Η διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων κ. Ελένη – Μαρίνα Ξυνοπούλου σε μήνυμά της για την επέτειο του Πολυτεχνείου αναφέρει τα εξής:
"Κάθε Νοέμβρη, ο νους και η καρδιά μας είναι εκεί, στο Πολυτεχνείο, στην εξέγερση των φοιτητών, της νεολαίας και ολόκληρου του ελληνικού λαού κατά της χουντικής τυραννίας, το Νοέμβριο του 1973. Το Πολυτεχνείο ήταν η κορυφαία εκδήλωση της επτάχρονης αντιχουντικής πάλης και μία από τις κορυφαίες στιγμές των αγώνων του λαού και της νεολαίας.
Θαυμάζουμε και ευγνωμονούμε τους ανθρώπους, που υψώθηκαν πάνω από το ανάστημά τους, πάνω από τα ανθρώπινα όρια και πολέμησαν τον σκοταδισμό των συνταγματαρχών!
Καλούμαστε και στις μέρες μας να υψωθούμε πάνω από το ανάστημά μας και να πολεμήσουμε το νέο εχθρό, την πανδημία. Είναι η πρώτη φορά που όλη η ανθρωπότητα μάχεται κατά ενός κοινού εχθρού. Και σε αυτή την περίπτωση η νεολαία μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, να πολεμήσει για την ίδια, αλλά και τους «απόστρατους» της ζωής.
Παρόλο που για τον εορτασμό δεν θα λάβουν χώρα οι συνήθεις εκδηλώσεις, τούτο δε μειώνει καθόλου τη σημασία, τη σπουδαιότητα και την αναγκαιότητα της μνήμης και της αναβίωσης του μηνύματος του Πολυτεχνείου.
Η επέτειος του Πολυτεχνείου είναι ταυτόχρονα και γιορτή της δημοκρατίας. Σήμερα θα αποτίσουμε φόρο τιμής σε όλους εκείνους που υπερασπίστηκαν τη δημοκρατία ακόμη και με την ίδια τους τη ζωή. Σήμερα γιορτάζουμε τη δημοκρατία! Ένα πολίτευμα που γεννήθηκε στη χώρα μας κι από γνήσιο πατριωτισμό ορμώμενοι διεκδικούμε την πατρότητά του.
Γιατί οποιαδήποτε έρευνα ή σκέψη για τη δημοκρατία μας οδηγεί αναπόδραστα στην αρχαία Αθήνα, την Αθήνα του Περικλή, την Αθήνα του 5ου αι. π.Χ.! Στις μέρες μας που τα αυτονόητα αγαθά και ανθρώπινα δικαιώματα αμφισβητούνται και διακυβεύεται η σταθερότητά τους, η ανάμνηση ηρωικών πράξεων για την υπεράσπιση αξιών και θεσμών είναι επιτακτική.
Στόχος της εκπαίδευσης είναι και θα συνεχίσει να είναι η καλλιέργεια δημοκρατικής συνείδησης στους μαθητές μας, η καλλιέργεια της αδιαπραγμάτευτης πολιτειακής ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Προς μια τέτοια εκπαίδευση εργάζεται το ελληνικό σχολείο με το θεσμό των εκλογών για τα μαθητικά συμβούλια να αποτελεί έμπρακτη απόδειξη. Η μοναρχία και η απολυταρχία καταδικάζονται μέσα από τη διδακτική διαδικασία και ο μαθητής γαλουχείται σιγά σιγά έτσι, ώστε να αποκτήσει αληθινή συνείδηση του δημοκρατικού ιδεώδους και να μη δείχνει καμία αναλγησία μπροστά στην καταπάτηση των υψηλότερων ιδανικών του και να είναι έτοιμος για την προάσπισή τους.
Εύχομαι λοιπόν η δοκιμασία που περνάμε να γίνει έναυσμα για επανιεράρχηση των αξιών απ΄ όλους μας. Από τους καθηγητές μας επιθυμώ να περάσουν μήνυμα αισιοδοξίας στα παιδιά μας, καθώς και αγωνιστική διάθεση, την οποία η ιστορία μας πολλάκις έχει αποδείξει πως χρειάζεται να έχουμε, προκειμένου να πολεμήσουμε έστω και για τα αυτονόητα."