Τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημείωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην ολοκλήρωση σημαντικών έργων στον Ε-65, γεγονός το οποίο στοίχισε ανθρώπινες ζωές και παράλληλα είχε υψηλό οικονομικό κόστος για τα Τρίκαλα και γενικότερα για τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, επισήμανε την Πέμπτη ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Τρικάλων, κ. Κώστας Σκρέκας.
Στην παρέμβαση του, κατά τη συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κύρωση της από 11/12/2018 κύρωσης της συμφωνίας τροποποίησης για το έργο του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65), ο κ. Σκρέκας είπε ότι η Νέα Δημοκρατία θα ψηφίσει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, καθώς ο Ε-65 είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας για τη χώρα.
Η νομοθετική ρύθμιση αφορά την επανεκκίνηση της κατασκευής του νότιου τμήματος, δηλαδή του οδικού άξονα που ενώνει την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας με την Εγνατία Οδό στο ύψος των Γρεβενών, διασχίζοντας τη Δυτική Θεσσαλία και συγκεκριμένα τις Περιφερειακές Ενότητες Καρδίτσας και Τρικάλων.
Είναι έργο τεράστιας σημασίας, τόνισε ο κ. Σκρέκας, καθώς, αφού μειώνει τη χρονική απόσταση με το κέντρο της Αθήνας, το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά, θα συμβάλει στην αύξηση της τουριστικής κίνησης προς τα Τρίκαλα και ταυτόχρονα θα οδηγήσει στη μείωση του κόστους μεταφοράς για τα αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την ανταγωνιστικότητά τους στην εγχώρια αγορά.
Το ιστορικό του έργου και οι καθυστερήσεις του ΣΥΡΙΖΑ
Στη συνέχεια, ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε αναλυτικά στο ιστορικό του έργου για τον Ε-65, το οποίο ήταν ένα όραμα και σχεδιασμός της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, που ξεκίνησε να υλοποιείται χάρη στη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Το έργο σταμάτησε το 2011 λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά από τα μέσα του 2012 η Νέα Δημοκρατία που είχε αναλάβει τότε ξανά τη διακυβέρνηση της χώρας ως τα μέσα του 2013 κατάφερε μέσω της επαναδιαπραγμάτευσης με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές να προχωρήσει στην επανεκκίνηση των σχετικών διαδικασιών
Με βάση τα διαθέσιμα κεφάλαια, η παραχώρηση περιελάμβανε την κατασκευή του οριζόντιου τμήματος (Ξυνιάδα - Τρίκαλα) 88 χλμ περίπου, ενώ το νότιο τμήμα (που συνδέει την Ξυνιάδα με την Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας) και το βόρειο τμήμα (που συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό μέσω Καλαμπάκας) ορίστηκαν ως αναβαλλόμενα τμήματα που θα μπορούσαν να κατασκευαστούν μετά την ολοκλήρωση των μελετών και των διαβουλεύσεων για το χρηματοδοτικό σχήμα.
Το 2013 ξεκίνησε το οριζόντιο τμήμα ενώ στο τέλος του 2013 είχε κατασκευασθεί το 13% και στο τέλος του 2014 το 60%. Άρα με το ρυθμό που είχε το έργο θα έπρεπε να είχε παραδοθεί μέσα στο 2015 όπως προέβλεπε και το χρονοδιάγραμμα. Όμως, με ευθύνη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, το εν λόγω τμήμα ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην κυκλοφορία τρία χρόνια αργότερα, στα τέλη του 2017.
Τα ψεύδη του υπουργού Υποδομών
Ο κ. Σκρέκας υπογράμμισε επίσης ότι είναι έωλο και ψευδεπίγραφο το επιχείρημα του υπουργού Υποδομών ότι δεν θα μπορούσε να κατασκευασθεί ένα τόσο μεγάλο τμήμα του δρόμου γιατί δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, καθώς, όπως είπε, αυτές ούτως ή άλλως ολοκληρώθηκαν στα μέσα του 2017, ενώ οι παραχωρησιούχοι είχαν ήδη φροντίσει να μισθώσουν αυτές τις εκτάσεις και να κατασκευάσουν το έργο.
Σχετικά με το νότιο κομμάτι, ο κ. Σκρέκας παρουσίασε το έγγραφο με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που είχε εγκρίνει στα τέλη του 2014 (Δεκέμβριος 2014) όταν ο ίδιος ήταν Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο οποίο είχε περιληφθεί το νότιο τμήμα. Όμως, όπως είπε ο κ. Σκρέκας, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φέρνει στη Βουλή τη νομοθετική ρύθμιση για την εκκίνηση του έργου 4 χρόνια αργότερα τον Δεκέμβριο του 2018.
"Η Νέα Δημοκρατία από τα μέσα του 2012 μέχρι το τέλος του 2014 [...] είχε επανεκκινήσει όλες τις παραχωρήσεις και είχε κατασκευάσει και το 60%" του οριζόντιου τμήματος 88χλμ. "Εσείς σε τέσσερα χρόνια δεν καταφέρατε ένα έργο το οποίο είναι εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2014 ούτε καν να ξεκινήσετε την κατασκευή του, όχι να το ολοκληρώσετε", τόνισε ο κ. Σκρέκας απευθυνόμενος στον υπουργού Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ απεύθυνε πρόσκληση στον παραχωρησιούχο μόλις τον Αύγουστο του 2015, παραμονές εκλογών (κάτι το οποίο ήταν πολύ περίεργο όπως ανέφερε ο κ. Σκρέκας), για το αν ενδιαφέρεται να ξεκινήσει την κατασκευή των αναβαλλόμενων τμημάτων, Η σχετική επιστολή στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρ.Επιτροπής) DG Comp εστάλη από το υπουργείο τον Ιανουάριο του 2017 και το έργο θα ξεκινήσει και πάλι το 2019.
"Συγχαρητήρια για τα πεπραγμένα σας, κύριε υπουργέ, και της κυβέρνησης σας, Τέσσερα χρόνια για να ξεκινήσετε ένα έτοιμο έργο, πρέπει να πανηγυρίζετε γι' αυτό. Εμείς [...] θα ψηφίσουμε αυτή τη νομοθετική ρύθμιση [...] αυτή η τραγική καθυστέρηση έχει στοιχίσει πάρα πολλά χρήματα και ανθρώπινες ζωές. [...] Και ελπίζουμε τουλάχιστον να μάθετε από τα λάθη σας, να σταματήσετε να κοροϊδεύετε και να εμπαίζετε τον ελληνικό λαό, να σηκώσετε τα μανίκια και να κάτσετε να δουλέψετε τις λίγες εβδομάδες που σας έχουν απομείνει στη διακυβέρνηση αυτού του τόπου " κατέληξε ο κ. Σκρέκας.
Tο kosmoslarissa.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.