Σε αλλαγή του μοντέλου τιμολόγησης των διοδίων προσανατολίζονται στην κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη διεξάγονται διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους μεταξύ των οποίων είναι η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και η Κεντρική Οδός που διαχειρίζεται τον Ε65.
Στόχος να υπάρξει, μέσω της αναλογικής χρέωσης, ένας ενιαίος σχεδιασμός ο οποίος θα περιλαμβάνει επίσης και την ηλεκτρονική χρέωση διοδίων. Στα ηλεκτρονικά διόδια θα ενταχθούν όλοι οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι. Ειδικότερα οι: • Κεντρική Οδός E65 • Εγνατία Οδός • Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου • Ολυμπία Οδός • Ιόνια Οδός • Μορέας.
Παράλληλα, τρέχει σχεδιασμός για την τοποθέτηση περισσότερων φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις εθνικές οδούς. Ο λόγος είναι πως παρατηρούνται ουρές σε πολλά σημεία που ήδη υπάρχουν φορτιστές, κάτι που οδηγεί την κυβέρνηση στην αναθεώρηση του σχεδιασμού της και επιτάχυνση της τοποθέτησης νέων φορτιστών.
Επίσης, υπάρχει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία που βάζει συγκεκριμένους στόχους για την ηλεκτροκίνηση και την τοποθέτηση φορτιστών ανά συγκεκριμένη απόσταση. Το ερώτημα που τίθεται και ακόμα δεν έχει απαντηθεί είναι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει η τοποθέτηση φορτιστών. Πρόκειται για επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Η λύση που φαίνεται να προκρίνεται, χωρίς όμως να είναι βέβαιη, είναι οι παραχωρησιούχοι να επενδύσουν με αντάλλαγμα την επέκταση των συμβάσεών τους.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Νίκο Ταμπακόπουλο BnB)