Σε ένα κατηγορητήριο 106 σελίδων κατέληξε η έρευνα που είχε ξεκινήσει η ευρωπαϊκή εισαγγελία ήδη από τον Μάιο του 2022, δέκα μήνες πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη, αναφέρει ρεπορτάζ της Κυριακάτικης Καθημερινής. Τότε, ανώνυμος πληροφοριοδότης είχε προσκομίσει μια λεπτομερή αναφορά, με την οποία κατήγγελλε αλυσιδωτές παρανομίες στην εκτέλεση της σύμβασης 717, για την εγκατάσταση συστήματος τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Στον κύκλο των υπόπτων που χαράσσει το πόρισμα εντάσσονται 26 μη πολιτικά πρόσωπα, κυρίως υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ και στελέχη της κοινοπραξίας ΤΟΜΗ - Alstom, που έχουν ήδη κληθεί να λάβουν αντίγραφα της δικογραφίας και να παράσχουν έγγραφες εξηγήσεις.
Ο πληροφοριοδότης που επέλεξε να μείνει ανώνυμος μετέβη στο γραφείο των Ευρωπαίων εντεταλμένων εισαγγελέων στην οδό Κυρίλλου Λουκάρεως, στο κέντρο της Αθήνας.
Παρείχε πληροφορίες για την άγνωστη εκείνη την περίοδο στο ευρύ κοινό σύμβαση «717» μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας ΤΟΜΗ - Alstom για την αποκατάσταση της λειτουργίας των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Οι πληροφορίες του αποτυπώθηκαν σε δεκασέλιδη ανυπόγραφη επιστολή από την οποία ξεχωρίζει το εξής απόσπασμα:
«Το χειρότερο είναι ότι το 2022 με τον τρόπο που διαχειρίζεται τα έργα η ΕΡΓΟΣΕ, τα τρένα κυκλοφορούν χωρίς κανένα σύστημα ασφαλείας. Εχουμε ήδη θρηνήσει τρεις νεκρούς στο δυστύχημα του Αδενδρου. Πρόσφατα με τη χιονόπτωση είχαμε τη σύγκρουση στη Δαύλεια με τον τραυματισμό 11 συνανθρώπων μας και τόσα άλλα. Εάν η σύμβαση 717 είχε ολοκληρώσει το φυσικό της αντικείμενο από το 2016, όπως συμβατικά όφειλε, και λειτουργούσε η σηματοδότηση και με βάση αυτή και το σύστημα ETCS (προστασίας τρένων) τίποτα από τα ανωτέρω δυσάρεστα δεν θα είχε συμβεί».
Η προφητική αναφορά επιβεβαιώθηκε τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Ελλείψει ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και εξαιτίας ανθρωπίνων λαθών το τρένο Intercity που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία, στην περιοχή των Τεμπών. Το αποτέλεσμα ήταν 57 άτομα να χάσουν τη ζωή τους στη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία της χώρας.
Λ.Ε. kosmoslarissa.gr