Οι «ματρακάδες» τα παλιά ποδήλατα Bismarck ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή ποδήλατα τις δεκαετίες του ‘50 και του ‘60 και πρωταγωνιστούσαν στην καθημερινότητά τους, ήταν βασικό μέσο μετακίνησης και συνάμα αναψυχής, όταν δεν είχε κυρίαρχο ρόλο το αυτοκίνητο.
Να αναφέρουμε ότι, το Bismarck ήταν το πιο "γνωστό ποδήλατο σε αυτήν την κατηγορία, το αγαπημένο ποδήλατο της εργατιάς στην μεταπολεμική Ελλάδα". Απλή, στιβαρή, γερμανική κατασκευή, με καλή ποιότητα κύλισης.
Τα ποδήλατα αυτά ήταν γνωστά και ως "ματρακάδες". Παλιά τα χρησιμοποιούσαν πολύ τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ενώ παντού στην πόλη κυκλοφορούσαν αρκετά τέτοιου τύπου και χρησίμευαν όχι μόνο για τις μετακινήσεις των κατοίκων, αλλά ακόμη και για να πάνε στα κτήματά τους!
To πιο γνωστό διπλοσκέλετο της εποχής ήταν το γερμανικό Bismarck που θεωρείται το αγαπημένο ποδήλατο της εργατιάς στην μεταπολεμική Ελλάδα. Γερή κατασκευή και καλή ποιότητα κύλησης.
Η Phillips ήταν μια αγγλική εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων στο Birmingham με την ιστορία της να ξεκινά από τις αρχές της δεκαετίας του ’20. Στην δεκαετία όμως του ’50 την εξαγόρασε η Ralleigh.
Το συγκεκριμένο πλαίσιο (δισκέλετο ανδρικό, και το γυναικείο) θα το συναντήσουμε με μικρές διαφορές και σε άλλες αγγλικές εταιρείες κατασκευής ποδηλάτων όπως στις BSA, Rudge, Humber, Triumph.
Τα ποδήλατα της Ralleigh ήταν τα πιο ακριβά και με σημαντική μάλιστα διαφορά από όλα τα υπόλοιπα, γιατί χρησιμοποιούσαν κορυφαία περιφερειακά όπως σασμάν τριών ταχυτήτων της Sturney Archer, φανάρια Miller, κέντρα και φρένα Phillips, στεφάνια τροχών Dunlop και βέβαια σέλλες Brooks.
Η Goricke είναι μια από τις πιο παλιές γερμανικές εταιρείες (από το 1874), που εξακολουθεί να υπάρχει ακόμα και σήμερα. Κάποιοι παλιοί ποδηλατάδες τα θεωρούσαν από τα καλύτερα διπλοσκέλετα.
Άλλες μάρκες ποδηλάτων είναι και οι: Alexander, Adler, Eastman, Miele, Hamilton, Hero, Hercules, Falke Delux, Goebel κ.ά.