Επανειλλημένα ως δημοτικοί σύμβουλοι του ΚΚΕ, εκλεγμένοι με την Λαϊκή Συσπείρωση, έχουμε εκφράσει την αντίθεσή μας στην επιβολή των ληστρικών διοδίων, που σε συνδυασμό με την γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζεται, συρρικνώνει δραματικά το ήδη ισχνό λαϊκό εισόδημα και μετατρέπει το δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση στο οδικό δίκτυο σε πανάκριβο εμπόρευμα.
Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις προκύπτουν ως αποτέλεσμα της φιλομονοπωλιακής πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, οι οποίες παρέδωσαν στις μεγαλοκατασκευαστικές εταιρίες την εκμετάλλευση του εθνικού δικτύου, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ.
Είναι ένα ακόμη δώρο των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, στους οποίους έχει παραχωρηθεί η εκμετάλλευση των διοδίων. Είναι ψέμα ότι αυτοί πληρώνουν για το φτιάξιμο των δρόμων. Στην ουσία το δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί συμμετέχουν μόλις κατά 10%, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες (30–35 χρόνια), επιβάλλοντας δυσβάσταχτα χαράτσια στα διόδια. Η Ε.Ε στηρίζει την αύξηση και των διοδίων και των τιμών.
Όμως, και η πολιτική της νέας συγκυβέρνησης συνεχίζει στον ίδιο “ντορό”, αποδεικνύοντας περίτρανα πως ο διαχωρισμός “μνημονιακών” και “αντιμνημονιακών” ήταν απάτη για τον λαό.
Είναι αποκαλυπτική η τοποθέτηση του υπουργού κ. Σταθάκη στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου στην Βουλή, όπου μεταξύ άλλων ανέφερε:
“Πρόβλημα είναι η ποιότητα των συμβάσεων και αν διασφαλίζεται η ισότιμη αντιμετώπιση του δημοσίου συμφέροντος και των συμφερόντων των ιδιωτών Πρόθεσή μας στο μέτρο του δυνατού είναι να μελετήσουμε τις συμβάσεις με σκοπό να τις αναθεωρήσουμε προκειμένου να φέρουν αυτήν την ισορροπία”, ενώ σε άλλο σημείο που αφορά στα διόδια ανέφερε: “Άρα, απέναντι σ'αυτό το θέμα των διοδίων έχουμε δεσμευτεί ότι θα αναθεωρήσουμε την πολιτική των διοδίων προς την κατεύθυνση για το σύνολο των δρόμων, ηλεκτρονικών-αναλογικών διοδίων με κοινωνική μέριμνα, για ανθρώπους που χρησιμοποιούν τους δρόμους και έχουν κοινωνικά κριτήρια πολύ ισχυρά, αλλά η κεντρική ιδέα παραμένει ηλεκτρονικά-αναλογικά διόδια ως δικαιότερο σύστημα προσδιορισμού των διοδίων” ενώ ταυτόχρονα σημείωνε “προκειμένου να επιτραπεί μια μείωση των διοδίων, θα κάνουμε μια προσέγγιση η οποία θα αλλάξει πιθανότατα και τη χρονική διάρκεια της σύμβασης και οτιδήποτε άλλο.” Επομένως σίγουρη εξασφάλιση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων και σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Προφανώς το δεδομένο που επικαλείται το αποκαλούμενο "κίνημα δεν πληρώνω”, που έφερε και το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ότι έχουμε και μια κυβέρνηση που προεκλογικά κατά το παρελθόν είχε συμπαρασταθεί στον αγώνα των πολιτών κατά των διοδίων, ώστε να το “εκμεταλλευτεί” ο Δήμος Τρικκαίων για έκδοση ανάλογης απόφασης, “πάει περίπατο”. Άλλωστε και ο επικεφαλής του "Φυσάει Κόντρα", που στηρίζεται από το ΣΥΡΙΖΑ, ήταν ξεκάθαρος στην τοποθέτησή του, λέγοντας πως δε συμφωνεί με την κατάργηση των διοδίων, αλλά με τη θέσπιση ηλεκτρονικών-αναλογικών διοδίων. Συμφωνεί, ουσιαστικά, και με τη δημοτική αρχή και τις άλλες παρατάξεις του Δ. Συμβουλίου, που άλλοτε τις αποκαλούσε "μνημονιακές". Ακόμη μια απόδειξη, στην πράξη, για το πόσο κάλπικος είναι ο διαχωρισμός “μνημονιακών” και “αντιμνημονιακών”.
Αντίστοιχης λογικής ήταν και η απόφαση της Δημοτικής Αρχής Λαρισσαίων-στηρίζεται και αυτή από το ΣΥΡΙΖΑ-με την οποία συμπλέουν και επικαλούνται οι κύριοι του "κινήματος δεν πληρώνω” !... ξέροντας, οι αθεόφοβοι, ότι σε καμία περίπτωση δεν καταργεί τα διόδια!!!
Η Λαϊκή Συσπείρωση τόνισε ότι ο Ελληνικός λαός έχει πληρώσει πολλές φορές και εξακολουθεί να πληρώνει ακριβά την κατασκευή και συντήρηση του οδικού δικτύου μέσα από τα διόδια, τα τέλη κυκλοφορίας, τη φορολογία στα καύσιμα και μάλιστα χωρίς να έχει ασφαλείς δρόμους.
Επομένως, είναι δικαίωμα του λαού μας -και υπάρχουν οι δυνατότητες- να έχει δωρεάν, σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους και δημόσιες φθηνές συγκοινωνίες.
Γι'αυτο διεκδικούμε την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων, την ελεύθερη κίνηση στο οδικό δίκτυο. Καθαρά και ξάστερα, χωρίς περιστροφές, χωρίς "ναι μεν, αλλά..", που το μόνο που εξυπηρετούν είναι να μπερδεύουν το λαό σε κάλπικες αντιπαραθέσεις μακριά από τα συμφέροντά του.
Η Λαϊκή Συσπείρωση παλεύει με την εργατική τάξη, τα φτωχά λαϊκά στρώματα και τη νεολαία για:.
• Κατάργηση τώρα όλων των διοδίων
• Ακύρωση όλων των ληστρικών συμβάσεων
• Ενιαίο εθνικό, αποκλειστικά δημόσιο κατασκευαστικό φορέας που θα κατασκευάζει σύγχρονα, ποιοτικά και φθηνά έργα υποδομής για τις λαϊκές ανάγκες
• Να πληρώσουν την κρίση οι πλουτοκράτες που την δημιούργησαν. Να φορολογηθεί τώρα με 45% το μεγάλο κεφάλαιο.
• Να σταματήσουν οι διώξεις ενάντια σε όσους πάλεψαν και παλεύουν κατά των αυξήσεων και των νέων τοποθετήσεων διοδίων.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης