Ο λόγος σήμερα για τα καταραμένα Τέμπη. Δύο πολύνεκρα δυστυχήματα έχουν γίνει στην όμορφη αυτή κοιλάδα, τα οποία δικαιολογούν τον επιθετικό προσδιορισμό ''καταραμένα''. Το τελευταίο της 28 Φεβ. 2023 με 57 νέα παιδιά νεκρά συγκλόνισε το πανελλήνιο και όσο ο καιρός περνάει, τόσο η κυβέρνηση διαπιστώνει οτι όχι μόνον δεν υποχωρεί η οργή και ο θόρυβος, όπως ήλπιζε μετά το 41%, αλλά αυξάνεται και ουδείς γνωρίζει που θα φθάσουν τα συναισθήματα οργής όταν έλθουν τα αποτελέσματα των χημικών εξετάσεων των χωμάτων που απομακρύνθηκαν και όταν αποκαλυφθεί και το ακριβές περιεχόμενο των συνομιλιών σταθμάρχη και μηχανοδηγών το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος.
Η περιγραφή και τα βαθύτερα αίτια των φαινομένων τύπου Τεμπών νομίζω οτι ευρίσκονται στις ρήσεις δύο πρωθυπουργών, του νυν και ενός πρώην.
''Το δυστύχημα των Τεμπών οφείλεται στην κακή οργάνωση του κράτους και στις χρόνιες παθογένειες της δημόσιας διοίκησης'' είπε περίπου ο νυν κ. Μητσοτάκης. ''Τι να κάνουμε, αυτή είναι η Ελλάδα'' είπε πιο γλαφυρά ο κ. Σημίτης όταν η τότε αντιπολίτευση κατηγορούσε την κυβέρνησή του για διαπλοκή με συμφέροντα μετά το πολύνεκρο ναυτικό δυστύχημα του Σάμινα το έτος 2000. Δηλαδή, τέτοιοι είναι οι Έλληνες, τέτοια και η νοοτροπία τους, τέτοια και τα αποτελέσματά της. Ένα εξ αυτών ο άδικος μαζικός θάνατος πολιτών. Οφείλουμε ως λαός να παραδεχθούμε οτι οι κύριοι αυτοί έχουν δίκιο.
Ναι, έτσι είναι. Ουδείς αμφισβητεί τις ευθύνες των κυβερνήσεων για την κακή λειτουργία του κράτους. Το κράτος όμως είναι όλοι εμείς που κάποια στιγμή ή σε κάποια περίοδο της ζωής μας κατείχαμε θέσεις ευθύνης και δεν κάναμε καλά την δουλειά μας. Οι σοφοί της Πολιτικής Επιστήμης και της Κοινωνιολογίας έχουν πει οτι η πορεία ενός κράτους εξαρτάται από την συμπεριφορά ΌΛΩΝ των πολιτών του και κάποιος άλλος κάποτε είπε ''ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω''. Αυτά βέβαια δεν σημαίνουν οτι μπορούμε άνετα να περάσουμε σε γενικευμένο καθεστώς ατιμωρησίας λόγω του οτι ουδείς εξ ημών αναμάρτητος, απεναντίας υποστηρίζω οτι το πνεύμα ατιμωρησίας (μια ακόμη κατάρα της Μεταπολίτευσης) ευθύνεται εν πολλοίς για τα σημερινά μας χάλια, πλην όμως οφείλουμε να αποδώσουμε ακριβώς τις ευθύνες των δεινών στους υπεύθυνους και για λόγους δικαιοσύνης και για την πρόληψη άλλων δεινών. Ας αρχίσουμε από τον σταθμάρχη Σαμαρά. Ουδείς αμφισβητεί οτι ήταν ακατάλληλος για την θέση του σταθμάρχη Λάρισας και λόγω της ηλικίας του και λόγω της προϋπηρεσίας του.
Για να μπει όμως σε αυτήν την θέση κάποιο πρόσωπο μεσολάβησε στον υπουργό. Αυτό λέγεται ρουσφέτι. Η ελληνική κακοδαιμονία του ρουσφετιού οδήγησε σε κρίσιμη θέση ακατάλληλο άνθρωπο, κατήργησε την αρχή της αξιοκρατίας και το αποτέλεσμα ήταν 57 νεκροί. Ακούστηκε οτι υπεύθυνοι για το ρουσφέτι ήταν αφενός ο υπουργός που το δέχτηκε και μια βουλευτής Λάρισας της Νέας Δημοκρατίας, η οποία δεν συμπεριελήφθη στο ψηφοδέλτιο του κόμματος αυτού στις εκλογές του 2023. Τυχαίο; Ο γράφων δεν είναι σε θέση ούτε να εξετάσει, ούτε να επιβεβαιώσει τις φήμες, πλην όμως οφείλει να φωτίσει αυτό το σημείο, το οποίο είναι νομίζω κύριας σημασίας για το δυστύχημα και το οποίο αποσιωπάται στον δημόσιο λόγο, αναρωτιέμαι για ποιούς λόγους.
