Την αντίδραση των καταναλωτών φυσικού αερίου που έχουν πάροχο την Ζενίθ, προκάλεσαν οι υπέρογκοι λογαριασμοί που έφτασαν το τελευταίο διάστημα σε οικιακούς καταναλωτές στην περιοχή της Θεσσαλίας όπου η εταιρεία διαθέτει πολύ μεγάλο μερίδιο πελατών.

Πρόκειται για πρωτόγνωρες χρεώσεις, για υποτιθέμενες καταναλώσεις του καλοκαιριού, οι οποίες, όπως καταγγέλλουν στο thessaliaeconomy.gr οι αποδέκτες των παραπάνω λογαριασμών, είναι αυθαίρετες καθώς η εταιρεία δεν πραγματοποίησε μετρήσεις και τους χαρακτήρισε «έναντι» προσεχούς κατανάλωσης.

Πολλοί έσπευσαν να διαμαρτυρηθούν στα τοπικά γραφεία της εταιρείας στις θεσσαλικές πόλεις αλλά η μόνη απάντηση που πήραν ήταν ότι η τελική εκκαθάριση θα γίνει στον επόμενο λογαριασμό.

Ουσιαστικά η ΖενίΘ αποκόμισε ανέξοδα ένα μεγάλο κεφάλαιο κίνησης εις βάρος των πελατών της οι οποίοι κλήθηκαν να πληρώσουν φυσικό αέριο που δεν κατανάλωσαν.

Η Ζενιθ πάντως δεν συγκαταλέγεται στους παρόχους που δεν απέδωσαν στους διαχειριστές (Α∆ΜΗΕ, ∆Ε∆∆ΗΕ και ∆ΑΠΕΕΠ) τα χρήµατα που έχουν εισπράξει για τις ρυθµιστικές χρεώσεις, δηλαδή τα τέλη συστήµατος και δικτύου, τις ΥΚΩ και το ΕΤΜΕΑΡ.

Σε αυτές πέραν των µικρών, Volterra, KEN, Volton, συγκαταλέγονται και οι µεσαίου µεγέθους εταιρείες, NRG και Watt&volt, αλλά και η καθετοποιηµένη Ηρων Ενεργειακή.

Οι παραπάνω εταιρείες δεν συµπεριλαµβάνονται στον κατάλογο των εταιρειών «Θετικής Αναφοράς» που έχει καταρτίσει η ΡΑΕ και ο οποίος περιλαµβάνει εταιρείες που είτε έχουν καταβάλει τις ρυθµιζόµενες χρεώσεις προς τους διαχειριστές έως και τις 31 Αυγούστου 2022 είτε τις έχουν ρυθµίσει.

Αντιθέτως, στους προµηθευτές που καταβάλλουν κανονικά τις πληρωµές προς τους διαχειριστές είναι η ∆ΕΗ, η Protergia, η Elpedison, η Φυσικό Αέριο, η Zeniθ και η Ελίν.

Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr