Εχοντας «καεί» από την υπόθεση των Τεμπών σε πολλά σημεία της, το Μέγαρο Μαξίμου θέλει να χειριστεί με μεγάλη προσοχή, και μάλιστα σε ένα χρονικό σημείο που δείχνει σημάδια ανάκαμψης, το θέμα της δικογραφίας του πρώην υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

Σύμφωνα με την Καθημερινή (Σταύρος Παπαντωνίου), το πρώτο που λένε από την κυβέρνηση είναι πως η Δικαιοσύνη έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο και η δουλειά του Μαξίμου είναι να μην μπει «πουθενά εμπόδιο». Αναγνωρίζουν πάντως πως στην περίπτωση Καραμανλή δεν υπάρχουν περιθώρια για μπρος - πίσω, παρά «μόνο μπροστά», όπως σημειώνει κυβερνητική πηγή, κάτι που μεταφράζεται σε σύσταση προανακριτικής επιτροπής και πιθανόν –μένει να φανεί– παραπομπή σε δικαστικό συμβούλιο, εφαρμόζοντας το «μοντέλο Τριαντόπουλου».

Το βασικό ερώτημα που δεν έχει ακόμα απάντηση, ωστόσο, είναι εφόσον η κυβέρνηση ζητήσει την παραπομπή του πρώην υπουργού στο δικαστικό συμβούλιο, εάν αυτό θα είναι για πλημμέλημα ή κακούργημα, με δεδομένο ότι ο εισαγγελέας δεν περιγράφει αδίκημα, ούτε διώξεις, απλώς έστειλε αμελητί τη δικογραφία στη Βουλή για να συντάξει το «κατηγορητήριο». Από πλευράς κυβέρνησης, την ογκωδέστατη δικογραφία που έστειλε ο ανακριτής Λάρισας στη Βουλή διάβασε ο βουλευτής Θάνος Πλεύρης, ο οποίος είναι και νομικός.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η κυβέρνηση μετά την πρώτη ανάγνωση της δικογραφίας «βλέπει» πλημμελή εκτέλεση των υπουργικών καθηκόντων του κ. Καραμανλή, αλλά όχι σε επίπεδο κακουργήματος. Εφόσον η ογκώδης δικογραφία δεν κρύβει κάποια έκπληξη, τότε το πιθανότερο σενάριο είναι ο κ. Καραμανλής να παραπεμφθεί για πλημμέλημα. Ο ανακριτής, μεταξύ άλλων, σκόνταψε πάνω στις ενημερώσεις που είχαν σταλεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου από τον Σεπτέμβριο του 2021 και μιλούσαν για κινδύνους στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Η γραμμή άμυνας είναι πως την ευθύνη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχει η ΡΑΣ και υπήρξε μάλιστα «πιστοποιητικό ασφαλείας» που είχε εκδοθεί από την αρμόδια αρχή πριν από την τραγωδία των Τεμπών.

Οσον αφορά τις προειδοποιήσεις των υφισταμένων, αυτό λέγεται πως είναι πάγια τακτική σε όλα τα υπουργεία, φέρνοντας ως παράδειγμα τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπου έχουν σημειωθεί πολλά θανατηφόρα τροχαία.

Λ.Ε. kosmoslarissa.gr