Και ερχόμαστε τώρα στους κ.κ. υπουργούς. Στην σύμβαση 717, η οποία είχε ως αντικείμενο την τηλεδιοίκηση της κίνησης των τραίνων και επομένως την ασφάλεια αυτών εμπλέκονται τρεις υπουργοί συγκοινωνιών. Ο πρώτος είναι ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ο οποίος την υπέγραψε το 2014 με συμβατική υποχρέωση να παραδοθεί το έργο το 2016. Και τι έκανε ο εξαίρετος αυτός κύριος; Αντί να αναθέσει το έργο σε ΜΙΑ εταιρεία με το κλειδί στο χέρι, την ανέθεσε σε...δύο (!!!), οι οποίες είχαν συστήματα που δεν μπορούσαν να συνομιλήσουν μεταξύ τους. Αποτέλεσμα ήταν να καθυστερήσει το έργο για χρόνια και χρόνια. Την πρωταρχική και κύρια και καίρια ευθύνη του κ. Χρυσοχοϊδη,ο οποίος έκανε μια κίνηση απύθμενης βλακείας δεν την φώτισε κανείς στον δημόσιο λόγο και ο γράφων αναρωτιέται για μια ακόμη φορά για ποιούς λόγους γίνεται αυτό.
Ο κύριος Σπίρτζης τώρα. Ο κύριος αυτός, ο οποίος βλέπει παντού ευθύνες εκτός βέβαια από τις δικές του και ο οποίος ...παρητήθη της βουλευτικής του ασυλίας γνωρίζοντας βέβαια οτι τα όποια αδικήματά του έχουν παραγραφεί, αντί να καταγγείλει την σύμβαση 717 ήδη από τον πρώτο χρόνο της υπουργίας του (2016) εφόσον έβλεπε οτι δεν λειτουργούσε, να ζητήσει την κατάπτωση των ποινικών ρητρών και να επαναπροκηρύξει το έργο, προτίμησε να δίνει παρατάσεις επί παρατάσεων συνεχίζοντας το λάθος του Χρυσοχοϊδη και βαλτώνοντας το έργο. Το έργο περιήλθε στα χέρια του μοιραίου Κώστα Καραμανλή του Αχιλλέως στα χέρια του οποίου επίσης έμελλε να σκάσει και το τέλος της πολιτικής οικογένειας των Καραμανλήδων.
Ας είμαστε δίκαιοι. Ο Καραμανλής στο σημείο που είχε φτάσει το έργο δεν μπορούσε πια να καταγγείλει την σύμβαση. Είναι αλήθεια επίσης οτι οι εταιρείες επί των υπουργικών ημερών του κατάφεραν τελικά να συνδυάσουν τα συστήματά τους και επιτέλους το έργο ολοκληρώθηκε το φθινόπωρο 2023 (τουλάχιστον έτσι διαβάζουμε). Η ευθύνη αυτού έγκειται στο ότι όταν οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΟΣΕ τον διαβεβαίωναν ψευδώς οτι τα τμήματα του έργου προχωρούν και ολοκληρώνονται, αυτός ουδέποτε μπήκε στον κόπο να διαπιστώσει ιδίοις όμμασιν την αλήθεια των διαβεβαιώσεων αυτών (υπόψιν οτι αυτοί οι κύριοι διώκονται τώρα από την Δικαιοσύνη και καλούνται να πληρώσουν τεράστιες εγγυήσεις). Η ευθύνη του Καραμανλή είναι οτι δεν είναι αληθινός Καραμανλής. Αλήθεια, ο θείος του Κωνσταντίνος δεν θα πήγαινε να δει ο ίδιος το έργο;
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής επέβλεπε τα δημόσια έργα που επληρώνοντο με χρήματα του ελληνικού λαού ο ίδιος, ακολουθώντας μια παράδοση άλλων σπουδαίων προκατόχων του, όπως ο Πάγκαλος, ο Πλαστήρας, ο Μεταξάς, αληθινών ηγετών που πονούσαν την Ελλάδα. Ακούμε οτι ο αληθινός Καραμανλής πρόσβαλε και ταπείνωνε ΔΗΜΟΣΙΩΣ τους υπουργούς του όταν διαπίστωνε ολιγωρία και λάθη τους. Ο μικρός ανηψιός του, είμαι σίγουρος, δεν θα είχε θέση σε κυβέρνηση του θείου του. Αυτό ήταν το μοιραίο λάθος του Κώστα Καραμανλή και όχι η συνέχιση και η παράταση της σύμβασης 717 όπως ισχυρίζονται οι πολιτικοί του αντίπαλοι. Όσο για τις κατηγορίες οτι εκώφευσε σε προειδοποιήσεις συνδικαλιστών οτι επίκειται σοβαρό δυστύχημα στα τραίνα, αυτό αν ισχύει βεβαίως επιβαρύνει την θέση του, πλην όμως ο γράφων δεν μπορεί να επιβεβαιώσει. Αλλά, είπαμε, αυτή είναι η Ελλάδα.
