Τις σοβαρές ευθύνες στον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Καραμανλή, και την προσπάθεια της κυβέρνησης για συγκάλυψη των κυβερνητικών ευθυνών στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, επισημαίνουν τα πορίσματα των κομμάτων της αντιπολίτευσης, όπως αυτά κατατέθηκαν σήμερα, Κυριακή (10/3), στην Εξεταστική Επιτροπή που διερευνά την υπόθεση.

Παράλληλα, τόνισαν την ανάγκη σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής για την διεξοδικότερη έρευνα των αιτιών του δυστυχήματος, με το ΠΑΣΟΚ μάλιστα να μην καταθέτει πόρισμα, λόγω ελλιπών στοιχείων, και ζητώντας την μετατροπή της Εξεταστικής σε Προανακριτική Επιτροπή.

Κοινό τόπο των πορισμάτων αποτελεί επίσης η διαπίστωση ότι πιθανότατα αν λειτουργούσε η σύμβαση 717, η οποία, μεταξύ άλλων, προέβλεπε την ορθή λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκισης, η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί, με τα κόμματα τις αντιπολίτευσης να ζητούν την περαιτέρω ποινική διερεύνηση της υπόθεσης.

ΣΥΡΙΖΑ: Ποινικές ευθύνες του Καραμανλή για το δυστύχημα

Σε δήλωσή τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής, Αλ. Αυλωνίτης, Β. Κόκκαλης, Δ. Καλαματιανός, και ο Ι. Σαρακιώτης, τονίζουν ότι “ολόκληρη η ελληνική κοινωνία και οι οικογένειες των θυμάτων απαιτούν ειλικρινείς, διάφανες απαντήσεις και απόδοση ευθυνών, ώστε να αποδειχθεί ποιοι ήταν οι πραγματικοί υπαίτιοι της τραγωδίας των Τεμπών, τόσο τα φυσικά πρόσωπα, για τα οποία έχει επιληφθεί η δικαιοσύνη, όσο βέβαια και τα πολιτικά πρόσωπα για την απόδοση των ευθυνών των οποίων αρμόδια είναι η Βουλή, μέσω της εξεταστικής επιτροπής”, τονίζοντας ότι “δεν πρόκειται περί “ανθρώπινου σφάλματος” και μόνο”.

Σύμφωνα με το κατατεθέν πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, οι βουλευτές επισημαίνουν ότι “υφίσταντο ισχυρότατες ενδείξεις τέλεσης ποινικών αδικημάτων από τον Καραμανλή Κωνσταντίνο και συγκεκριμένα της παράβασης καθήκοντος, διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή”.

Ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής “όχι απλώς παρέλειψε να θεσπίσει Εθνικούς κανόνες ασφαλείας, ενώ γνώριζε ότι η λέξη “ασφάλεια” απουσίαζε από τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά προέτρεπε το επιβατικό κοινό να εμπιστεύεται τον Ελληνικό σιδηρόδρομο κριτικάροντας την Αξιωματική Αντιπολίτευση στην Βουλή (σε απάντηση της ερώτησης του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου), λέγοντας επί λεξεί “ότι είναι ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας”, τονίζεται στο κατατεθέν πόρισμα.

ΠΑΣΟΚ: Ζητά τη μετατροπή της Εξεταστικής σε Προανακριτική

Τη μετατροπή της Εξεταστικής Επιτροπής σε Προανακριτική πρότειναν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Μ. Αποστολάκη, Γ. Νικητιάδης και Απ. Πάνας.

Σε ανακοίνωσή τους, οι τρεις βουλευτές που μετέχουν στην Εξεταστική Επιτροπή, θεωρούν αδύνατη την έκδοση ολοκληρωμένου πορίσματος καθώς “ούτε το σύνολο της δικογραφίας παραλάβαμε, ούτε ουσιώδεις μάρτυρες εξετάσθηκαν. Αυτή υπήρξε από την αρχή η επιδίωξη της κυβερνητικής πλειοψηφίας”.

Τονίζουν ότι “η κυβερνητική επιλογή για συγκάλυψη, μέσω της μη ουσιαστικής διερεύνησης της υπόθεσης και ιδίως του ενδεχομένου ύπαρξης ποινικών ευθυνών σε πολιτικά πρόσωπα δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή όχι από μόνο από το ΠΑΣΟΚ, αλλά πρωτίστως από την κοινωνία η οποία απαιτεί να χυθεί φως στην υπόθεση και να αποδοθούν ευθύνες όσο ψηλά και να βρίσκονται αυτές” ενώ ευθύνες επιρρίπτουν τόσο στον Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή όσο και στον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Σπίρτζη, σημειώνοντας ότι “και εκείνος δεν κήρυξε έκπτωτο τον ανάδοχο της σύμβασης για τις τεράστιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου ως όφειλε και επέλεξε να αγνοήσει τις προειδοποιήσεις για τα υπαρκτά ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο”.

Αιχμές ΚΚΕ για συγκάλυψη

Με αιχμές για συγκάλυψη της υπόθεσης, ο Δημήτρης Κουτσούμπας παρέδωσε το απόγευμα της Παρασκευής (8/3) στον Άρειο Πάγο το πόρισμα της ΚΟ του ΚΚΕ στην Εξεταστική Επιτροπή για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

“Θεωρούμε ότι υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις, ότι υπάρχουν και νέα στοιχεία σε αυτό το πόρισμα καταγεγραμμένα, τα οποία αποδεικνύουν εκτός από πολιτικές, ποινικές κυρίως ευθύνες υπουργών της σημερινής κυβέρνησης, προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά και άλλων προσώπων τα οποία πρέπει να διερευνηθούν.

Κι αυτά τα στοιχεία αφορούν και το πώς φτάσαμε στη μέρα της Τραγωδίας των Τεμπών να γίνει αυτή η σύγκρουση των δύο τρένων που στοίχισε τη ζωή σε 57 αθώες ψυχές, αλλά και η έκρηξη και η απόπειρα σε συνέχεια της συγκάλυψης. Όλα αυτά τα καταθέσαμε και περιμένουμε από εκεί και πέρα την εξέλιξη του ζητήματος”, δήλωσε κατά την έξοδο από την Εισαγγελία.

Νέα Αριστερά: Υπεύθυνη για την τραγωδία η ΝΔ

Την περαιτέρω διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών, με τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής της Βουλής για τη διερεύνηση τυχόν εγκλημάτων που έχει τελέσει κατά την άσκηση των καθηκόντων του ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Καραμανλής, προτείνει στο πόρισμά της στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη, η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα.

“Τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, η κυβέρνηση της ΝΔ είχε δεκάδες προειδοποιήσεις σε ό,τι αφορά τα ζητήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου και τη γενικότερη κατάρρευση του σιδηροδρόμου. Με ευθύνη της κυβέρνησης ΝΔ, εγκαταλείφθηκαν σταδιακά όλες οι δικλείδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να έχουν αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα“, αναφέρει μεταξύ άλλων το πόρισμα της κ. Πέρκα.

Από την πλευρά της η κυβερνητική πλειοψηφία στην Εξεταστική Επιτροπή, στο πόρισμά της για το έγκλημα στα Τέμπη, αναφέρει ως αποκλειστικούς υπεύθυνους του δυστυχήματος τον σταθμάρχη και τους μηχανοδηγούς, απορρίπτοντας τις κατηγορίες για συγκάλυψη και τονίζοντας ότι “το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από το σύνολο των δεδομένων είναι ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε επτά φορές. Αν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί”.

news247.gr