Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την εποχή που ένα λάθος στην πληκτρολόγηση στοιχείων σε μια υπηρεσία, όπως στην περίπτωσή μας, τη διαδικασία σύναψης ενός συμβολαίου για την ασφάλεια του αυτοκινήτου, μας οδηγούσε σε αδιέξοδο και μας δημιουργούσε πονοκέφαλο! Αφενός γιατί ούτε η "δουλειά" μας γινόταν, αφετέρου η διόρθωση του λάθους απαιτούσε αρκετές ώρες, τηλεφωνήματα και αναμονή ακόμη και ημερών, για να μπορέσουμε να λύσουμε το θέμα.
Σε αυτά τα προβλήματα, ήρθε να δώσει λύση, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω του Gov.gr Wallet. Με μια απλή συγκατάθεση (consent), μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας, που συστήθηκε στο κοινό, τον περασμένο Ιούλιο και αφορούσε τη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου οχήματος, τα πάντα έγιναν πιο απλά.
Και όλα αυτά χάρη στο Gov.gr και το Gov.gr Wallet. Τα απόλυτα εργαλεία περιορισμού της ψηφιακής γραφειοκρατίας, προς όφελος, πάντα, του πολίτη. Κι αυτό γιατί με τη χρήση επιβεβαιωμένων στοιχείων από την ψηφιακή πύλη της δημόσιας διοίκησης, η διαδικασία σύναψης συμβολαίου είναι ακόμη πιο εύκολη και διαφανής. Επιπλέον, η αξιοποίηση των ορθών στοιχείων επιτρέπει τη δημιουργία εξατομικευμένων και πιο ολοκληρωμένων ασφαλιστικών προγραμμάτων, που ανταποκρίνονται με μεγαλύτερη ακρίβεια στις ανάγκες του ασφαλισμένου.
Όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου: «Ο περιορισμός της γραφειοκρατίας αποτελεί κεντρική στόχευση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Είναι οξύμωρο στην ψηφιακή εποχή να κουβαλάμε, κυριολεκτικά, έγγραφα, να περιμένουμε σε ουρές, ακόμα και να στέλνουμε αρχεία με email. To Consent, η δυνατότητα του Gov.gr Wallet και του gov.gr που παρουσιάσαμε ήδη από το καλοκαίρι, είναι βασικό σημείο του σχεδιασμού μας για την καταπολέμηση ακόμα και ψηφιακών στρώσεων της γραφειοκρατίας. Αποδεικνύουμε στην πράξη ότι τα ψηφιακά αντανακλαστικά του κράτους λειτουργούν άμεσα δημιουργώντας ένα ευρύτερο πλαίσιο εκσυγχρονισμού και για τον ιδιωτικό τομέα. Οι πολίτες δίνουν τη συγκατάθεσή τους για την άντληση και διάθεση συγκεκριμένων προσωπικών τους δεδομένων και οι ασφαλιστικές εταιρείες λαμβάνουν με απόλυτη ασφάλεια και εγκυρότητα τα απαραίτητα στοιχεία του πολίτη για τη σύναψη ασφαλιστήριων συμβολαίων οχημάτων. Η δυνατότητα αυτή θα επεκταθεί και σε άλλες διαδικασίες, όπως η αλλαγή παρόχου κινητής τηλεφωνίας. Προσφέρουμε στους πολίτες εκείνα τα τεχνολογικά εργαλεία που εξασφαλίζουν μια απλή, φιλική και γρήγορη εξυπηρέτηση άμεσα από το κινητό τους τηλέφωνο. Επιπλέον απελευθερώνουμε δυνάμεις της ελληνικής οικονομίας και δημιουργούμε συνθήκες για την ανάπτυξη της χώρας σε όλα τα επίπεδα, τερματίζοντας παθογένειες ετών».
Και όπως επισημαίνεται από την Hellas Direct, «η ενσωμάτωση της υπηρεσίας του gov.gr αποτελεί σημαντικό βήμα προς την παροχή ακόμα καλύτερης, ακόμα πιο αξιόπιστης και διαφανούς ασφαλιστικής εμπειρίας και προς τη δημιουργία νέων δυνατοτήτων για τη βελτίωση των υπηρεσιών της στο ευρύτερο οικοσύστημα κινητικότητας».
Και τα οφέλη δεν σταματούν εκεί:
- Σε περιπτώσεις που ο πελάτης χρειαστεί οδική βοήθεια, η εταιρεία μπορεί να ανακτήσει ανά πάσα στιγμή και ταχύτατα, τα ακριβή στοιχεία του αυτοκινήτου και να παρέχει πιο εξατομικευμένη βοήθεια, μειώνοντας χρόνο και ταλαιπωρία.
- Τα επαληθευμένα δεδομένα από την gov.gr μειώνουν την πιθανότητα απάτης και αυξάνουν τη διαφάνεια.
- Ο πελάτης δεν χρειάζεται να προσκομίσει αντίγραφο διπλώματος ή άδειας οχήματος σε περιπτώσεις που η ασφαλιστικές εταιρείες το απαιτούν, όπως σε προασφαλιστικό έλεγχο, αντίθετως, οι πληροφορίες αυτές, είναι διαθέσιμες, μέσω του gov.gr, μειώνοντας έτσι τη γραφειοκρατία και επιταχύνοντας διαδικασίες.
Και επειδή κάθε επιτυχημένο project υιοθετείται με διαδικασίες εξπρές, η αφομοίωσή του και από άλλους ασφαλιστικούς παρόχους, αναμένεται να γίνει σύντομα, αφού σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη κινούνται προς την ενσωμάωση του νέου αυτού ψηφιακού εργαλείου, στο σύστημά τους.
ΑΠΕ-ΜΠΕ