Ο συνδυασμός «Φυσάει Κόντρα για την Ανατροπή» εισηγείται τη συζήτηση και τη λήψη απόφασης στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της επόμενης εβδομάδας, σχετικά με την απαλλοτρίωση και τη διάθεση στο Δήμο και στην κοινωνία του χαμάμ (κτίσματος του 17ου αιώνα) που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Στρ. Σαράφη και Χατζηπέτρου.
Όπως σημειώνεται:
Κάνοντας χρήση του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, η δημοτική μας παράταξη φέρει στην συνεδρίαση της 29ης ή της 31ης Αυγούστου 2017 για συζήτηση και ψήφιση , σχέδιο απόφασης με το εξής αντικείμενο και περιεχόμενο :
«Τα τελευταία χρόνια είμαστε μάρτυρες μιας αδιαμφισβήτητης παρατυπίας στο κέντρο της πόλης για την οποία καμία δημόσια ή δημοτική υπηρεσία και κανένας θεσμικός φορέας δεν επιχείρησε δημόσια να τοποθετηθεί.
Στις αρχές της οδού Στρατηγού Σαράφη βρίσκεται ένα από τα τελευταία ιστορικά μνημεία που έχουν απομείνει στην πόλη μας και ειδικότερα στον αστικό της ιστό, το περίφημο Χαμάμ , ένα ιστορικό μνημείο του 17ο ου αιώνα το οποίο αφού έχει υποστεί εγκληματικά ανιστόρητες τεχνικές επεμβάσεις τα τελευταία σχεδόν 10 χρόνια , έχει μετατραπεί με ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων αλλά και όλων των δημοτικών αρχών της τελευταίας 20ετίας, από μνημείο ιστορίας και παράδοσης του τόπου και της πόλης μας , σε «μνημείο» δολοφονίας της ιστορικής μνήμης .
Οι πολεοδομικές επεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί με την τοποθέτηση σιδηροκατασκευών πλάτους δέκα και ύψους τριών μέτρων στο φέροντα οργανισμό ενός κτίσματος, που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα έπρεπε να κοσμεί το κεντρικότερο σημείο της πόλης, ώστε μέσω αυτών των τερατουργηματικών κατασκευών να λειτουργήσει πέργκολα εξυπηρέτησης θαμώνων καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, επιφέροντας τεράστια πολεοδομική και αρχιτεκτονική επιβάρυνση, καθώς τα σιδερένια υποστυλώματα που είναι εμπεπειγμένα στο φέροντα οργανισμό του μνημείου και η καθ` ύψος ανάπτυξή τους να αλλοιώσουν πλήρως την αρχιτεκτονική του φυσιογνωμία, αλλά κυρίως τον ιστορικό και αναλλοίωτο στους αιώνες χαρακτήρα, σε τέτοιο σημείο που επισκέπτες της πόλης μας να το αναζητούν, να βρίσκονται μπροστά του και να μην μπορούν να το αναγνωρίσουν .
Σε τέτοια κατάντια έχει περιέλθει το σπουδαίο αυτό οικοδόμημα .
Η πολεοδομική παραβατικότητα στη χώρα μας είναι δυστυχώς συνηθισμένο φαινόμενο, όπως συνηθισμένο είναι και το φαινόμενο της ανοχής που επιδεικνύεται εκ μέρους της πολιτείας και της δημόσιας διοίκησης απέναντι σε μεγάλα οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα, ιδίως όταν αυτά συνδέονται με ευρύτερο κύκλο εμπορικών εργασιών, (υπερβολικά μισθώματα , εμπορικές χρήσεις , οικονομικές εκμεταλλεύσεις με μεγάλο περιθώριο κέρδους, κ.λ.π.)
Είναι ξεκάθαρο ότι η εποπτεύουσα αρχή για τη διαφύλαξη του μακροβιότερου και ιστορικότερου οικοδομήματος στο κέντρο της πόλης, αλλά και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Δήμου μας, παρέμεναν απαθείς στην αρχιτεκτονική του «κατακρεούργησή», προφανώς προσκολλημένοι με γραφειοκρατικό τρόπο στο «γράμμα του νόμου» και όχι κινούμενοι στην ουσιαστική διαφύλαξη της ιστορικής μας κληρονομιάς .
Επίσης δυστύχημα αποτέλεσε το γεγονός ότι άνθρωποι του πνεύματος αλλά και συλλογικότητες πολιτισμού της πόλης μας , δεν εναντιώθηκαν έμπρακτα και δυναμικά, ώστε να αντισταθούν στην εμπορευματοποίηση και στην άκριτη διασπάθιση του μνημειακού πλούτου της πόλης μας, σε μια πόλη που ο δημόσιος χώρος όχι μόνο δεν προστατεύεται, αλλά συστηματικά τεμαχίζεται και προωθείται προς άγρα πελατών και αγοραίου εισοδήματος .
