Στη Βουλή έφερε η Βουλευτής Τρικάλων, Μαρίνα Κοντοτόλη, το μείζων ζήτημα της προσμέτρησης της ορθής προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχει καταχωρηθεί στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού (ΟΠΣΥΔ), με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και την οποία αρνείται να λάβει υπόψη του το ΑΣΕΠ για την κατάρτιση των οριστικών πινάκων των εκπαιδευτικών.
Αναφορά προς τον κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και τον κ. Υπουργό Εσωτερικών, κατατέθηκε από τη Βουλευτή Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Τρικάλων, Μαρίνα Κοντοτόλη, ώστε να απαντήσουν στη Βουλή αναφορικά με την κατάφωρη αδικία σε βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών να μην προσμετρηθεί στους οριστικούς πίνακες η πραγματική τους προϋπηρεσία, ενώ αυτή είναι καταχωρισμένη στο ΟΠΣΥΔ.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο έγγραφο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), εκατοντάδες εκπαιδευτικοί διαπιστώνουν ότι έχουν χάσει χιλιάδες θέσεις στους πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ, εξαιτίας του μη υπολογισμού του συνόλου της προϋπηρεσίας τους, λόγω ασαφειών και λαθών του ίδιου του συστήματος.
Καθίσταται, μάλιστα, ιδιαίτερα εξοργιστική κι απάνθρωπη η στάση του ΑΣΕΠ απέναντι στις ζωές ανθρώπων που προσφέρουν επί σειρά ετών τις υπηρεσίες τους στην εκπαίδευση, όταν για να επιβεβαιώσει τη δηλωθείσα προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών κάνει χρήση του ΟΠΣΥΔ και περικόπτει αυτή, αν δεν συμφωνεί με τις καταχωρημένη, αλλά δεν αποδέχεται το αντίθετο, αν, δηλαδή, η δηλωθείσα είναι μικρότερη από αυτή που είναι καταχωρημένη στο ΟΠΣΥΔ.
Γι’ αυτό καλείται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το ΑΣΕΠ να προχωρήσουν στην άμεση λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προκειμένου, με ενιαίο τρόπο, να λυθούν τα όποια προβλήματα, όπως άλλωστε είχε υποσχεθεί στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Ακολουθεί ολόκληρη η Αναφορά:
Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
ΑΝΑΦΟΡΑ
Για:
- τον κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
- τον κ. Υπουργό Εσωτερικών
ΘΕΜΑ: «Να αποκατασταθεί η αδικία στους οριστικούς πίνακες κατάταξης της προκήρυξης 1 ΓΕ/2023 σε βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών».
Η Βουλευτής Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Μαρίνα Κοντοτόλη, έχοντας υπόψη της το υπ. Αρ. πρωτ. 1040/12-6-2024 έγγραφο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), το καταθέτει ως Αναφορά προς τον κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και τον κ. Υπουργό Εσωτερικών, καλώντας τους να απαντήσουν στη Βουλή για το πώς πρόκειται να αντιμετωπίσουν την αδικία σε βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών να μην προσμετράται η προϋπηρεσία τους, εξαιτίας ασαφειών και λαθών του συστήματος του ΑΣΕΠ.
Στο έγγραφό της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) επισημαίνει, μεταξύ άλλων:
- Εκατοντάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες αιφνιδιάστηκαν δυσάρεστα, διαπιστώνοντας ότι εξαιτίας ασαφειών και λαθών του συστήματος δεν τους είχαν προσμετρηθεί, αδίκως, μόρια (κορυφαίο παράδειγμα η καταγεγραμμένη και αδιαμφισβήτητη προϋπηρεσία τους) με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε πολύ χαμηλότερη θέση στους πίνακες, από αυτή που θα έπρεπε να βρίσκονται.
