Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το σχέδιο δράσης “Εικονική περιήγηση στο Εργαστήριο STEAM του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων” μέσα από την συμμετοχή του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων στο πρόγραμμα “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων συμμετέχει στο συγκεκριμένο πρόγραμμα που Φορέας Διαχείρισης είναι το ΝΟΗΣΙΣ. Την φετινή σχολική χρονιά οι μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων δημιούργησαν και ανέβασαν στο Διαδίκτυο μια εικονική περιήγηση του εργαστηρίου STEAM του σχολείου.
Τί ακριβώς είναι η εικονική περιήγηση; Σκεφτείτε μία φωτογραφία, στην οποία μπορεί κάποιος με το ποντίκι να την αλλάξει, προκειμένου να δει ένα χώρο σε 360 μοίρες.
Εδώ αναδύεται στο ερώτημα: Μπορεί αυτή η “360ο φωτογραφία” να δημιουργηθεί με ένα κινητό τηλέφωνο; Και βέβαια. Τα περισσότερα κινητά τηλέφωνα έχουν την επιλογή “πανόραμα” στην κάμερά τους για το σκοπό αυτό.
Για πιο επαγγελματικές φωτογραφήσεις όμως, μπορεί κάποιος να προμηθευτεί μία φωτογραφική μηχανή 360ο. Η φωτογράφιση εδώ γίνεται με ένα απλό κλικ. Τη συγκεκριμένη μηχανή, καθώς και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό τα χρηματοδότησε το πρόγραμμα: “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”
Αν σταματούσαμε όμως στην φωτογράφιση το πρόγραμμα αυτό δεν θα είχε πετύχει τον στόχο του που δεν είναι άλλος παρά η ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών. Οι μαθητές εργάστηκαν κατά το τρέχον σχολικό έτος 2021-2022 στο επαγγελματικό πρόγραμμα Kuula. Συνέδεσαν τις φωτογραφίες του εργαστηρίου και προσέθεσαν συνδέσμους που οδηγούν σε κατάλληλο οπτικοακουστικό υλικό. Τέλος, με τη χρήση των γυαλιών εικονικής πραγματικότητας, τόσο χαμηλού κόστους, όσο και των εντυπωσιακών και γνωστών γυαλιών μάρκας Oculus έκαναν τις τελικές ρυθμίσεις του εικονικού περιβάλλοντος.
Επιπρόσθετα, συνεργάστηκαν με τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να δημιουργήσουν βίντεο στα οποία παρουσίασαν το υλικό του σχολείου ενώ παράλληλα αναζήτησαν και εντόπισαν στο διαδίκτυο υπάρχουσες εικονικές περιηγήσεις, κυρίως σε εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού.
Αρκεί κάποιος να επισκεφθεί την ιστοσελίδα του σχολείου https://1epal-trikal.tri.sch.gr/δράσεις/mnae/ για να δει τις δημιουργίες των μαθητών και να πλοηγηθεί στο εικονικό εργαστήριο.
Υπεύθυνος του συγκεκριμένου έργου ήταν ο καθηγητής πληροφορικής κ. Γκάζας Ιωάννης, συνεπικουρούμενος από τους καθηγητές κ. Μπίτο Βασίλειο και κ. Μητσιάδη Σταύρο, οι οποίοι συμμετείχαν στην ομάδα του έργου.