• 12.12.2014
  • 11:27
  • Φαρμακεία
  • Αγγελίες
  • Κηδείες
  •   
  •   
  •   
  •   
  •   
TrikalaEnimerosi
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΘΕΣΣΑΛΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΤΡΙΚΑΛΑ
  • ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ
  • ΠΥΛΗ
  • ΦΑΡΚΑΔΟΝΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΗΔΕΙΕΣ
  • ΓΑΜΟΙ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ
  • ΘΕΑΤΡΟ
  • ΣΙΝΕΜΑ
  • ΛΑΡΙΣΑ
  • ΜΑΓΝΗΣΙΑ
  • ΚΑΡΔΙΤΣΑ

Τα τρία κακά της μοίρας των πολύπαθων Ελληνικών τρένων

Ειδήσεις  |  20 Μαρ 2025, 15:38

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Τα τρία κακά της μοίρας των πολύπαθων Ελληνικών τρένων

Με τρένα ηλικίας άνω των 25 ετών κι ένα συρρικνωμένο ΟΣΕ, όπου οι εργαζόμενοι με μπλοκάκια είναι 632, ξεπερνώντας το μόνιμο προσωπικό που αριθμεί μόλις 554 άτομα, λειτουργεί εν έτει 2024 ο ελληνικός σιδηρόδρομος. Η μεγάλη ειρωνεία είναι πως ενώ η χώρα μας τα τελευταία 30 χρόνια έχει επενδύσει για ένα σύγχρονο σιδηρόδρομο κατά προσέγγιση 24 δισ. ευρώ, σήμερα διαθέτει έναν «κουτσό» άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, που κυβερνητικός στόχος είναι να καταστεί ασφαλής ως το 2027.

Εχθές, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ-ΜΣΤ), σε συνέντευξη Τύπου, εστίασε στα τρία κακά της μοίρας του ελληνικού σιδηροδρόμου: υποστελέχωση, υποχρηματοδότηση και πολυδιάσπαση.

Έχοντας χαιρετίσει τον σχεδιασμό για έναν ενιαίο φορέα, υπό την ονομασία Σιδηρόδρομοι Ελλάδος, 15 χρόνια μετά τη διάσπαση των εταιρειών, που, κατά τον πρόεδρο Ιωάννη Ντίτσα, «αποδεκάτισε τον ΟΣΕ, έφερε ασυνεννοησία, καθυστερήσεις στα έργα, αδυναμία συντήρησης», βάζουν στο κάδρο και την Hellenic Train, κάνοντας λόγο για «αποτυχημένη» ιδιωτικοποίηση.

Στο στόχαστρο μπήκαν οι συνεχείς βλάβες, η έλλειψη τεχνικού προσωπικού που αποδυναμώνει τη συντήρηση, αλλά και τα πολυδιαφημισμένα «βέλη». Πρόκειται για το μοναδικό… νέο (!) τροχαίο υλικό που έχει έρθει στη χώρα, κατασκευής του 1990, δηλαδή παλαιότερο και από τα υπάρχοντα τρένα της ΓΑΙΑΟΣΕ. Όπως είπε ο αναπληρωτής πρόεδρος, Νίκος Αχιλλεόπουλος, ενώ είχαν αποσυρθεί από την κυκλοφορία, ήρθαν στην Ελλάδα ως επένδυση και από τα πέντε που ήρθαν, σήμερα κυκλοφορεί τελικά μόνο ένα κι αυτό με συνεχείς βλάβες.

Σημείωσαν, μάλιστα, πως η ιταλικών συμφερόντων εταιρεία, που διατηρεί δεκαετή σύμβαση για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας, έναντι κρατικής αποζημίωσης 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο, τους διεμήνυσε στην τελευταία συνάντηση ότι η επόμενη μέρα εξαρτάται από το εάν θα αυξηθεί η χρηματοδότησή της από το ελληνικό Δημόσιο. Παρέπεμψε, δε, τις αποφάσεις στις απροσδιόριστης διάρκειας διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής και της ιταλικής κυβέρνησης, με τη συμμετοχή της μητρικής FSI.

