Μια ιστορική ημέρα για ένα από τα 13 γεφύρια των Τρικάλων η 16η Οκτωβρίου 2024. Η γέφυρα Μαρούγγαινας (με άγνωστη, ακόμη, ετυμολόγηση του ονόματος) θα αποτελεί παρελθόν με την τωρινή της μορφή, καθώς ξεκίνησε η κατεδάφισή της.
Ο Δήμος Τρικκαίων υλοποιεί το έργο «Επεμβάσεις (επισκευή, ενίσχυση, ανακατασκευή) των γεφυρών του Ληθαίου ποταμού εντός της πόλης των Τρικάλων με σκοπό τη στατική τους αποκατάσταση και την αισθητική τους αναβάθμιση».
Η εταιρεία «ΒΕΡΜΙΟΝ ΑΤΕΕ» που ο ανέλαβε, από τις 8 Αυγούστου και όλο το προηγούμενο διάστημα, προέβη σε εργασίες που διευκολύνουν την έναρξη της κατεδάφισης (έκλεισε η γέφυρα για τους πεζούς, τοποθετήθηκαν κιούγκια για να κυλά το νερό του ποταμού και άσφαλτος για να μπορούν να κινούνται τα μηχανήματα κ.α.).
Από το πρωί της Τετάρτης 16 Οκτωβρίου το μηχάνημα ξεκίνησε μικρά γκρεμίσματα σε σημεία της γέφυρας, για να αρχίσει σταδιακά αυτή να αποξηλώνεται. Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη, υφίσταντο σημαντικά ζητήματα στατικότητας σε πολλά σημεία της, οπότε χρειάστηκε «Καθολική καθαίρεση της υφιστάμενης πεζογέφυρας (καταστρώματος, ακροβάθρων, μεσοβάθρου, τοίχων αντιστήριξης και θεμελίων ).
Στη θέση της θα κατασκευαστεί νέα, στην ίδια θέση και στην αρχική της μορφή, δηλαδή στη μορφή πριν τη δεκαετία του 1940. Η πρώτη γέφυρα κατασκευάστηκε πιθανώς τον 18o αιώνα, καταστράφηκε από βομβαρδισμό το 1941, το 1946 κατασκευάστηκε πρόχειρη, ξύλινη και η προς κατεδάφιση κατασκευάστηκε το 1949, ενώνοντας την πλατεία Εθνικής Αντίστασης (τότε Κιτριλάκη) με την οδό Οθωνος. Η νέα πεζογέφυρα θα είναι δίτοξη, με δύο συμμετρικά ημικυκλικά ανοίγματα ελεύθερης υδραυλικής διατομής διαμέτρου 10 μ. Η τελική μορφολογική και αισθητική μορφή της πεζογέφυρας θα είναι όσο το δυνατό πιστότερη προς την αρχική γέφυρα της Μαρούγκαινας.
Tη μελέτη για τη νέα αυτή γέφυρα εκπόνησε ως δωρεά ο «Σύλλογος Τρικαλινών Πολιτών – Γέφυρα Μαρούγκαινας», που συστάθηκε με πρωτοβουλία του τρικαλινού γιατρού γυναικολόγου – μαιευτήρα κ. Κυριάκου Τσαγκούλη, ο οποίος κινητοποίησε επιστήμονες, προκειμένου να εκπονηθεί η μελέτη.
Το έργο για την ανακατασκευή και συντήρηση όλων των γεφυρών στα Τρίκαλα χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης («Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0») με προϋπολογισμό 3.300.000€ .