Στην ανάγκη ύπαρξης πραγματικών μέτρων στα σχολεία αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Τρικάλων ζητώντας κινητό κλιμάκιο του ΕΟΔΥ για την πραγματοποίηση επιτόπιων ελέγχων σε σχολικές μονάδες που παρουσιάζουν κρούσματα.
Οπως σημειώνεται "το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Τρικάλων είχε επισημάνει από την αρχή της σχολικής χρονιάς την παντελή έλλειψη μέτρων προστασίας ενάντια στην πανδημία, τις συγχωνεύσεις και τους συνωστισμούς που δημιουργούνται με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου και της Πολιτείας.
Δυστυχώς, η επιβεβαίωση δεν άργησε να έλθει, με δεκάδες κρούσματα σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ειδικά το τελευταίο διάστημα, η γενική άνοδος των κρουσμάτων ακολουθείται και από αντίστοιχη στα σχολεία.
Ακόμα και τώρα όμως, η ταλαιπωρία της εκπαιδευτικής κοινότητας συνεχίζεται. Αν σε ένα τμήμα παρουσιαστεί κρούσμα, τότε σύμφωνα με το πρωτόκολλο οι μαθητές θα πρέπει να κάνουν άμεσα rapid test.
Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει ή οι κηδεμόνες τους να τους παραλάβουν, κάτι αρκετά δύσκολο και χρονοβόρο, καθώς δεν είναι εύκολο να αφήσουν την εργασία τους ή να μεταβούν άμεσα στο σχολείο. Για τον λόγο αυτόν, πολλοί μαθητές μεταβαίνουν σε χώρο όπου διενεργούνται rapidtest, με την συνοδεία εκπαιδευτικών.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι μεγάλη ταλαιπωρία και αναμονή, τόσο των μαθητών, όσο και των άλλων πολιτών που μεταβαίνουν στον χώρο διεξαγωγής των test. Κι όμως, η λύση είναι απλή, χρήσιμη και αναγκαία: Θα μπορούσε να υπάρχει ένα κινητό κλιμάκιο του ΕΟΔΥ ειδικά για τα σχολεία, το οποίο να μεταβαίνει σε κάθε σχολική μονάδα στην οποία παρουσιάζεται κρούσμα και να πραγματοποιεί επιτόπου και άμεσα test.
Επιπλέον, η αναστάτωση στα σχολεία στα οποία παρουσιάζεται κρούσμα μαθητών ή εκπαιδευτικών είναι μεγάλη. Ειδικά για τους εκπαιδευτικούς, καμία ώρα δεν αναπληρώνεται από αναπληρωτές, παρά τις διακηρύξεις.
Τέλος, ακατανόητη είναι η τοποθέτηση ενός εκπαιδευτικού σε κάθε σχολείο ως «υπεύθυνου ΕΟΔΥ», χωρίς καμία απολύτως εκπαίδευση και με μόνο οδηγό μια πολυδαίδαλη εγκύκλιο.
Η ΕΛΜΕ Τρικάλων συνεχίζει να διακηρύττει σε όλους τους τόνους την ανάγκη ύπαρξης πραγματικών μέτρων στα σχολεία (αραίωση μαθητών, ιχνηλατήσεις, δειγματοληπτικά test, κτλ), ενώ είναι αντίθετη στην εγκληματική πολιτική των συγχωνεύσεων τμημάτων στον μέγιστο αριθμό μαθητών".