Επιτέλους Τέχνη! Μία ο Σύλλογος Τρικαλινών ζωγράφων, μία οι δύο εκθέσεις στο Λαογραφικό Μουσείο και στο Ίδρυμα Λεωνίδα Μακρή του εξαίρετου συναδέλφου Στάμου Στέργιου και τέλος η ζωγραφική έκθεση του Μιχάλη Μακρουλάκη με τίτλο: «Απόπειρες για μια Ζωγραφική που δεν υφίσταται» φτάνουν για να δώσουν άλλη πνοή στην καθημερινότητα των Τρικαλινών, στη σχολική διάθεση για διακοπές και οπωσδήποτε στη δομή του αναλυτικού εκπαιδευτικού προγράμματος.
Έτσι το σχολείο μας οργανώνει στις 13 και στις 15 Δεκεμβρίου 2022 στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης αλλά και της ελεύθερης και μη τυπικής μάθησης συγκεκριμένες επισκέψεις στους χώρους διεξαγωγής των εκθέσεων με επίκεντρο την έκθεση του Μιχάλη Μακρουλάκη, τον οποίο επισκέπτονται ρέκτες της τεχνοτροπίας του από ολόκληρη την ελλαδική επικράτεια. Άλλωστε ο αγαπημένος μαθητής του Γιάννη Τσαρούχη ανήκει στους τελευταίους μεγάλους ζωγράφους της μεταπολεμικής περιόδου, της πιο παραγωγικής γενιάς σύμφωνα με τον κοΠλιάκα Χρήστο γνωστό συλλέκτη των έργων τέχνης του Μακρουλάκη που σε συνεργασία με τον κο Λάππα Μιχαήλ Αντιδήμαρχο Παιδείας και Πολιτισμού κόμισαν ως σύγχρονοι μαικήνες της τέχνης τη σημαντική αυτή έκθεση στην πόλη μας.
Η υπέροχη αυτή και καινοτόμα ιδέα πολλαπλασιάστηκε με τη συμμετοχή του σχολείου μας δημιουργώντας ένα άνευ προηγουμένου εκπαιδευτικό πρόγραμμα αγγίζοντας τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση δημιουργώντας αισθητικές εμπειρίες, που μέχρι χθες δεν φανταζόμασταν. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορούσε κυρίως ενήλικες ηλικιακά, όμως το υπόβαθρο των μαθητών μας και ο τρόπος που λειτουργεί το 7ο Λύκειο διαγράφει τα στερεότυπα, γεννάει καινούργιες αντιλήψεις και μέσα από την πολιτιστική κληρονομιά μας αναδεικνύεται ένας σύνθετος τρόπος σκέψης, που είναι πιο ώριμος από το παρελθόν και εκτινάσσει τον έφηβο μαθητή σε ένα απογειωτικό περιβάλλον κρίσης, αμφισβήτησης, μεταπλαστικής φαντασίας και δημιουργικού διαλόγου με το έργο του καλλιτέχνη.
Στον υπέροχο χώρο του «Κουρσούμ Τζαμί», χώρος που διοργανώνονται ήπιες πολιτιστικές δραστηριότητες, άρα έχοντας απόλυτη επίγνωση και σεβασμό για τη σημαντικότητα του μνημείου, φιλοξενούνται ογδόντα εμβληματικά έργα του γνωστού ζωγράφου, με πιο ξεχωριστά: τις Θαλασσογραφίες, τη Νεκρή Φύση, τα αιγαιοπελαγίτικο τοπίο, την Κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, τη φυσιοκρατική απόδοση των σμιλεμένων σωμάτων, που είναι έτοιμα να σου μιλήσουν, τους ποδοσφαιρικούς χορούς του Κριστιάνο Ρονάλντο, του Λουίς Σουάρες και του Λιονέλ Μέσι, την ένταση και την τέχνη να αποτυπώνονται από την τέχνη, τις πεταλούδες, τους αρχαίους Θεούς που αντιφατικά(;) ποζάρουν ως φύλακες του μονοθεϊστικού τοπίου δίπλα στα θραύσματα ενός αριστοκρατικού πολιτισμού; Και δεκάδες άλλα…
Στη βιωματική μας επίσκεψη μακριά και τόσο κοντά από τη σχολική αίθουσα οι μαθητές παρατηρούσαν, ασκούσαν κριτική, σκέφτονταν, φαντάζονταν και έδιναν απαντήσεις, που ο Ζωγράφος αρνείται να τις προσφέρει έτοιμες δείχνοντας τον δρόμο στον Δέκτη να οραματιστεί μόνος του. Οι μαθητές διασκέδασαν πρώτ’ απ’ όλα και έφυγαν με γεμάτες παραστάσεις και μοναδικές εικόνες, που η μετριότητα της καθημερινής ρουτίνας σβήνει καθημερινά από το οπτικό πεδίο της ανθρώπινης ύπαρξης.


ΑΔΑΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