Σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Οδού, υπό κατασκευή βρίσκονται και τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και φθάνουν μέχρι την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών.

Ο πρόεδρος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μιλώντας στα εγκαίνια, ανέφερε ότι το υπόλοιπο κομμάτι από το βόρειο τμήμα, το οποίο καταλήγει στην Εγνατία Οδό, θα παραδοθεί εντός του 2025.

Ο πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης (φωτο), αναφέρθηκε στα σημαντικά εμπόδια που αντιμετώπισε ο συγκεκριμένος δρόμος μέχρι να ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο τμήμα του.

«Δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα φτάναμε σήμερα σε αυτό το σημείο» είπε, αναφερόμενος στην περίοδο που οι ξένες τράπεζες αποχώρησαν εν μέσω οικονομικής κρίσης, αφήνοντας πρακτικά τον Ε65 χωρίς χρηματοδότηση.

Η αποχώρηση των ξένων τραπεζών το 2011 είχε ως αποτέλεσμα να γίνει το λεγόμενο «reset» στα εθνικά έργα υποδομών -εξέλιξη που οδήγησε στον «αέρα» την υλοποίηση του E65.

Βόρειο τμήμα Ε65 υπό κατασκευή 

Βόρειο τμήμα Ε65 υπό κατασκευή 

Αφού αναφέρθηκε στα τεχνικά ζητήματα που διαπιστώθηκαν στο νότιο τμήμα, το οποίο είχε ήδη διαμορφωθεί και οδήγησε στην απόφαση να υπάρξει νέα χάραξη με αποτέλεσμα να προκληθεί καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα κατασκευής, εστίασε στο γεγονός ότι υπάρχουν εκτάσεις από τις οποίες περνά ο Ε65, οι οποίες δεν έχουν ακόμη απαλλοτριωθεί. Ωστόσο, η ΤΕΡΝΑ μίσθωσε τις περιοχές αυτές για να προχωρήσει το έργο.

«Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος, παρακάμπτοντας σημαντικά μας δικαιώματα» δεσμεύτηκε. Και σημείωσε: «Ελπίζουμε του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέρμα του, που είναι η Εγνατία, στο σημείο που συναντάει το βορειοδυτικό κομμάτι της».

Βόρειο τμήμα Ε65 έτοιμο 

Βόρειο τμήμα Ε65 έτοιμο 

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου κι ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. στο 206,5 χλμ. (αρχή Ε65) έως και Α/Κ Καλαμπάκας, μέσω του οποίου το ταξίδι Αθήνα – Καρδίτσα διαρκεί πλέον 2 ώρες και 35 λεπτά, ενώ το Αθήνα – Τρίκαλα, λιγότερο από 3 ώρες. Επιπλέον, σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα και η Λίμνη Πλαστήρα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή. Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας - που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου,  θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης. 

Παράλληλα, θα  μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια, ενώ με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό, θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα πραγματοποιείται εντός 4,5 ωρών

Υπενθυμίζεται, ότι ο αυτοκινητόδρομος Ε65, έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,397 δισ. ευρώ. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. 

Στα 136 χλμ. που βρίσκονται πλέον στην κυκλοφορία θα παρέχονται, όπως πάντα, οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως: 

  • 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
  • 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
  • Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
  • Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

 

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των 136 χλμ. που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνονται:

  • 11 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Γοργοποτάμου, Καρπενησίου, Ξυνιάδας, Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου, Τρικάλων, Βασιλικής και Καλαμπάκας) & 4 Ημικόμβοι (Α.Θ.Ε. Ανθήλης, Σμοκόβου και Λογγού) 
  • 3 δίδυμες σήραγγες, με μεγαλύτερη την Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά)
  • 31 Γέφυρες, με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
  • 27 Άνω Διαβάσεις & 41 Κάτω Διαβάσεις
  • 5 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)
  • 3 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.) & 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Εξυπηρέτησης Σηράγγων
  • 3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής
  • 3 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ – Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Ράξας). Σημειώνεται πως σε λειτουργία βρίσκεται επί του παρόντος μόνο ο ΣΕΑ Σοφάδων.
  • 1 Σημείο Εξυπηρέτησης Πελάτων (Μετωπικός Σταθμός Διοδίων Τρικάλων
  • 3 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Τρικάλων) & 4 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Ανάβρας, Προαστίου, Τρικάλων και Καλαμπάκας). Από μεσάνυχτα Τρίτης 23 Απριλίου προς Τετάρτη 24 Απριλίου θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου μετωπικού σταθμού Λιανοκλαδίου και των πλευρικών Τρικάλων και Καλαμπάκας.


    Οι τιμές των διοδίων τελών των νέων σταθμών καθώς και του μετωπικού Τρίκαλων είναι:

Σταθμός Διοδίων

Κατηγορία 1

Κατηγορία 2

Κατηγορία 3

Κατηγορία 4

Μετωπικός Λιανοκλαδίου

1,30€

1,85€

4,70€

6,60€

Μετωπικός Τρικάλων

2,05€

2,95€

7,45€

10,45€

Πλευρικός Τρικάλων

0,55€

0,80€

2,05€

2,90€

Πλευρικός Καλαμπάκας

0,60€

0,90€

2,25€

3,15€