Ο Εμπορικός Σύλλογος Τρικάλων πραγματοποίησε έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά τη θερινή εκπτωτική περίοδο του 2022. Συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση την 5ης εβδομάδας των εκπτώσεων, 250 επιχειρήσεις στο κέντρο της πόλης, απάντησαν για τις πωλήσεις τους, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 όπου η αγορά είχε λειτουργήσει κάτω από διαφορετικές συνθήκες λόγω της πανδημίας.
Το σύνολο των πωλήσεων για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου κινήθηκε, κατά μεγάλη πλειοψηφία, κάτω από τις προσδοκίες των επιχειρήσεων.
Συγκεκριμένα, το 10% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι ο τζίρος τους κινήθηκε σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με πέρσι, το 29% στο ίδιο επίπεδο, ενώ για το 61% των επιχειρήσεων ο τζίρος τους ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα.
Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης ήταν οι πρώτες εβδομάδες του Ιουλίου. Αυτό διαπιστώνεται καθώς, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων απάντησαν πως το σύνολο των πωλήσεων τους από την αρχή των εκπτώσεων έως σήμερα, είναι στα ίδια επίπεδα με το 2021.
Συγκεκριμένα, από την αρχή των εκπτώσεων έως σήμερα:
Οι 5 στους 10 έχουν τις ίδιες πωλήσεις με το 2021
Οι 4 στους 10 έχουν λιγότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2021
Ο 1 στους 10 έχει περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2021.
Σημαντικό εύρημα της έρευνας αποτελεί επίσης η διαπίστωση πως το βασικότερο πρόβλημα σήμερα για την αγορά είναι η μειωμένη καταναλωτική δαπάνη των πελατών. Στην ερώτηση για το ποιο θεωρούν ως το βασικότερο πρόβλημα τους, οι επιχειρήσεις απάντησαν.
Το 46% η μειωμένη καταναλωτική δαπάνη των πελατών
Το 12% η μεγάλη προσφορά επιχειρήσεων (τοπικές επιχειρήσεις – πολυεθνικές – ηλεκτρονικό εμπόριο)
Το 17% έλλειψη - παύση χρηματοδότησης επιχειρήσεων
Το 14% ο πληθωρισμός
Το 9% τοπικού χαρακτήρα πρόβλημα – γειτονιά με χαμηλή επισκεψιμότητα
Το 2% άλλοι λόγοι.
Είναι εμφανές ότι οι κυριότεροι λόγοι που συνεχίζουν να κρατούν την αγορά σε χαμηλά επίπεδα είναι το αυξημένο ενεργειακό κόστος, οι τιμές των καυσίμων και οι απανωτές ανατιμήσεις σε μια σειρά βασικών αγαθών που πιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Κυρίως όμως η αβεβαιότητα για τον χειμώνα που έρχεται οδηγεί σε καταναλωτική αποχή.
Ωστόσο, παρότι σήμερα το επιχειρηματικό περιβάλλον που καλούνται να λειτουργήσουν είναι ιδιαίτερα δύσκολο, οι μικρομεσαίες τοπικές επιχειρήσεις επιμένουν να διαθέτουν σταθερά καλή ποιότητα με εξαιρετικά χαμηλές τιμές, κόντρα στα ψηλά ποσοστά του πληθωρισμού.
Παρουσιάζεται λοιπόν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους καταναλωτές, τις επόμενες ημέρες του Αυγούστου να προμηθευτούν προϊόντα, με πραγματικές εκπτώσεις, που ξεπερνούν το 50%.