Χωρίς τα μπλοκάκια, ο σιδηρόδρομος κλείνει

Η μονιμοποίηση του προσωπικού που απασχολείται σήμερα με δελτίο παροχής υπηρεσιών θα είναι από τα πρώτα ζητήματα που θα θέσει η ομοσπονδία στην πρώτη συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη. «Εάν φύγουν τα μπλοκάκια, ο σιδηρόδρομος κλείνει», είπε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας της ΠΟΣ, Αλέξανδρος Τζαμπαζλής, με τις πρώτες αποχωρήσεις να έχουν ήδη καταγραφεί.

Από την πλευρά του, ο κ. Αχιλλεόπουλος απαρίθμησε σειρά ζητημάτων για τα οποία θα πρέπει να τεθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα: προσλήψεις μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, νέο τροχαίο υλικό, αποκατάσταση του δικτύου που καταστράφηκε από τον Daniel, «προκειμένου να γίνει ο σιδηρόδρομος ένα αξιόπιστο μέσο μεταφοράς λαμβάνοντας τη θέση που του αρμόζει».

Είναι ενδεικτικό ότι το μερίδιο αγοράς του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα το 2022 ήταν μόλις 0,9% στους επιβάτες και 2,3% στα εμπορεύματα, όταν στη Γερμανία είναι 9,3% στους επιβάτες και 19,8% στα εμπορεύματα, στην Ιταλία αντίστοιχα 6,3% και 12,4%, στη Γαλλία 10,7% και 10,6% αντίστοιχα.

Ως προς τις πρώτες κυβερνητικές δηλώσεις για το σχέδιο «σωτηρίας» του ελληνικού σιδηροδρόμου, η διοίκηση της ΠΟΣ ήταν συγκρατημένη, βλέποντας με θετικό μάτι την πρόθεση επιτάχυνσης. Εξάλλου, όπως σημείωσαν, «είναι απορίας άξιον πώς συστήματα που δεν ολοκληρώθηκαν τόσα χρόνια, τελικά έγιναν μέσα σε λίγους μήνες», αναφερόμενοι στην τηλεδιοίκηση που παρέπαιε, ενώ έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016, αλλά μετά τα Τέμπη σχεδόν ολοκληρώθηκε. Αν δεν είχε καταστραφεί από τον Daniel στο τμήμα Λιανοκλάδι-Μεζούρλος, θα λειτουργούσε σήμερα στο 90% του βασικού κορμού.

Προβληματισμός εκφράστηκε, πάντως, σχετικά με τον ρόλο που επιφυλάσσεται σε ξένες σιδηροδρομικές εταιρείες από τις διακρατικές συμφωνίες που επανενεργοποιούνται. «Οι Γάλλοι που θέλουν να φέρουν θα είναι σύμβουλοι ή συνδιαχειριστές;», αναρωτήθηκε ο κ. Τζαμπαζλής.

Όλγα Κλώντζα, businessdaily.gr

Tags
  • ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΣΕ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Facebook Like
Tο kosmoslarissa.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
18:13 Δήμος Τρικκαίων και Φ.Ι.ΛΟ.Σ. τιμούν την πρώτη Θεσσαλή ποιήτρια, την τρικαλινή Ιφιγένεια Γκίκα – Κοπάδη
18:05 Την Κυριακή ο αγώνας ορεινού τρεξίματος Koziakas Trail
17:49 Επιμελητήριο Τρικάλων: Με 150 εκ. ευρώ δημόσια δαπάνη ξεκινά το πρόγραμμα ενίσχυσης θερμοκηπιακών καλλιεργειών
17:30 Κουρέτας σε Αγοραστό: Πρωτοπόρο το σύστημα εκτίμησης κινδύνου πλημμυρών στην Θεσσαλία
17:17 Συγκίνηση και δάκρυα στην "αποστρατεία" του Ηλία Λεοντάρη από την Περιφέρεια Θεσσαλίας
15:13 ΕΛΓΑ: Έως 3 Ιουνίου oι δηλώσεις για αποζημιώσεις από Daniel και Εlias
13:03 Στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης στη Λάρισα τα έπιπλα του γραφείου του στρατηγού Στέφανου Σαράφη
11:44 Συντονισμός για την αντιπυρική περίοδο στον Δήμο Πύλης

