Εντός του 2026 εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία και το βόρειο τμήμα του κεντρικού οδικού άξονα Ε65, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, έργο το οποίο θα θέσει σε πλήρη λειτουργία τον αυτοκινητόδρομο από την Λαμία μέχρι και τα Γρεβενά συνολικού μήκους 182χλμ.

Η ακριβής ημερομηνία παράδοσης δεν έχει προσδιοριστεί, ωστόσο η συνολική πρόοδος κατασκευής έχει φτάσει στο 70,86% σύμφωνα με πληροφορίες και νέα επικαιροποιημένα στοιχεία.

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται και οι επιμέρους εργασίες του έργου και συγκεκριμένα οι σήραγγες βρίσκονται στο 98,33%, οι γέφυρες στο 95,48%, τα ασφαλτικά έργα έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 43,26% και οι χωματουργικές εργασίες σε ποσοστό 82,79%.

Το έργο αφορά στην κατασκευή του τελευταίου, βόρειου τμήματος του Ε65, την οποία έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ και συγκεκριμένα το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία μήκους 70,5 χλμ. συνολικού κόστους 442,1 εκατ. ευρώ, με τη χρηματοδότηση να καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ για τη συντήρηση και λειτουργία του θα είναι υπεύθυνη η Κεντρική Οδός Α.Ε.

Με την παράδοση του έργου, το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό να διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά που χρειάζεται κανείς σήμερα.

Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο, εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων, για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας- Ε65 Συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα, συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Βόρειου Τμήματος

Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ) και μία σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ)
2 Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ)
23 Γέφυρες
14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων.

Με την ολοκλήρωσή του το βόρειο τμήμα, θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) που βρίσκεται σε λειτουργία από το Δεκέμβριο του 2017.

Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, έχουν ήδη δώσει μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας.

Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά.

Υπενθυμίζεται πως τις 23 Απριλίου του 2024, 17 χρόνια αφότου ξεκίνησε η παραχώρηση, παραδόθηκαν στην κυκλοφορία δύο νέα τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα που αφορά σε 18,5 χλμ. και από τα Τρίκαλα έως την Καλαμπάκα με μήκος 25 χλμ.

Πρόκειται για ένα έργο με συνολικό μήκος τα 182,1 χλμ. και συνολικό προϋπολογισμό 1,397 δισ. ευρώ, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ και το οποίο μειώνει σημαντικά την απόσταση της Αθήνας από την Κεντρική Ελλάδα και τη Θεσσαλία.

Συγκεκριμένα, η διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα μειώθηκε στις 3 ώρες και για Αθήνα – Καρδίτσα στις 2 ώρες και 35 λεπτά.

Αννα - Μαρία Μακρή (mononews.gr)