Στη Βουλή έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία της Βουλευτή Τρικάλων, Μαρίνας Κοντοτόλη, τους αδικαιολόγητους περιορισμούς στην ελεύθερη διακίνηση/εμπορία των μεταχειρισμένων φορτηγών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τα οποία έχουν διατεθεί και κυκλοφορήσει νομίμως σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσαν σήμερα 8 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλώντας τον να απαντήσει επί των καίριων ζητημάτων για τα μεταχειρισμένα φορτηγά που θέτει το Σωματείο Εμπόρων Φορτηγών Αυτοκινήτων Νομού Τρικάλων.

Ειδικότερα, όπως επισημαίνει το Σωματείο Εμπόρων Φορτηγών Αυτοκινήτων Νομού Τρικάλων, πρόσφατα τέθηκαν σε ισχύ νομοθετικές ρυθμίσεις και διοικητικές πρακτικές, οι οποίες επιβάλουν επιπρόσθετες και δυσανάλογα παρεμποδιστικές προϋποθέσεις για την εισαγωγή, ταξινόμηση και διάθεση στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων φορτηγών οχημάτων κατηγοριών Ν1, Ν2, Ν3, που προέρχονται από χώρες – κράτη μέλη της Ε.Ε.

Ως αποτέλεσμα αυτών, πρακτικά, καταργείται η εισαγωγή και διάθεση στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων φορτηγών αφού κινητήρες με τα χαρακτηριστικά Euro 6D για τα βαρέα φορτηγά αυτοκίνητα άρχισαν να παράγονται και να τίθενται στην κυκλοφορία στην ευρωπαϊκή αγορά μετά το 2020, συνεπώς δεν έχουν ακόμη μεταπωληθεί ως μεταχειρισμένα.

Συνακόλουθα, επιπλέον περιορισμοί τίθενται με την υποχρέωση τεχνικού ελέγχου στο εξωτερικό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων φορτηγών (άρθρο 51 του Ν. 4784/2021), παραβιάζοντας ευθέως την ελεύθερη διακίνηση ενδοκοινοτικών αγαθών (άρθρο 34 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ε.Ε.).

Ως εκ τούτου καλείται ο κ. Υπουργός να απαντήσει αν προτίθεται να καταργήσει ή τουλάχιστον να αναβάλλει τους περιορισμούς που θέτει η εγχώρια νομοθεσία στη διακίνηση κι εμπορία των μεταχειρισμένων φορτηγών, όπως αιτείται το Σωματείο Εμπόρων Φορτηγών Αυτοκινήτων Νομού Τρικάλων.