- Είναι πραγματικά εξοργιστικό, στη σημερινή «ψηφιακή» εποχή, να διακυβεύεται η επαγγελματική κατάσταση εκπαιδευτικών εξ αιτίας λαθών για τα οποία, επί της ουσίας, δεν είναι υπαίτιοι οι ίδιοι και να καταδικάζονται έτσι σε παρατεταμένη ανεργία γιατί Υπουργείο Παιδείας και Α.Σ.Ε.Π. αντιμετωπίζουν με ασυγχώρητη αδιαφορία το γεγονός ότι πίσω από τους πίνακες και τα λάθη υπάρχουν εκπαιδευτικοί που επί χρόνια προσφέρουν στη δημόσια εκπαίδευση, αστήρικτοι, σε όλη την Ελλάδα καθώς και οι, με πολύ κόπο υπάρχουσες, οικογένειές τους.
- Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το Α.Σ.Ε.Π. να προχωρήσουν στην άμεση λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προκειμένου, με ενιαίο τρόπο, να λυθούν τα όποια προβλήματα και να προχωρήσουν στην ανακοίνωση πινάκων με διόρθωση των λαθών, κάτι που έχει γίνει, άλλωστε, και στο παρελθόν.
Το έγγραφο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ)
Θέμα: Να υπάρξει άμεση αποκατάσταση και διόρθωση των λαθών στους πίνακες του Α.Σ.Ε.Π. Να γίνουν αποδεκτές όλες οι υποβληθείσες από πέρυσι ενστάσεις. Να μην "πληρώσουν" με τη δουλειά τους οι συνάδελφοι τις ολιγωρίες και τα σφάλματα του συστήματος!
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επανέρχεται στο ζήτημα το οποίο είχε αναδείξει ένα χρόνο πριν, όταν με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Προσωρινών Πινάκων του Α.Σ.Ε.Π. εκατοντάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες αιφνιδιάστηκαν δυσάρεστα, διαπιστώνοντας ότι εξαιτίας ασαφειών και λαθών του συστήματος δεν τους είχαν προσμετρηθεί, αδίκως, μόρια (κορυφαίο παράδειγμα η καταγεγραμμένη και αδιαμφισβήτητη προϋπηρεσία τους) με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε πολύ χαμηλότερη θέση στους πίνακες, από αυτή που θα έπρεπε να βρίσκονται.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είχε ζητήσει από τη διοίκηση του Α.Σ.Ε.Π. τη θετική στάση στην εξέταση των ενστάσεων των συναδέλφων ώστε να μην υπάρχουν αδικίες και από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (η οποία είχε δεσμευτεί σε αυτήν την κατεύθυνση) την παρέμβασή της για την αποκατάσταση των «λαθών».
Όπως, δυστυχώς, πληροφορούμαστε υπάρχουν συνάδελφοι που αυτές τις ημέρες λαμβάνουν απορριπτικές αποφάσεις επί των ενστάσεών τους. Είναι πραγματικά εξοργιστικό, στη σημερινή «ψηφιακή» εποχή, να διακυβεύεται η επαγγελματική κατάσταση εκπαιδευτικών εξ αιτίας λαθών για τα οποία, επί της
ουσίας, δεν είναι υπαίτιοι οι ίδιοι και να καταδικάζονται έτσι σε παρατεταμένη ανεργία γιατί Υπουργείο Παιδείας και Α.Σ.Ε.Π. αντιμετωπίζουν με ασυγχώρητη αδιαφορία το γεγονός ότι πίσω από τους πίνακες και τα λάθη υπάρχουν εκπαιδευτικοί που επί χρόνια προσφέρουν στη δημόσια εκπαίδευση, αστήρικτοι, σε όλη την Ελλάδα καθώς και οι, με πολύ κόπο υπάρχουσες, οικογένειές τους.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το Α.Σ.Ε.Π. να προχωρήσουν στην άμεση λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προκειμένου, με ενιαίο τρόπο, να λυθούν τα όποια προβλήματα και να προχωρήσουν στην ανακοίνωση πινάκων με διόρθωση των λαθών, κάτι που έχει γίνει, άλλωστε, και στο παρελθόν. Στην προσπάθειά μας να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση του εξαιρετικά σημαντικού ζητήματος ζητάμε την άμεση συνάντηση τόσο με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όσο και με τη διοίκηση του Α.Σ.Ε.Π.