Τρία στοιχεία κυριάρχησαν στην πρώτη ημέρα των δράσεων του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στα Τρίκαλα:
- η απόλυτη σιγή στη διάρκεια προβολής βίντεο της αυστραλιανής τηλεόρασης για τροχαία
- η βιωματική γνώση για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
- η αίσθηση στη διάρκεια προσομοίωσης πρόσκρουσης.
Και τα τρία αυτά στοιχεία απετέλεσαν τμήμα της ειδικής εκπαίδευσης, που σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο πραγματοποιείται από την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου και μέχρι την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου για τους μαθητές όλων των Λυκείων του Δήμου Τρικκαίων. Ο Δήμος αποφάσισε να εμπλουτίσει τις εκδηλώσεις για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μετάκλησης, με τις δράσεις Ασφαλούς Οδήγησης. Ετσι, στελέχη του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» πραγματοποίησαν δράσεις, ως εξής:. Αρχικώς, στο 10ο Δημοτικό Σχολείο οι μαθητές παρακολουθούσαν βίντεο και διαλέξεις για το θέματα της ασφαλούς οδήγησης: ζώνη ασφαλείας, κράνος, ορθή συμπεριφορά, ελαχιστοποίηση κινδύνων, ψυχολογικοί παράγοντες, τρόποι αποφυγής πιθανοτήτων πρόκληση ατυχημάτων κ.α. Στη συνέχεια, ανά ομάδες, παρακολουθούσαν τους ειδικούς προσομοιωτές απέναντι, στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής. Εκεί, φορώντας ειδικά γυαλιά, προσπαθούσαν να περάσουν ανάμεσα από κώνους: μόνο που τα γυαλιά «πείραζαν» την όραση, ώστε να φαίνεται να σαν είναι κάποιος μεθυσμένος. Και βεβαίως, ουδείς μπορούσε να περάσει τους κώνους, χωρίς να τους χτυπήσει. Στην άλλη προσομοίωση, της πρόσκρουσης με μόλις 7 χλμ., οι μαθητές καλούνταν να μαντέψουν την ταχύτητα του οχήματος: όλοι θεωρούσαν ότι ήταν τουλάχιστον διπλάσια έως και πενταπλάσια από αυτήν της πρόσκρουσης. Κάτι που δείχνει ότι και με την ελάχιστη ταχύτητα, ακόμη και εντός πόλης, η ζώνη ασφαλείας ικαι το κράνος, είναι απαραίτητα.
Η τρίτη προσομοίωση, αφορούσε στην κατά 360 μοίρες ανατροπή αυτοκινήτου: μόνο η ζώνη σε κρατά, δήλωσε μαθητής…
Αυτά τα σεμινάρια – διαδράσεις, συνεχίζονται καθημερινώς για τους μαθητές, με τον Δήμο Τρικκαίων να επιμένει ότι η κινητικότητα, η προσπελασιμότητα και η προσβασιμότητα, είναι μια σχέση αλληλεπίδρασης - και για τον λόγο αυτό, χρειάζεται όλοι να γνωρίζουμε, πώς να «δενόμαστε» με τη ζωή.
Η συγκλονιστική στιγμή κατά την οποία, ζητείται από τους παριστάμενους στο θεωρητικός μέρος μαθητές, να δηλώσουν, εάν γνωρίζουν στο οικογενειακό ή φιλικό τους περιβάλλον, θύμα τροχαίου ατυχήματος…