Η πρώτη ουσιαστική ενημερωτική συνάντηση για τη δημιουργία Ταμείου Αλληλεγγύης Μαθητών στα σχολεία που βρίσκονται στα διοικητικά όρια του Δήμου Τρικκαίων, πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικκαίων. Στη συνάντηση μετείχαν διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και εκπρόσωποι δεκαπενταμελών μαθητικών συμβουλίων, οι οποίοι είχαν κληθεί σχετικώς.
Όπως αναφέρεται από το γραφείο Τύπου του δήμου η πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών κ. Ελένη Αυγέρου – Κογιάννη, μετά από τη συνάντηση της ιδίας και της αντιδημάρχου κ. Μητσιάδη, με τα προεδρεία των 15μελών μαθητικών συμβουλίων των ίδιων σχολείων, τον περασμένο Δεκέμβριο, και αφού εκφράστηκε παρόμοια επιθυμία από μαθητές, προωθεί τη δημιουργία του εν λόγω Ταμείου.
Σκοπός του είναι η οικονομική ενίσχυση των μαθητών, οι οικογένειες των οποίων αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα, αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες που προκύπτουν καθημερινώς τα τελευταία χρόνια. Η ενίσχυση αυτή θα αφορά αποκλειστικά μόνο στις καθημερινές ανάγκες, σε ζητήματα υγείας και, γενικότερα, σε φλέγοντα θέματα υποστήριξης του μαθητή.
Στόχος του Ταμείου Αλληλεγγύης, είναι η διαπαιδαγώγηση και εντρύφηση των μαθητών στην έννοια της αλληλεγγύης, εμπράκτως και ουσιαστικώς. Όπως δήλωσε η κ. Αυγέρου –Κογιάννη «διαχωρίζουμε κάθετα τη θέση μας από την έννοια της φιλανθρωπίας. Καλούμε, εξάλλου, εκτός της μαθητικής κοινότητας, και τους τρικαλινούς να συνδράμουν σε αυτή την προσπάθεια».
Ουσιαστικά, το Ταμείο θα είναι… δύο Ταμεία. Το ένα, θα αφορά σε κάθε σχολείο, όπου θα υπάρχει ένας κουμπαράς, τον οποίο ήδη – μαζί με τον ανάλογο λογαριασμό – συμφώνησε ευγενικά να προσφέρει η Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας, όπως ενημέρωσε ο πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Αναστάσιος Λάππας.
Σε αυτό, θα εισέρχονται όσα ποσά κάθε μέλος της μαθητικής κοινότητας επιθυμεί να προσφέρει, ανά πάσα ώρα και στιγμή και με τη δέουσα διακριτικότητα. Με μεγαλύτερη διακριτικότητα, τα ίδια τα μέλη της σχολικής κοινότητας (διευθυντής, Σύλλογος Εκπαιδευτικών, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο) θα συναποφασίζουν τα άτομα στα οποία θα δοθεί ένα ποσό. Ο Δήμος δεν παρεμβαίνει σε αυτή τη διαδικασία, καθώς η σχολική κοινότητα θα δρα στο πλαίσιο της γνώσης της κατάστασης που επικρατεί, προωθώντας, όμως, τις έννοιες των ανθρωπιστικών αξιών. Έτσι, επιδιώκεται η προώθηση μιας παιδευτικής διαδικασίας, που, με την πλήρη επιμέλεια των εκπαιδευτικών, θα εισαγάγει τους μαθητές στην έμπρακτη έκφραση της κοινωνικής αλληλεγγύης, μακριά από διαχωρισμούς και με την ενεργό συμμετοχή στη διαμόρφωση προτύπων ουσίας στη σύγχρονη κοινωνία.
Το δεύτερο Ταμείο συστήνεται – από ένα – στις Σχολικές Επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε αυτά θα μπορεί το κάθε φυσικό πρόσωπο, ο κάθε τρικαλινός ή μη, η κάθε επιχείρηση, να προσφέρουν τη συνδρομή τους, την οικονομική τους ενίσχυση, για παροχή βοήθειας αποκλειστικά και μόνο σε μαθητές. Τα χρήματα δεν θα χρησιμοποιούνται για λειτουργικές ανάγκες του σχολείου ούτε για κανέναν άλλον σκοπό. Η υπόδειξη των μαθητών που θα τύχουν της ενίσχυσης, θα γίνεται ομοίως με τη φροντίδα και την επιμέλεια των σχολικών κοινοτήτων.
Ο Δήμος Τρικκαίων, προωθώντας αυτή τη δράση, έθεσε από σήμερα σε διαβούλευση τις βασικές πτυχές της. Οι παριστάμενοι διευθυντές, μέσα από έναν εξαιρετικά πλούσιο και χρήσιμο διάλογο, κατέθεσαν πάμπολλες απόψεις και προτάσεις για τις επί μέρους ρυθμίσεις σε πλευρές αυτής της πρωτόγνωρης διαδικασίας. Όλες αυτές οι προτάσεις συζητήθηκαν και θα μελετηθούν, προκειμένου, εφ’ όσον είναι αξιοποιήσιμες, να ενταχθούν στον πυρήνα του σχεδιασμού που ήδη υπάρχει.
Συντόμως όλα αυτά – καθώς έχει προηγηθεί η νομική διερεύνηση του εγχειρήματος – θα λάβουν τη μορφή μιας κανονιστικής διάταξης, η οποία θα προωθηθεί προς ένταξη στον κανονισμό λειτουργίας όσων σχολικών μονάδων θα επιδιώξουν να λάβουν μέρος στο εγχείρημα, προς όφελος βραχυπρόθεσμο (οικονομικό) και μακροπρόθεσμο (διαμόρφωση συνείδησης αλληλεγγύης).
Αναμένεται η διαδικασία ολοκλήρωσης της διαβούλευσης να διαρκέσει ακόμη έναν μήνα. Πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς, θα μπουν οι βάσεις και θα λειτουργήσει πιλοτικά το εγχείρημα, προκειμένου αυτό να εφαρμοστεί πλήρως από το επόμενο σχολικό έτος.