Τον νέο Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, κ. Αλέξανδρο Καπανιάρη, επισκέφθηκαν στο γραφείο του, μετά από σχετική πρόσκληση, οι εκπρόσωποι των τριών Συλλόγων Ρομά Τρικάλων και συγκεκριμένα οι πρόεδροι των δυο συλλόγων Κηπακίου, ο κ. Παρασκευάς Φουντούνας, ο κ. Ανδρέας Μπαντής και ο αντιπρόεδρος κ. Διονύσης Πάσσιος ,ο πρόεδρος του συλλόγου Πύργου και Καλαμακίου κ. Μανώλης Τσάτσος και ο γραμματέας κ. Ανάργυρος Θεοδώρου.
Στη συνάντηση παρευρέθηκαν η Προϊσταμένη του τμήματος Κοινωνικών, Πολιτικών και Δημόσιας Υγείας της Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου Τρικκαίων κ. Βέρα Ντάκου και η Διευθύντρια του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων κ. Φανή Σμιξιώτη.
Πέραν του εθιμοτυπικού της επίσκεψης συζητήθηκαν καίρια θέματα που αφορούν στην εγγραφή και φοίτηση των παιδιών Ρομά στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τη σύνδεση τους με το σχολείο, τη διευκόλυνση της πρόσβασης και ένταξης τους σ’ αυτό, την ενίσχυση της φοίτησής τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τη σταδιακή μείωση της μαθητικής διαρροής. Προκειμένου να επιτευχθούν οι ανωτέρω στόχοι συζητήθηκαν οι ενέργειες και οι διαδικασίες που πρέπει να αναπτυχθούν με σκοπό:
Να ευαισθητοποιηθούν και να αναγνωρίσουν οι γονείς των παιδιών Ρομά την αξία της εκπαίδευσης, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους, που απορρέουν από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να ανταποκρίνονται στις σχολικές απαιτήσεις.
Να καλλιεργηθεί κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ σχολείου και οικογένειας, προκειμένου να στηριχθούν για την ομαλή μετάβασή τους στη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να αποφοιτήσουν από αυτή και να συνεχίσουν ενδεχόμενα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Να αξιοποιηθούν στοιχεία της γλώσσας και του πολιτισμικού κεφαλαίου των παιδιών Ρομά στην εκπαιδευτική διαδικασία,
Να κινητοποιηθούν οι νεαρές μητέρες, ώστε να δρουν συνεπικουρικά στις παραπάνω δράσεις και να φροντίζουν να εξασφαλίζουν βιβλιάριο υγείας για τα τέκνα τους και να προβαίνουν στους αναγκαίους εμβολιασμούς αυτών.
Ως πλαίσιο αναφοράς για την υλοποίηση των ανωτέρω παρεμβάσεων, λειτουργούν οι στόχοι της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Πολύτιμη συμβουλή σε όλα τα προαναφερόμενα θα αποτελέσει η δικτύωση και διασύνδεση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου να αναπτυχθούν δράσεις, που αφορούν στην κοινωνική ένταξη και ενσωμάτωση των Ρομά στην τοπική κοινωνία.