Όσον αφορά στις ποινικές ευθύνες του Καραμανλή και των προκατόχων του, σας συμβουλεύω να κλείσετε τα αυτιά σας στην προπαγάνδα. Όχι οτι δεν υπάρχουν ευθύνες, πλην όμως δεν είναι ποινικές. Σύμφωνα με το Συνταγματικό Δίκαιο είναι διαφορετικό πράγμα η λεγόμενη κυβερνητική λειτουργία από τις ποινικά κολάσιμες πράξεις των υπουργών. Ο υπουργός μπορεί να κυβερνήσει όπως θέλει το υπουργείο του και να διαπράξει όσα σφάλματα θέλει, πλην όμως αυτό είναι διαφορετικό από ποινικως κολάσιμη πράξη. Αν τα κυβερνητικά λάθη ήταν ποινικώς κολάσιμα, τότε όλοι οι πρωθυπουργοί και υπουργοί Οικονομικών από το 1980 μέχρι το 2009 θα είχαν περάσει από Ειδικό Δικαστήριο για την χρεωκοπία της χώρας, πλην όμως δεν γίνεται διότι ό'τι έκαναν το έκαναν στα πλαίσια της κυβερνητικής και αυτό δεν ελέγχεται ποινικά. Ο Καραμανλής έχει δίκιο λέγοντας οτι δεν μπορούν να στοιχειοθετήσουν κατηγορητήριο εναντίον του.
Η ηλιθιότητα και η ανικανότητα των υπουργών ΔΕΝ είναι ποινικό αδίκημα. Έχουν όμως πολιτική ευθύνη. Σε τι συνίσταται αυτή; Μα, σε παραίτηση και εξοβελισμό από την πολιτική ζωή. Ανάληψη πολιτικής ευθύνης δεν σημαίνει αναγνώριση λάθους και καθαρίσαμε. Σημαίνει φεύγω από το πολιτικό προσκήνιο και δεν με ξαναβλέπει κανείς, ούτε σε δημοτικό συμβούλιο. Αλλά, βλέπετε, οι πονηροί Έλληνες πολιτικοί αποκρύπτουν από τον κόσμο το τι σημαίνει πολιτική ευθύνη. Την ''αναλαμβάνουν'' και την επομένη εκλέγονται...βουλευτές!!! Ειλικρινά, δεν έχω υπόψιν μου μεγαλύτερη κοροϊδία.
Τον επίλογο της τραγικής αυτής υπόθεσης θα τον γράψει η Δικαιοσύνη. Αν δεν το κάνει, τότε η Ελλάδα ΔΕΝ είναι κράτος δικαίου και αυτή η χώρα γλυστράει προς τον χαμό της. Κατά τα άλλα, ελληνικός σιδηρόδρομος θα είναι εσαεί επικίνδυνος μέχρις ότου απομακρυνθούν από αυτόν τα κυνικά κτήνη που ακόμη διοικούν αυτό το διαρκές σκάνδαλο που λέγεται ΟΣΕ. Ίσως η πλήρης ιδιωτικοποίησή του να είναι η μόνη λύση. Μέχρι τότε εύχομαι στους επιβάτες καλή τύχη και η Παναγιά μαζί τους. Εγώ πάντως σε ελληνικά τραίνα δεν μπαίνω.
Ιωάννης Ξηρός
Ταξίαρχος ε.α.
ΥΓ. ''Θερμά συγχαρητήρια'' στην...γουρλίδικη Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη και στον γουρλή πρόεδρό της κ. Δημήτρη Μαρκόπουλο. Όντως τα μέλη της υπό την άψογη προεδρία του ανέλαβαν υψηλότερες θέσεις. Οι γουρλήδες της ελληνικής Βουλής με 57 νεκρούς να τους κοιτούν από ψηλά όπου ευρίσκονται, αντί να σκύψουν ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ στο πρόβλημα και να προτείνουν λύσεις οριστικές, την μετέτρεψαν πάλι σε αρένα κομματικών ανταγωνισμών με μηδενικό αποτέλεσμα. Θα ωχριούσε ακόμα και ο κυνικός φιλόσοφος Διογένης με τέτοιον κυνισμό. ''Θερμά συγχαρητήρια'' επίσης στον υπουργό κ. Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος την υποτίμησε με το σκεπτικό οτι οι Έλληνες έχουν σοβαρώτερα προβλήματα από αυτό. Αλλά, αν κρίνουμε από τα αποτελέσματα της Εξεταστικής δεν έπεσε και πολύ έξω. Αλλά, είπαμε, αυτή είναι η Ελλάδα.