Πόσα μπορούν να μάθουν οι μαθητές στη μαγική «χώρα των μικροβίων»; Πάρα πολλά, γιατί παρακάπτοντας τη στείρα γλώσσα κι εφαρμόζοντας μεθόδους ενεργητικής και βιωματικής μάθησης, παύουν να είναι παθητικοί αποδέκτες γνώσεων, συμμετέχουν ενεργητικά, γίνονται εν τέλει ερευνητές.
Με το σκεπτικό ότι οι πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου έχουν ιδιαίτερη σημασία για την παιδεία και εκπαίδευση ενός παιδιού, αφού εκτός από τις γνώσεις που αποκτά χτίζει και τις βάσεις όπου θα μπορεί να στηριχτεί για την υπόλοιπη σχολική του (και όχι μόνο) ζωή, η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Θεσσαλίας και το Τμήμα Δημόσιας Υγιεινής, υλοποιούν δύο εξαιρετικά ενδιαφέροντα βιωματικά προγράμματα Αγωγής Υγείας στα σχολεία της Λάρισας.
Αντιπροσωπευτική της βαρύτητας που δίνει στην Αγωγή Υγείας ως την ενδεδειγμένη προληπτική προσέγγιση στο χώρο της εκπαίδευσης ήταν και η παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Υγείας κ. Ευάγγελου Αποστόλου που βρέθηκε ανάμεσα στους μικρούς μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του 2ου Δημοτικού Σχολείου και παρακολούθησε με ενδιαφέρον τις δράσεις
Κατά τη φετινή σχολική χρονιά υλοποιούνται δύο προγράμματα:
Πρώτον, οι μαθητές της Β΄ Δημοτικού εισβάλλουν στη «Χώρα των μικροβίων» όπου το σύνθημα είναι «Χέρια καθαρά, μικρόβια μακριά» και παρακολουθούν επιμορφωτικό βίντεο με θέμα «κυνηγοί μικροβίων», ενώ μέσα από ένα εύκολο πείραμα μαθαίνουν πόσο σημαντικό είναι να πλένουν τα χέρια τους. Τονίζεται στους μαθητές ότι αν καταφέρουν να αποκτήσουν υγιεινές συνήθειες όπως το πλύσιμο των χεριών και η κάλυψη του βήχα, θα καταφέρουν να μειώσουν πολύ την μετάδοση των μικροβίων εντός και εκτός σχολείου, που είναι και ο στόχος του προγράμματος.
Όσον αφορά στο Πρόγραμμα αγωγής στοματικής υγείας «Δόντια γερά –Στοματική υγεία για παιδιά», που εφαρμόζεται στους μαθητές της Α΄ και Β΄ Δημοτικού, περιλαμβάνει τη βιωματική εκμάθηση του σωστού τρόπου βουρτσίσματος σε εκμαγεία, τη σημασία της συστηματικής χρήσης του φθορίου που δυναμώνει τα δόντια και του οδοντικού νήματος στα μεσοδόντια διαστήματα, καθώς και την αναγνώριση και αποφυγή της κρυμμένης ζάχαρης στις τροφές.
Η Αγωγή Υγείας συνδέεται με την εφαρμογή προγραμμάτων που δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές μέσα από μεθόδους ενεργητικής και βιωματικής μάθησης, να χτίσουν στάσεις και αξίες ζωής, να ολοκληρώσουν την προσωπικότητά τους και να γίνουν υπεύθυνοι και ευαισθητοποιημένοι ενεργοί πολίτες.
Τα προγράμματα υποστηρίζουν οι επαγγελματίες υγείας: Ευαγγελία Γκανέτσιου, Προϊσταμένη του Τμήματος Δημόσιας Υγείας, Χριστίνα Νουβακούδη, Επισκέπτρια Υγείας και Μαρία Παπαγιάννη-Δούμα, Συντονίστρια Προγραμμάτων Πρόληψης.