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ & ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Μικρά tips για μεγάλες αλλαγές
15 Ιουλ 2022, 12:15
Μικρά tips για μεγάλες αλλαγές
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε.- H πρώτη Ελληνική Γαλακτοβιομηχανία με πιστοποίηση TÜV AUSTRIA CoVid Shield
08 Δεκ 2020, 12:45
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε.- H πρώτη Ελληνική Γαλακτοβιομηχανία με πιστοποίηση TÜV AUSTRIA CoVid Shield
Rapid test αντιγόνου για Covid - 19 από τη θεσσαλική ProGnosis Biotech (βίντεο)
25 Νοε 2020, 11:16
Rapid test αντιγόνου για Covid - 19 από τη θεσσαλική ProGnosis Biotech (βίντεο)

ΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
Οι ιδέες των Τρικαλινών μαθητών για το μέλλον της πόλης και την κλιματική αλλαγή, και εμείς
Γιάννης Κουτεντάκης
Οι ιδέες των Τρικαλινών μαθητών για το μέλλον της πόλης και την κλιματική αλλαγή, και εμείς
Ταξίδι στην Σαρδηνία
Ιωάννης Ξηρός
Ταξίδι στην Σαρδηνία
Είναι αυτό πατριωτισμός;
Ιωάννης Ξηρός
Είναι αυτό πατριωτισμός;
Παραλειπόμενα του 16ου Ημιμαραθώνιου Δρόμου Καλαμπάκας-Τρικάλων
Γιάννης Κουτεντάκης
Παραλειπόμενα του 16ου Ημιμαραθώνιου Δρόμου Καλαμπάκας-Τρικάλων
Τέχνη και ιερά σύμβολα
Ιωάννης Ξηρός
Τέχνη και ιερά σύμβολα

Αποτελέσματα

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ

Sites

  • 24310.gr
  • 976.gr
  • designmagazine.gr
  • e-trikala.gr
  • ekalampaka.gr
  • energospolitis.gr
  • fatsimare.gr
  • gardiki-live.gr
  • kalabakacity.gr
  • kalampaka24.gr
  • kalampakanews.gr
  • madeintrikala.gr
  • meteoravoice.gr
  • milosxotikon.gr
  • oichalianews.gr
  • spitikaidiakosmisi.gr
  • stagonnews.gr
  • tameteora.gr
  • thessaliaeconomy.gr
  • thessalianews.gr
  • trikalacity.gr
  • trikalaculture.gr
  • trikaladay.gr
  • trikalahospital.gr
  • trikalaidees.gr
  • trikalain.gr
  • trikalanews.gr
  • trikalaola.gr
  • trikalaview.gr
  • trikalavoice.gr
  • trikkipress.gr
  • tv10.gr

Αθλητικά Sites

  • aotrikala.gr
  • goaltrikala.gr
  • sportrikala.gr
  • stagonsports.gr
  • trikalabc.gr
  • trikalascore.gr
  • trikalasportiva.gr

Blogs

  • kaprotrikalon.blogspot.gr
  • krinitrikalon.blogspot.gr
  • stournareikapress.net
  • trikalapoli.blogspot.gr
  • trikalaweb.blogspot.gr
  • trikalazoom.blogspot.gr
  • trikalanooz.blogspot.gr
  • zarkotrikalwn.blogspot.gr

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΘΕΣΣΑΛΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

  • Ταυτότητα
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Προστασίας
  • Cookies

Twitter Widget

 

ΜΗΤ 232333

© Copyright 2014 by TBNews. All Rights Reserved. Επικοινωνία

created by urbanIT