Τα όσα έχουν προηγηθεί μετατρέποντας ένα μνημείο σε «προϊόν» και εντελώς ξεδιάντροπα στην αγοραία του εκμετάλλευση, αποτελεί προσχώρηση της ιστορίας και της παράδοσης αυτού του τόπου στην πιο ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική.
Οι πόλεις υπάρχουν μέσα από τον δημόσιο χώρο, τα δημόσια κτίρια και την διάρκειά τους στην ιστορία. Αν αυτά παραδοθούν σε επιχειρηματίες, οι έννοιες της ιστορίας, του δημόσιου και του κοινωνικού/ συλλογικού βίου καθίστανται άστεγες και γι’ αυτό ανυπόστατες.
Σήμερα, έστω και τώρα οκτώ (8) ολόκληρα χρόνια από τότε που συντελέσθηκε το ανοσιούργημα αυτό, μετά και την δαπάνη τεράστιων χρηματικών ποσών και σωστά , για την ανάδειξη του αντίστοιχου οθωμανικού χαμαμ και λουτρών στο χώρο των παλαιών φυλακών Τρικάλων, όταν και σύμφωνα με την καταγραφή που έχει επιχειρήσει στην επιστημονική του μονογραφία «Η πολεοδομική Ιστορία των Τρικάλων», το πρώην εξέχον στέλεχος του Δήμου μας και πολιτικό μηχανικός κ. Κωνσταντίνος Κατσαρός, στη σελίδα 487, του οποίου αναφέρει το Χαμάμ στη συμβολή της οδού Στρατηγού Σαράφη 6 με την οδό Χατζηπέτρου, ως κτίσμα του 17ου αιώνα συγκαταλέγοντας το στα «Μνημεία Νομού Τρικάλων», θα πρέπει επιτέλους να αντιδράσουν συντεταγμένα ο Δήμος αλλά και η τοπική κοινωνία, οι πολίτες των Τρικάλων καθώς και οι επιστημονικοί φορείς και συλλογικότητες του πνεύματος και του πολιτισμού .
Από την πλευρά μας, πάντα στην πρώτη γραμμή διεκδίκησης μιας άλλης διαφορετικής και πιο ανθρώπινης πόλης, καλούμε τη Δημοτική αρχή και τις υπηρεσίες του Δήμου μας συνολικά, να ολοκληρώσουν τάχιστα τις απαραίτητες εκείνες διαδικασίες ώστε να ενταχθεί το κτίσμα αυτό σε πρόγραμμα προστασίας από το Υπουργείο Πολιτισμού και να κηρυχθεί και επίσημα ως ιστορικό μνημείο της πόλης των Τρικάλων , να απαλλοτριωθεί με τις εκ του νόμου προβλεπόμενες διαδικασίες, να αποζημιωθεί ο κύριος και κάτοχος αυτού , να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες αποκατάστασής του και να αποδοθεί στο Δήμο Τρικκαίων και στους Τρικαλινούς πολίτες για την ανάπτυξη της ιστορικής μελέτης και της πολιτιστικής ζωής του τόπου μας .
Είναι καιρός να επαναφέρουμε το τρούλο του χαμάμ στον ιστορικό του ρόλο και στην συνέχεια της παράδοσης του τόπου μας και όχι για να απολαμβάνουν τον καφέ ή το ποτό τους οι θαμώνες ενός μπαρ.
Για αυτά αγωνιζόμαστε , για αυτά κρινόμαστε .
ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ
«ΦΥΣΑΕΙ ΚΟΝΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ»
ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΟΥΛΕΣ
Κύριε Πρόεδρε
Με την παρούσα επίσης θα ζητάγαμε να προσκαλέσετε ως εκπρόσωπος του Δημοτικού μας Συμβουλίου , ώστε να παραβρεθούν και να συμμετάσχουν στη συζήτηση, εφ` όσον το επιθυμούν, κατά τη διάρκεια της παρούσας αίτησης μας, τους παρακάτω συμπολίτες και εκπροσώπους υπηρεσιών :
1)Την κ. Μαρούλα Κλιάφα , συγγραφέα –λαογράφο ,
2)Την κ. Κρυσταλία Μαντζανά, Bυζαντινολόγο και Προϊσταμένη της 19ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ,
3)Την κ. Ζωή Πισκόια , Προϊσταμένη των πολεοδομικών υπηρεσιών του Δήμου ,
4) Την κ. Παρασκευή Λάππα –Πουλιανίτη , Πρόεδρο του Φιλολογικού, Ιστορικού, Λογοτεχνικού Συνδέσμου (Φ.Ι.ΛΟ.Σ.) Τρικάλων ,
5)Τον κ. Κωνσταντίνο Κατσαρό, πολιτικό μηχανικό και πρώην διεθυντικό στέλεχος του Δήμου μας και
6)Τον κ. Θεόδωρο Νημά, φιλόλογο και ιστορικό, πρώην πρόεδρο του Φιλολογικού, Ιστορικού, Λογοτεχνικού Συνδέσμου (Φ.Ι.ΛΟ.Σ.) Τρικάλων.»