Ένα «διαφορετικό» μάθημα υλοποιήθηκε την Πέμπτη 5 Μαρτίου. Το λεωφορειάκι του ΠΘ έφτασε στις 10:30 στον χώρο στάθμευσης της Σχολής Επιστήμης Φ.Α. και Αθλητισμού (ΣΕΦΑΑ) φέρνοντας από τον Βόλο την επίκουρη καθηγήτρια Δρ Σοφία Βυζοβίτη και ομάδα φοιτητών του τμήματος Αρχιτεκτονικής. Τους υποδέχτηκαν η αναπληρώτρια καθηγήτρια Δρ Χριστίνα Καρατζαφέρη με συναδέλφους της και φοιτητές της ΣΕΦΑΑ. Αυτή η συνάντηση επιστημόνων και φοιτητών από τελείως διαφορετικά επιστημονικά πεδία ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ των δύο καθηγητριών από τον Δεκέμβρη του 2014. Οι ανησυχίες και των δύο για τον περιβάλλοντα χώρο, την μάθηση και την «εμπειρία» του πανεπιστημίου, τις οδήγησαν σε συνεργασία στο πλαίσιο υλοποίησης του μαθήματος «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ», με υπεύθυνη την Δρ Σ. Βυζοβίτη της Αρχιτεκτονικής και συν-διδάσκουσα στην εργαστηριακή πράξη την Δρ Χ. Καρατζαφέρη της ΣΕΦΑΑ .Ο στόχος ήταν η βελτιστοποίηση της χρήσης χώρων και εγκαταστάσεων της ΣΕΦΑΑ.
Μια πρώτη γενική διαπίστωση αυτής της συνάντησης ήταν ότι η ΣΕΦΑΑ βρίσκεται σε πολύ ζηλευτή θέση και ότι το φυσικό της περιβάλλον είναι πολύ όμορφο αλλά κατακερματίζεται από τις υπάρχουσες και μελλοντικές δομές. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η ΣΕΦΑΑ παραμένει αποκομμένη από τον ιστό της πόλης και «κρυμμένη» από τους επισκέπτες της (κάτι που επιτείνεται από την έλλειψη απευθείας σύνδεσης με τον σταθμό υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ και τον σταθμό ΟΣΕ). Μια άλλη γενική διαπίστωση ήταν ότι ενώ οι ανάγκες χρήσης των χώρων είναι πολλαπλές, οι ως τώρα αρχιτεκτονικές λύσεις δεν φαίνεται να έχουν ενστερνιστεί τις πραγματικές ανάγκες των χρηστών.
H υπό εξέλιξη πρωτόγνωρη και πρωτότυπη συνεργασία θα επιτρέψει να τεθούν οι βάσεις για την βελτιστοποίηση των εγκαταστάσεων της ΣΕΦΑΑ. Ως κρίσιμος φορέας πολιτισμού του Δήμου Τρικκαίων και της ευρύτερης περιοχής, κάθε εξέλιξη που αναβαθμίζει το δομημένο και αδόμητο περιβάλλον της ΣΕΦΑΑ ενδιαφέρει όλους τους πολίτες. Ίσως και το Δημοτικό Συμβούλιο αλλά και η Περιφέρεια να πρέπει να εξετάσουν με μεγαλύτερη προσοχή την θέση της ΣΕΦΑΑ στον οδικό ιστό του Νομού ώστε να διευκολυνθεί και υποστηριχτεί η περεταίρω ανάπτυξη της Σχολής.