Στην ολοκλήρωσή της βαίνει η εξεταστική χειμερινού εξαμήνου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα στοιχεία που διαθέτει η πρυτανική αρχή να αναφέρουν ότι περίπου ένα ποσοστό 75% των εξεταζόμενων καταφέρνει και περνά τα μαθήματα.
Οι εξετάσεις πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου και οι καθηγητές έχουν μια πληθώρα επιλογών για το πώς θα εξετάσουν τους φοιτητές τους στο μάθημα.
Για παράδειγμα άλλοι χρησιμοποιούν τις εργασίες μιας μέρας, άλλοι την προφορική εξέταση, τις πολλαπλές επιλογές, το σωστό ή λάθος, την εξέταση με την απάντηση να πρέπει να δοθεί γραπτώς μέσα σε κάποια ώρα.
Στο ερώτημα κατά πόσο πιο εύκολη είναι η εξέταση για τον φοιτητή, δηλαδή τι είναι προτιμότερο να βρίσκονται εντός αμφιθεάτρων ή να είναι στο σπίτι τους και να εξετάζονται μέσω υπολογιστή, ο αντιπρύτανης ακαδημαϊκών θεμάτων κ. Γιάννης Θεοδωράκης απάντησε πως «εμείς δεν βλέπουμε να υπάρχει κάποια διαφορά στη δυσκολία ανάμεσα στη διά ζώσης και την εξ αποστάσεως εξέταση. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η εξ αποστάσεως εξέταση ευνοεί τους φοιτητές.
Το θέμα συζητήθηκε και στη σύνοδο πρυτάνεων, αλλά αυτό που τονίστηκε, είναι πως δεν αλλάζει κάτι. Εμείς έχουμε τα στοιχεία επιτυχίας των φοιτητών στις εξετάσεις και μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Έτσι το ποσοστό επιτυχίας των φοιτητών στις εξετάσεις ανέρχεται στο 75%, ενώ ίδιο είναι το ποσοστό επιτυχίας και με τη διά ζώσης εξέταση».
Πάντως, όπως επισήμαναν καθηγητές, οι ψηφιακές εξετάσεις ώθησαν ακόμη περισσότερους φοιτητές να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Ενδεχομένως να θεώρησαν ότι είναι πιο εύκολο να περάσουν τα μαθήματα. Γι’ αυτό και αναφέρθηκε πως συμμετείχαν στις εξετάσεις και φοιτητές από παλιά έτη.
Άλλωστε με την ψηφιακή εξέταση λύνεται και το πρόβλημα του χώρου στα αμφιθέατρα.
Ενδεικτικά ο καθηγητής από το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Μιχάλης Ζουμπουλάκης ανέφερε πως «η συμμετοχή στα μαθήματα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με πριν ένα χρόνο. Τουλάχιστον αυτή την εικόνα έχω από τα δικά μου μαθήματα, αλλά και μετά από επικοινωνία με ορισμένους συναδέλφους. Μάλιστα φαίνεται να συμμετέχουν φοιτητές και από παλιότερα έτη».
Καθηγητές και φοιτητές αναφέρουν ότι η διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να συγκριθεί με την ψηφιακή διδασκαλία. Βέβαια ένα θετικό της όλης διαδικασίας ήταν πως αυξήθηκαν οι συμμετοχές των φοιτητών στα ψηφιακά αμφιθέατρα.
«Διαπιστώνουμε ότι τα ψηφιακά μαθήματα τα παρακολουθούν περισσότεροι φοιτητές σε σχέση με τη διά ζώσης διδασκαλίας» ανέφερε ο κ. Θεοδωράκης.
Και αυτό μπορεί να οφείλεται και στο γεγονός ότι πλέον οι φοιτητές όντας πολλές ώρες μέσα στο σπίτι θεωρούν ότι η παρακολούθηση των μαθημάτων για το Πανεπιστήμιο είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να περάσουν τα μαθήματα και να πάρουν το πτυχίο πιο γρήγορα.
Φώτης Σπανός (e-thessalia.gr)