Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή αναμένεται να παρουσιαστούν σήμερα ο επιθεωρητής κυκλοφορίας Λάρισας και οι δύο σταθμάρχες, που το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου είχαν βάρδια πριν από τον ήδη προφυλακισμένο συνάδελφό τους Βασίλη Σ. Και οι τρεις αντιμετωπίζουν κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, καθώς επίσης για ανθρωποκτονίες και βαριές σωματικές από αμέλεια κατά συρροήν.
Σύμφωνα με την Καθημερινή (Γιάννης Σουλιώτης), εκτός απροόπτου, οι τρεις κατηγορούμενοι πρόκειται να ζητήσουν μέσω των συνηγόρων τους προθεσμία προκειμένου να απολογηθούν την ερχόμενη εβδομάδα.
Ο 61χρονος επιθεωρητής κυκλοφορίας Δ.Ν. έχει ήδη καταθέσει με την ιδιότητα του μάρτυρα τόσο ενώπιον των αστυνομικών του Α.Τ. Τεμπών όσο και ενώπιον της ανακρίτριας Λάρισας που είχε αρχικά την ευθύνη της υπόθεσης.
Όπως γράφει η εφημερίδα, στην πρώτη του κατάθεση, το μεσημέρι της 1ης Μαρτίου, ο επιθεωρητής δήλωσε ότι ενημερώθηκε για το δυστύχημα έπειτα από τηλεφώνημα του ρυθμιστή κυκλοφορίας Αθηνών, ο οποίος αδυνατούσε να επικοινωνήσει με τους μηχανοδηγούς του Ιntercity 62 και της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503.
Ακόμα, περιέγραψε στους αστυνομικούς ότι στις 11.44 μ.μ. κάλεσε τον 59χρονο προφυλακισμένο σήμερα σταθμάρχη Βασίλη Σ., για τον οποίο ανέφερε ότι βρισκόταν σε εμφανή σύγχυση και πανικό. «Αντιλήφθηκα ότι κάτι κακό συνέβη και αμέσως αναχώρησα από τον Βόλο με το αυτοκίνητό μου με κατεύθυνση προς Λάρισα και καθ’ οδόν ενημερώθηκα ότι συνέβη δυστύχημα μεταξύ των δύο αμαξοστοιχιών στο ύψος του Σιδηροδρομικού Σταθμού Ευαγγελισμού Λάρισας».
Στην πρώτη κατάθεσή του ο επιθεωρητής είχε ακόμη επισημάνει ότι εάν ο μηχανοδηγός του Intercity κατά την αναχώρησή του από τον σταθμό Λάρισας έκανε εκφώνηση μέσω ασυρμάτου ότι κινείται προς Νέους Πόρους σε μονή γραμμή καθόδου ως ώφειλε, τότε «ίσως να μπορούσε να αποφευχθεί το δυστύχημα».
Δύο εικοσιτετράωρα αργότερα κι ενώ είχε γίνει γνωστό ότι την επομένη του δυστυχήματος φρόντισε να πάρει πολυήμερη αναρρωτική άδεια, ο 61χρονος επιθεωρητής παρουσιάστηκε αυτοβούλως στην ανακρίτρια, όπου κατέθεσε εκ νέου ως μάρτυρας. Στη νέα κατάθεσή του περιέγραψε ότι μετά τις τελευταίες προσλήψεις σταθμαρχών είχε δώσει εντολή οι νεοπροσληφθέντες να εργάζονται ως ενισχυτικοί μαζί με τους παλαιότερους υπαλλήλους του ΟΣΕ.
Επεσήμανε ακόμη ότι το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, το διάστημα μεταξύ 10 και 11 μ.μ. στο σταθμαρχείο της Λάρισας θα έπρεπε να εκτελούν βάρδια μαζί με τον 59χρονο Βασίλη Σ. ακόμη δύο εμπειρότεροι σταθμάρχες.
«Μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη ότι από την έναρξη της βάρδιάς του, στις 10 μ.μ., ήταν μόνος του», είχε πει στη δεύτερη κατάθεσή του ο επιθεωρητής κυκλοφορίας Λάρισας.
«Μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη ότι από την έναρξη της βάρδιάς του στις 10 μ.μ. ήταν μόνος του διότι ούτε ο Π. ούτε ο Χ. βρίσκονταν στο γραφείο του σταθμάρχη», κατέθεσε σχετικά.
Οι δύο διωκόμενοι σταθμάρχες δεν έχουν μέχρι σήμερα εξεταστεί με την ιδιότητα των μαρτύρων. Το βιβλίο που υπογράφουν κατά την ανάληψη και παράδοση των καθηκόντων τους και μετά το δυστύχημα βρέθηκε διορθωμένο με μπλάνκο έχει σταλεί στα εγκληματολογικά εργαστήρια της Θεσσαλονίκης. Αίτημα στον ειδικό εφέτη ανακριτή να ορίσει πραγματογνώμονες που θα ερευνήσουν το θέμα της πυρκαγιάς που ξέσπασε στην επιβατική αμαξοστοιχία αμέσως μετά τη σύγκρουση πρόκειται να καταθέσει ο ποινικολόγος Αλέξης Κούγιας, ο οποίος εκπροσωπεί συγγενείς θυμάτων του δυστυχήματος.
Λ.Ε. kosmoslarissa.gr