Φυσική και πρωτότυπη επαφή με το περιβάλλον, με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες και με προστασία του περιβάλλοντος, αποτελεί το έργο για την περιαστική ποδηλατική διαδρομή Τρικάλων. Πρόκειται για τη διαδρομή που θα ξεκινά από τα Τρίκαλα και θα φτάνει, μέσω του δάσους Φωτάδας, στο δάσος Διαλεχτού. Σε οκτώ μήνες από τώρα, το έργο θα είναι έτοιμο, καθώς σήμερα υπογράφτηκε η σχετική σύμβαση, ανάμεσα στον Δήμαρχο Τρικκαίων κ. Δημήτρη Παπαστεργίου και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρίας «Κ/Ξ Καφετζής Δημήτριος-Ξανθόπουλος Βασίλειος». Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι «Περιαστική ποδηλατική διαδρομή στις δημοτικές ενότητες Φαλώρειας και Καλλιδένδρου του Δήμου Τρικκαίων» , με προϋπολογισμό 216.466,46 ευρώ με ΦΠΑ. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007-2013» με συγχρηματοδότηση από το Ε.Γ.Τ.Α.Α. και από Εθνική Δαπάνη.
Η νέα διαδρομή
Με το έργο αυτό, δημιουργείται μια μήκους 12 χιλιομέτρων ποδηλατική διαδρομή από τις παρυφές των Τρικάλων, προς δύο δάση ισάριθμων χωριών του Δήμου.
Η διαδρομή θα ξεκινά από τα όρια Ρογγίων και Πυργετού και θα φτάνει μετά από 4 χλμ. στο δάσος της Φωτάδας. Αφού θα κινείται για 2 χλμ. εντός του δάσους, θα καταλήγει (μετά από 6 χλμ.) στο δάσος του Διαλεχτού. Συμπεριλαμβάνει, επίσης, κίνηση δίπλα στις όχθες του Πηνειού ποταμού, σε ανάχωμα που θα διαμορφωθεί καταλλήλως, με πλάτος 4 μέτρων.
Κατά μήκος του πρώτου τμήματος της διαδρομής, θα κατασκευαστεί ένα ξύλινο κιόσκι με καθιστικό με σκοπό την ξεκούραση των επισκεπτών - ποδηλατών. Επίσης, κατά μήκος των διαδρομών εντός του δάσους της Φωτάδας, και προκειμένου να εξασφαλιστεί η ξεκούραση και αναψυχή του ποδηλάτη, προβλέπεται να τοποθετηθούν ξύλινα καθιστικά και τραπεζοκαθίσματα . Επιπλέον, δεδομένης της ύπαρξης φυσικού ρέματος εντός του δάσους, ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, θα κατασκευαστούν δύο ξύλινες γέφυρες πλάτους 2 περίπου μέτρων που θα εξασφαλίζουν την ομαλή ροή του.
Στο υπόλοιπο τμήμα της διαδρομής με προορισμό το δάσος Διαλεχτού, το οποίο ακολουθεί την πορεία του Πηνειού ποταμού, προβλέπεται εκσκαφή και επίχωση με θραυστό υλικό όπου απαιτείται, και τελική επίστρωση με κοκκινόχωμα. Επιπλέον προβλέπεται η δημιουργία μιας ακόμα θέσης-στάσης με την τοποθέτηση τριών ξύλινων καθιστικών. Τέλος, κατά μήκος της διαδρομής σε κομβικά σημεία-στάσεις προβλέπεται εγκατάσταση ιστών με φωτοβολταϊκά πάνελ, σχετική σήμανση και η τοποθέτηση ξύλινων ενημερωτικών πινακίδων.