Στο χώρο όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των δύο τρένων στο Κουλούρι, θα συνεχιστεί σήμερα η αυτοψία που είχε διατάξει ο Εφέτης Ανακριτής Λάρισας, προκειμένου να μελετηθούν τα συντρίμμια της εμπορικής αμαξοστοιχίας και ειδικά το τμήμα που αφορά στην καμπίνα οδήγησης στη δεύτερη μηχανή του τρένου των Τεμπών.

Για το σκοπό αυτό, εκτός από τους αξιωματικούς της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού και χημικούς, σήμερα ορκίζεται και μεταλλουργός, ο οποίος είναι Καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Αμέσως μετά την ορκωμοσία του, θα μεταβεί με το κλιμάκιο στο οικόπεδο του ΟΣΕ προκειμένου να κάνει τη δική του έρευνα.

Την ίδια ώρα, ο Εφέτης Ανακριτής καλεί σε καταθέσεις αστυνομικούς, πυροσβέστες και άτομα που βρίσκονταν στο πεδίο τις πρώτες ημέρες μετά τη σύγκρουση. Στόχος είναι να δοθεί μία ξεκάθαρη απάντηση για το ποιος έδωσε εντολή για την αλλοίωση του χώρου της σύγκρουσης.

Την περασμένη Παρασκευή, ο πρώην διοικητής τροχαίας Λάρισας στην συμπληρωματική του κατάθεση επανέλαβε τη φράση που είπε στην άτυπη συνάντηση σε όλους στις 3.03.2023, ότι αρμόδια είναι η δικαστική αρχή για οποιαδήποτε ενέργεια στο πεδίο.

«Απευθύνθηκα στον κ. Αγοραστό και επανέλαβα τη θέση μου ότι για οτιδήποτε σχετικά με τον τόπο του δυστυχήματος πρέπει να συνεννοηθεί με την Ανακρίτρια Πλημμελειοδικών Λάρισας που είχε αναλάβει την κύρια ανάκριση από την προηγούμενη μέρα 2.03.2023.

Όμως ο κ. Αγοραστός διαφώνησε μαζί μου ως προς την ανωτέρω θέση μου και στη συνέχεια άρχισε να συνομιλεί με κάποιο κύριο με κίτρινο γιλέκο και τον κ. (σ.σ αναφέρεται το όνομα), ρωτώντας τον κύριο με το κίτρινο γιλέκο να του πει ποιες εργασίες θα απαιτούνταν για την αποκατάσταση των γραμμών.

Ο ανωτέρω με το κίτρινο γιλέκο εξηγούσε στους άλλους δύο ότι οι γραμμές δεν μπορούσαν να αντικατασταθούν πάνω στο υπάρχον χώμα διότι αφενός ήταν «σκαμμένο» από τη σύγκρουση και αφετέρου τυχόν απλή πρόσθεση καινούριου χώματος πάνω στο ήδη υπάρχον δεν θα εξασφάλιζε πιθανόν την απαιτούμενη σταθερότητα του εδάφους κάτω από τις γραμμές».

Την περασμένη Παρασκευή, στον δικαστικό λειτουργό κατέθεσε και ένας επιβάτης ο οποίος έζησε τον εφιάλτη τη μοιραία νύχτα. Ήταν στο βαγόνι 6 όταν έγινε η σύγκρουση. Η πρώτη κίνησή του ήταν να πάει στα μπροστινά βαγόνια. Η περιγραφή του φθάνοντας στο βαγόνι τρία προκαλεί ανατριχίλα.

«Κατά την πορεία μου εκεί συνάντησα τον… (σ.σ επιβάτης αναφέρεται το όνομα) και μαζί με αυτόν και άλλους τρεις επιβάτες πήγαμε προς το βαγόνι 3. Να σημειώσω ότι δεν υπήρχε ορατότητα και η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική και το μόνο που έβλεπες ήταν η φωτιά που έκαιγε. Μπήκαμε στο βαγόνι και είδαμε δύο κορίτσια νεκρά. Άκουγα φωνές, ουρλιαχτά και μέσα από το βαγόνι 3 και απέξω. Εκεί ήταν και δύο τραυματίες εγκλωβισμένοι. Επίσης βοηθήσαμε περίπου 10 άτομα να βγουν από το βαγόνι».

Εκείνη τη στιγμή αντιλαμβάνονται ότι έχει φθάσει η Πυροσβεστική και ο επιβάτης ανέβηκε πάνω στο δρόμο να τους φωνάξει.

«Ήρθε μαζί μου ένας πυροσβέστης και μπήκε στο τρίτο βαγόνι από εκεί που είχα μπει και εγώ και βλέποντας την κατάσταση με τους εγκλωβισμένους είπε στον ασύρματο να ετοιμάσουν τα ψαλίδια και μου είπε να πάω και εγώ να το φέρω. Ανέβηκα ξανά πάνω στο δρόμο και ένας πυροσβέστης μου έδωσε ένα ηλεκτρικό ψαλίδι, το οποίο και το πήγα στο βαγόνι 3 για να ξεκινήσει ο απεγκλωβισμός. Οι επιβάτες είχαν βγει όλοι εκτός βαγονιού και είχαν μείνει μόνο δύο εγκλωβισμένοι».

Τασούλα Παπανικολάου (newpost.gr)