οι οποίοι κατηγορούν την Αστυνομία για...ρατσισμό. Τι σημαίνει όμως αυτό; Οτι η Αστυνομία δεν θα επενέβαινε για την σύλληψη του δράστη αν ο τελευταίος ήταν γηγενής Έλλην ή άλλης προέλευσης αλλοδαπός; Μα, αν συνέβαινε αυτό τότε η ίδια η Αστυνομία θα κατηγορείτο και δικαίως από τον πρατηριούχο και όλους τους φορολογουμένους οτι δεν κάνει το καθήκον για το οποίο πληρώνεται.
Βεβαίως και έπρεπε η Αστυνομία να καταδιώξει τον κλέπτη βενζίνης είτε τα ευρώ ήταν 20 ή και 2. Το χρέος είναι χρέος και το χρέος της Αστυνομίας είναι να καταδιώκει τους κλέπτας ασχέτως ποσού κλοπής, διότι στην αντίθετη περίπτωση το έγκλημα θα διογκωθεί στην κοινωνία. Την ποινική αξιολόγηση την κάνουν τα δικαστήρια, ποτέ η Αστυνομία. Κατόπιν αυτού ας πάψουν οι κατηγορίες ορισμένων οτι κακώς έγινε καταδίωξη για 20 ευρώ, διότι έρχεται η σειρά τους να υποστούν τις συνέπειες. Θα γίνονται θύματα κλοπής και η Αστυνομία θα υπολογίζει αν πρέπει να επέμβει ή όχι, ανάλογα με το ποσό. Ποιος θα το ορίζει; Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει. Το θέμα όμως είναι απείρως σοβαρώτερο και η περίπτωση αυτού του τραυματισμού και οι αντιδράσεις το έφεραν στην επιφάνεια.
Ουδείς αμφιβάλλει οτι οι Αθίγγανοι έχουν καταλήξει να είναι βάρος και απειλή για την κοινωνία μας. Δεν περνά ημέρα να μην αναφέρεται αδίκημα ή και έγκλημα εκ μέρους των, κυρίως κλοπών, ληστειών και ναρκωτικών. Θέλω εδώ να είμαι τελείως ξεκάθαρος και δίκαιος. Δεν φταίνε εξολοκλήρου οι ίδιοι. Οι Αλβανοί από το 1990 και εντεύθεν τους πήραν τις δουλειές. Παλαιότερα διοργανώνονταν ακόμη και γιορτές σε χωριά όταν ερχόντουσαν οι Τσιγγάνοι για συλλογή των καρπών της γης. Τώρα ξέμαθαν να αγγίζουν την γη διότι ουδείς χρησιμοποιεί από πολλού καιρού τις υπηρεσίες τους.
Ακόμη παλαιότερα ασκούσαν επαγγέλματα που η πρόοδος της τεχνικής εξαφάνισε και οι Αθίγγανοι ως έθνος με κουλτούρα πέραν κάθε εξελίξεως και αρνούμενο πεισματικά να μορφωθεί και να ενσωματωθεί έμειναν καθυστερημένοι και επομένως άνεργοι. Ακόμη περισσότερο είναι αλήθεια οτι αυτό το έθνος σήμερα συντηρείται από τα επιδόματα που πληρώνουμε όλοι, χωρίς να προσφέρει τίποτε, απεναντίας η πολύχρονη απραξία έχει οδηγήσει πολλούς στην παρανομία και στην εγκληματικότητα σε σημείο που ο γράφων δεν διστάζει να τους θεωρεί ως εθνικό κίνδυνο πλέον. Τι πρέπει να γίνει λοιπόν;
