Μέτρα για να αποτραπούν αδικαιολόγητες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων, που έχουν αναστατώσει την τοπική εκπαιδευτική κοινότητα ζητά από την κ. Κεραμέως, ο βουλευτής Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σάκης Παπαδόπουλος με ερώτηση που κατέθεσε στη βουλή.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο κ. Παπαδόπουλος ρωτά την υπουργό Παιδείας, αν προτίθεται και πότε να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία του νομού Τρικάλων με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πρέπει να καλύψουν τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά κενά.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :
Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων εν μέσω πανδημίας»
Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να προβεί σε συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων σε όλη, σχεδόν, τη χώρα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και εν μέσω πανδημίας, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους μαθητές και έντονες διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών και των γονέων.
Από αυτή την πολιτική επιλογή επηρεάζονται και τα Τρίκαλα καθώς, με βάση το σχεδιασμό της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προβλέπονται συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία του νομού, όπως στο 1ο ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, 3ο ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ και 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ. Η υλοποίηση της συγκεκριμένης απόφασης θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αρκετών νέων τμημάτων, τα οποία θα αριθμούν ακόμα και 27 μαθητές ανά σχολική αίθουσα. Επιπλέον η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα παραπάνω σχολεία επιδεινώνεται δραματικά λόγω της ακαταλληλότητας των αιθουσών που διαθέτουν, να δεχτούν αυξημένο αριθμό μαθητών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το 1ο ΓΕΛ Τρικάλων που λόγω της στενότητας των αιθουσών του, αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει ως αίθουσα διδασκαλίας το γυμναστήριο του σχολείου. Θεωρούμε απαράδεκτη την εμμονή της Δ.Δ.Ε. Τρικάλων να προχωρήσει στις συγχωνεύσεις, τη στιγμή που ηπανδημία καλπάζει στο νομό και τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά είναι στο κόκκινο, το τελευταίο διάστημα.
Τέτοιου είδους διοικητικές αποφάσεις είναι πραγματικά ακατανόητες, με δεδομένο ότι κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση από τις συστάσεις της αρμόδιας Επιστημονικής Επιτροπής του Υπουργείου Υγείας και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ που τονίζουν την αναγκαιότητα της αραίωσης των μαθητών ανά τμήμα, σε συνθήκες πανδημικής κρίσης.
Παράλληλα, οι συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων εκθέτουν τους εκπαιδευτικούς σε αυξημένο υγειονομικό κίνδυνο, καταστρατηγούν τα εργασιακά τους δικαιώματα, υπονομεύουν την ποιότητα του παραγόμενου διδακτικού έργου, αναδεικνύουν τα μαθησιακά κενά που προέκυψαν από την εξόχως προβληματική διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και ενισχύουν φαινόμενα όπως ο μορφωτικός αποκλεισμός και η αύξηση των ποσοστών σχολικής διαρροής των μαθητών.
Επιπλέον, στο νομό Τρικάλων διαπιστώνονται μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς βασικών και κρίσιμων μαθημάτων, από την αρχή της χρονιάς, τόσο της Γενικής Παιδείας π.χ. χημικού στην θετική κατεύθυνση στο ΓΕΛ Φαρκαδόνας (σεισμόπληκτη περιοχή), μαθηματικού στο Μουσικό Σχολείο, κ.α. όσο και στην Ειδική Αγωγή, π.χ. στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας από 72ώρες έχουν καλυφτεί μόνο οι 13. Έλλειμμα υπάρχει επίσης και στην πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών με αποτέλεσμα οι μαθητές που τους έχουν ανάγκη να εκτίθενται σε κίνδυνο.
Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις, ερωτάται η κ. Υπουργός :
1. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει, προκειμένου να αποσυρθούν οι αδικαιολόγητες συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία που υπάγονται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων ;
2. Θα προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στις απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά στις σχολικές μονάδες του Νομού Τρικάλων και να προχωρήσει ομαλά και με ασφάλεια η εκπαιδευτική διαδικασία;