Συνεχή μείωση στο organic reach των μεγάλων brands παρατηρούμε από τη στιγμή που το Facebook ξεκίνησε να κινείται στη λογική pay-to-play. Κι αυτό βέβαια οφείλεται στην πολιτική του Facebook να μην εμφανίζει όλες τις αναρτήσεις στο Newsfeed μια και πλεόν στο internet δραστηριοποιούνται πάνω από 18 εκατ. Επιχειρήσεις. Δεν πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε πως το Facebook είναι μία επιχείρηση που τα έσοδά της προέρχονται από τα ads των brands που στόχο έχουν να αυξήσουν το reach.

H Kissmetrics δεδομένου των προβλημάτων που δημιουργούνται λόγω της αλλαγής στην πολιτική του Facebook δημιούργησε ένα infographic, το οποίο βασίζεται στη στρατηγική των 500 μεγαλύτερων εταιρειών της λίστας του Fortune και δίνει συμβουλές και λύσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πλέον τα περισσότερα brands στο Facebook. 

Όπως προαναφέρθηκε το organic reach έχει μειωθεί για δύο λόγους:

• Για να αποφευχθεί ο κατακλυσμός αναρτήσεων στο Newsfeed των χρηστών

• Για να αυξηθούν τα έσοδα του Facebook μέσω του paid reach

Αλήθεια όμως δεν αναρωτιέστε πως το Facebook υπολογίζει τι θα εμφανιστεί στο Newsfeed; 

Πρόκειται για μια πολύπλοκη διαδικασία και βασίζεται σε αλγόριθμο του Facebook που λαμβάνει υπόψη του τα εξής στοιχεία:

• Ποιοι τύποι posts λαμβάνουν περισσότερη προσοχή από έναν χρήστη

• Ποια posts γίνονται hide ή report από έναν χρήστη

• Tην αλληλεπίδραση ενός χρήστη με τα Facebook ads

• Τη συσκευή και την ταχύτητα της σύνδεσης στο ίντερνετ ενός χρήστη

  

Όμως θα πρέπει να μείνει στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες, όπως:

• Η σχέση του χρήστη με τη σελίδα, δηλαδή πόσο αλληλεπιδρά με αυτή

• Η βαρύτητα που δίνει το Facebook, π.χ. δίνει προτεραιότητα σε videos και φωτογραφίες

• Ο κορεσμός ενός post, δηλαδή ένα post που κοινοποιήθηκε χθες έχει λιγότερες πιθανότητες να εμφανιστεί σήμερα.

Η συμπεριφορά των χρηστών μπορεί να επηρεάσει την εμφάνιση των posts στο Newsfeed και πως;

Σημαντικό ρόλο στη ροή του Newsfeed κάθε χρήστη είναι πρώτα από όλα η αλληλεπίδραση του ίδιου με:

• φίλους

• σελίδες 

• τύπους posts

 Μπορoύμε να αυξήσουμε το Facebook reach οργανικά και πως; 

  

• Αυξήστε το organic reach της σελίδας σας ανοίγοντας την επιχείρηση σας στο κοινό.

• Δείξτε ότι είστε διαθέσιμοι, ώστε να μπορούν οι χρήστες να επικοινωνήσουν μαζί σας.

• Να είστε πάντα ευχάριστοι και ευγενικοί για να μεταδίδεται αυτό και στην εμπειρία του χρήστη.

  

• Το reach ενδέχεται να ανέβει αν δεν ποστάρετε τις ώρες αιχμής. Όταν υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση αναρτήσεων είναι πιθανό η δική σας να χαθεί, έτσι δοκιμάστε να κοινοποιήσετε κάτι μεταξύ 10 μ.μ. έως τις 3 π.μ.

 • Συμβουλευτείτε τα Facebook Insights για να δείτε ποιες ώρες σημειώνεται το μεγαλύτερο reach.

   

• Ωστόσο παρατηρείτε πως η κοινοποίηση αυθόρμητου και original υλικού «αγγίζει» περισσότερο το κοινό, δημιουργείται μία πιο προσωπική σχέση, νιώθουμε πιο οικεία με το brand. 

• Για να κρατήσουμε το ενδιαφέρον του κοινού και να πετύχουμε το μέγιστο engagement είναι να «αφουγκραστούμε» τις ανάγκες  του κοινού μας. Για να πετύχουμε τους στόχους μας ο αποτελεσματικότερος τρόπος είναι να δείξουμε στο κοινό μας ότι το «ακούμε» και ότι μας ενδιαφέρει η γνώμη του. 

  

• Eνημερώστε το κοινό με έξυπνα infographics και επεξηγηματικές εικόνες. Με αυτόν τον τρόπο είναι πιο εύκολο οι χρήστες να επεξεργαστούν τις πληροφορίες που δέχονται και να αφιερώσουν χρόνο σε αυτές.

Ακολουθήστε τα παραπάνω tips και πραγματικά δε θα χάσετε και σύντομα πολύ σύντομα θα παρατηρήσετε αποτελέσματα με αυξημένο organic reach στις σελίδες σας στο Facebook. 

Κι αυτό είναι Promise....περιμένουμε τις επιτυχίες σας στο info@socialem.eu