Στην τελική ευθεία φαίνεται να εισέρχεται ο διαγωνισμός για την δημοπράτηση των έργων αποκατάστασης ζημιών στη Θεσσαλία, ύψους 1,4 δισ. ευρώ, σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, που προκλήθηκαν από τις περσινές κακοκαιρίες (Daniel).

Σύμφωνα με πληροφορίες, προχωρούν από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών οι διαδικασίες που θα «κλειδώσουν» την απαραίτητη χρηματοδότηση για την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλία και αναμένονται σχετικές υπογραφές από τον κ. Παπαθανάση.

Στη συνέχεια, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχοντας στα «χέρια» του τις σχετικές, και μάλιστα αυξημένες σε σχέση με τους αρχικούς υπολογισμούς, πιστώσεις, θα είναι σε θέση μέσα στις επόμενες εβδομάδες να προκηρύξει τους σχετικούς διαγωνισμούς που… «τραβάνε» χρονικά και έχουν σημειωθεί καθυστερήσεις.

Οι διαδικασίες, πάντως, θα είναι… fast track, θα αφορούν σε έως 8 συμβάσεις, από 4 για οδικά και σιδηροδρομικά έργα, θα σταλούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσκλήσεις για απευθείας διαπραγματεύσεις με τους ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους, ώστε να μη χαθεί άλλος χρόνος. Ανάδοχοι αναμένονται περί τα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου.

Τα οδικά έργα αποκατάστασης, συνολικού ύψους σχεδόν 900 εκατ. ευρώ, αφορούν σε πάνω από 1.000 θέσεις επέμβασης, στις περιφερειακές ενότητες Τρικάλων, Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Φθιώτιδας και Εύβοιας. Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων του οδικού δικτύου και συμπεριλαμβάνουν 110 γέφυρες.

Με βάση την καταγραφή των ζημιών, οι πόροι θα διατεθούν ως εξής: 33% του ποσού στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας. Αντικείμενο, η αποκατάσταση ζημιών σε δρόμους και γέφυρες.

Τα σιδηροδρομικά έργα έχουν συνολικό προϋπολογισμό 463 εκατ. ευρώ. Αντικείμενο, των εργασιών θα είναι η μόνιμη αποκατάσταση των καταστροφών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στον κύριο άξονα, στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, και στο τρενάκι του Πηλίου. Οι σχετικοί διαγωνισμοί θα υλοποιηθούν μέσα στο καλοκαίρι.

news.b2green.gr