Ο γράφων αρνείται να αναλωθεί σε τετριμμένα και πολλάκις στο παρελθόν ειπωμένα επιχειρήματα του τύπου ''ας τους μορφώσουμε και θα ενσωματωθούν''. Οι Αθίγγανοι το μόνο που απέδειξαν για 700 χρόνια που είναι εδώ είναι οτι το τελευταίο για το οποίο ενδιαφέρονται είναι η μόρφωση. Την αρνούνται πεισματικά, όσο και την ενσωμάτωση. 700 χρόνια αυτοαποκλεισμού είναι αρκετά για να αποδείξουν την άρνηση. Θέλουν απλώς να μείνουν με την κουλτούρα που διαθέτουν αιώνες τώρα. Εντάξει, τιμή τους και καμάρι τους και η συζήτηση παύει. Όσοι θέλουν ας μορφωθούν. Από την άλλη όμως, αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Δεν είναι ούτε σωστό, ούτε εθνικά για εμάς ασφαλές να τους ταϊζουμε και σε αντάλλαγμα να μας κλέβουν ή και να μας σκοτώνουν κιόλας. Αντ'αυτού οφείλουμε ως κράτος και κοινωνία να απαιτήσουμε από αυτούς να προσφέρουν κάτι, ανάλογα με τις ικανότητές τους αν θέλουν να συνεχίσουν να παίρνουν τα επιδόματά μας. Γιατί δεν κάνουμε αυτό που στην Ουγγαρία εφάρμοσε ο Βίκτορ Όρμπαν; Όποιος Αθίγγανος λαμβάνει επίδομα από το ουγγρικό κράτος οφείλει να πάρει την σκούπα και να σκουπίζει τους δρόμους μέσα και έξω από τις πόλεις. Ο γράφων το διαπίστωσε αυτό παλαιότερα στην Ουγγαρία και προσφάτως στην Ρουμανία όπου η αποκομιδή απορριμμάτων γίνεται από Αθίγγανους. Οι ελληνικοί περιφερειακοί δρόμοι που συνδέουν τις πόλεις μας βρίθουν σκουπιδιών στις άκρες. Ναι, ντροπή μας, αλλά κάποιοι πρέπει να τα μαζέψουν.
Επίσης, οι Αθίγγανοι πρέπει να ξαναγυρίσουν στις αγροτικές εργασίες, ιδιαίτερα τώρα που το έχουμε ανάγκη. Γιατί να εισάγουμε εργαζομένους από ξένες χώρες-και μάλιστα μουσουλμανικές- την στιγμή που οι Αθίγγανοι που τόσα επιδόματα παίρνουν από εμάς αδρανούν; Όποιος προσφέρει κάτι σε αντάλλαγμα αυτού που παίρνει από την κοινωνία το τιμά και δεν ζητά και άλλα από την κοινωνία παρανομώντας. Οι Έλληνες πολιτικοί στις εκλογές ζητούν την ψήφο των Αθιγγάνων τάζοντας και άλλα επιδόματα από τα χρήματά μας και μετά τους επιτρέπουν να παρανομούν και να εγκληματούν, ακόμη και να εκτοξεύουν απειλές κατά πάντων (ακούσαμε πολλές στις πρόσφατες ταραχές). Κανείς όμως δεν τόλμησε να τους πει οτι σε περίπτωση που ο λαμβάνων επίδομα παρανομήσει, τότε το επίδομα καταργείται και βεβαίως πρέπει να καταργείται. Κανείς δεν τους είπε οτι κοινωνικό επίδομα συνεπάγεται και κοινωνική προσφορά.
Είναι προφανές οτι το παιγνίδι δεν παίζεται καλά και οτι για μια ακόμη φορά το ελληνικό πολιτικό σύστημα δεν σέβεται τους φόρους των φορολογουμένων, ούτε-πολύ περισσότερο-προστατεύει τους πολίτες του. Εάν δεν δοθεί λύση στο πλαίσιο των προτάσεων που προανέφερα (και τώρα είναι η ευκαιρία να ξεκαθαριστεί μια και καλή το θέμα), τότε οι Έλληνες πολιτικοί ας λάβουν τις ψήφους των αγαπημένων τους Αθιγγάνων, αλλά τους αξίζει να χάσουν τις δικές μας.
Ιωάννης Ξηρός
Ταξ|χος ε.α.