Από τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου νομού Τρικάλων λάβαμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω κείμενο:  Η δυτική Θεσσαλία διαθέτει εδώ και καιρό μία από τις πλέον σύγχρονες σιδηροδρομικές γραμμές της χώρας με μόνη έλλειψη, δυστυχώς ακόμα, την  ηλεκτροκίνηση. Παρόλα αυτά η γραμμή επιτρέπει μεγάλες ταχύτητες και σύντομη πρόσβαση στον κεντρικό άξονα, του οποίου ο εκσυγχρονισμός με διπλή γραμμή σε όλο του το μήκος και ηλεκτροκίνηση αναμένεται να ολοκληρωθεί την επόμενη διετία.
Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια τα δρομολόγια στην περιοχή μας ήταν και εξακολουθούν να είναι  ελάχιστα. Έχουμε αναχωρήσεις  για Αθήνα κάθε 12ωρο και για Θεσσαλονίκη κάθε 24ωρο. Με μεγάλο αγώνα και προσπάθεια που χρονικά ξεπέρασε τα δύο χρόνια  καταφέραμε να έχουμε την εξαγγελία ότι θα αποκτήσουμε και δεύτερο δρομολόγιο για την Θεσσαλονίκη, εξαγγελία η οποία όμως ακόμα δεν έχει υλοποιηθεί.
Τις τελευταίες μέρες γράφτηκε στον τύπο πως έχουν γίνει ερωτήσεις στη βουλή με το αίτημα η αυτοκινητάμαξα που το πρωί ξεκινάει για την Θεσσαλονίκη, αφού μετεπιβιβάζει τους προς βορρά επιβάτες στον προαστιακό να συνεχίζει για τον Βόλο δίνοντας έτσι ένα ζεύγος ανά ημέρα με αναχώρηση το πρωί προς τον Βόλο και επιστροφή πιθανώς το απόγευμα.
Θα ήμασταν οι τελευταίοι που θα λέγαμε όχι στην σύνδεση της δυτικής Θεσσαλίας με τον Βόλο. Και καλό είναι να γίνει, εφόσον  υπάρχει  η δυνατότητα να δρομολογηθεί και μια άλλη αυτοκινητάμαξα, το ίδιο χρονικό διάστημα  για να πραγματοποιεί τοπικά δρομολόγια στη δυτική Θεσσαλία. Αν όμως δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα, θεωρούμε πως είναι πολύ χρησιμότερο η συγκεκριμένη αυτοκινητάμαξα αντί να πάει στον Βόλο,  να επιστρέφει στην Καλαμπάκα και να κάνει δύο ζεύγη δρομολογίων όπως από το φθινόπωρο του 2014 έχουμε προτείνει.
Το δρομολόγιο αυτό για τον Βόλο γίνεται έτσι κι αλλιώς και σήμερα με την μετεπιβίβαση στο λεωφορείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Λάρισα που αναχωρεί από εκεί στις 09.50.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2014 είχε υποσχεθεί να μελετήσει την πρότασή μας και οι όλοι οι τοπικοί βουλευτές ενημερώθηκαν για την διαβιβάσουν στην βουλή όπως και έκαναν οι περισσότεροι. Παρόλα αυτά τίποτα δεν έγινε μέχρι τώρα και ξαφνικά προέκυψε το ενδεχόμενο δρομολόγιο για τον Βόλο, ακυρώνοντας ουσιαστικά το δικό μας αίτημα.
Ο σύλλογός μας επιμένει στην δική του πρόταση την οποία θεωρεί πολύ χρησιμότερη γιατί χωρίς επιβάρυνση του ΟΣΕ, όσον αφορά το προσωπικό των σταθμών για διασταυρώσεις τρένων, αν υλοποιηθεί, θα προκύψουν οι εξής επί πλέον δυνατότητες ταξιδιού για το επιβατικό κοινό της δυτικής Θεσσαλίας:
Από τον Βόλο 08.30
Από την Θεσσαλονίκη 08.00
Από την Αθήνα στις 10.18
Από Καλαμπάκα προς την Θεσσαλονίκη 11.20
Από Καλαμπάκα προς την Αθήνα και την Λάρισα 15.40
Επί πλέον τα δρομολόγια αυτά θα εξασφάλιζαν και μια στοιχειώδη ενδοεπικοινωνία στη δυτική Θεσσαλία ώστε να μην συνεχίζεται η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση με αναχωρήσεις από την Καλαμπάκα που χρονοαπέχουν μεταξύ τους κατά τη διάρκεια της μέρας μέχρι και πάνω από εννέα ώρες η μία από την άλλη!!!
Για την συγκοινωνία με τον Βόλο έχουμε προτείνει, και πάλι από το 2014, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εκτελεί δύο ανταποκρίσεις στον Παλαιοφάρσαλο με το λεωφορείο που έχει στον Βόλο ώστε να υπάρχει κατ' αρχήν ένα πρωινό και ένα βραδινό ζεύγος δρομολογίων και προς τις δύο κατευθύνσεις.
Αν μάλιστα μπουν και τα τοπικά σιδηροδρομικά δρομολόγια που ζητήσαμε, θα μπορούσε να γίνεται και το μεσημέρι ένα τέτοιο αλερετούρ δρομολόγιο ξαναζωντανεύοντας έστω και έτσι την ξεχασμένη διαδρομή Παλαιοφάρσαλος-Βόλος με τις ενδιάμεσες σταθμεύσεις.
O Σύλλογός μας θα συνεχίσει να παίρνει πρωτοβουλίες για την βελτίωση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας της περιοχής μας.
Καλούμε όλους τους φορείς καθώς και τους τοπικούς βουλευτές να υποστηρίξουν τα δίκαια αιτήματά μας.
Καλούμε τέλος και με αυτή την ευκαιρία την Περιφέρεια Θεσσαλίας να επισπεύσει τις διαδικασίες ώστε να δημοπρατηθεί το συντομότερο δυνατό το έργο της ηλεκτροκίνησης – τηλεδιοίκησης της γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας.
Επειδή οι μήνες περνούν και παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες τον τελευταίο καιρό δεν ακούγεται για το έργο κάτι  νεότερο, ενώ το αντίστοιχο έργο της ανατολικής Θεσσαλίας προχωράει κανονικά, η τοπική κοινωνία δικαιούται νομίζουμε να ανησυχεί. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι οι κατά καιρούς δεσμεύσεις για την ένταξη του έργου στο περιφερειακό πρόγραμμα εξακολουθούν να ισχύουν και πως δεν θα βρεθούμε ξαφνικά μπροστά σε δυσάρεστες εξελίξεις.