Στον δρόμο προς τον Αρειο Πάγο και από εκεί στο υπουργείο Δικαιοσύνης για να διαβιβαστεί στη Βουλή, γράφει το Βήμα, βρίσκεται μια νέα δικογραφία για τα Τέμπη, βασισμένη στις καταθέσεις υπηρεσιακών στελεχών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας στους σιδηροδρόμους, για τα οποία ήταν ενήμερη η πολιτική ηγεσία του. Το σκέλος αυτό αφορά την ουσία, δηλαδή τα αίτια που οδήγησαν στο πολύνεκρο δυστύχημα, οι πολιτικές ευθύνες για το οποίο δεν έχουν αποδοθεί.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η δικογραφία θα αφορά την περίοδο από το 2016 έως και τη μοιραία 28η Φεβρουαρίου 2023 και δεν θα περιορίζεται, όπως φαίνεται, σε τυχόν ποινικές ευθύνες των διατελεσάντων την περίοδο εκείνη υπουργών αλλά και των υφυπουργών τους, ενώ την ίδια στιγμή προ των πυλών φέρεται να βρίσκεται και η άσκηση ποινικών διώξεων από τον εισαγγελέα Εφετών Λάρισας σε διατελέσαντες την ίδια περίοδο γενικούς γραμματείς Υποδομών και Μεταφορών.

Στο ανακριτικό υλικό που έχει συγκεντρωθεί, εκτός των καθοριστικών καταθέσεων, περιλαμβάνεται και έγγραφο αποδεικτικό υλικό αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων οι οποίοι ενημέρωναν από το 2021 την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για ελλείψεις προσωπικού, υποχρηματοδότηση και ελλιπή συντήρηση, κάτι που ισοδυναμούσε με υποβάθμιση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου και της εύρυθμης λειτουργίας του. Το καίριο ερώτημα που τίθεται πλέον είναι αν η διαβίβαση της δικογραφίας στη Βουλή θα αποτελέσει έναυσμα για σύσταση προανακριτικής επιτροπής και τι θα ακολουθήσει εν συνεχεία. Θα έχουμε επανάληψη του «μοντέλου Τριαντόπουλου» και για τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή ή τον Χρήστο Σπίρτζη; Θα φανεί σύντομα.

Λ.Ε. kosmoslarissa.gr