Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης με χρήση κινητού τηλεφώνου αποκτά ο Δήμος Τρικκαίων και ειδικότερα η πόλη των Τρικάλων από τα μέσα του 2021. Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε στις 24 Νοεμβρίου 2020 την εισήγηση της Αστικής Ανάπτυξης Α.Ε. (εταιρείας του Δήμου), η οποία, βάσει και των σκοπών της, αναλαμβάνει την υλοποίηση του ΣΕΣ.
Το θέμα είχε ήδη εγκριθεί από το ΔΣ της εταιρείας και τη σχετική εισήγηση έκανε ο πρόεδρος του, δημοτικός σύμβουλος κ. Δημ. Παζαΐτης, σημειώνοντας τη σημασία του νέου συστήματος. Ειδικότερα θέματα ανέπτυξε ο διευθυντής της εταιρείας κ. Χρ. Γούλας, απαντώντας και σε τεχνικές ερωτήσεις που έθεσαν δημοτικοί σύμβουλοι.
Έτσι, λοιπόν, εντός του συστήματος της ελεγχόμενης στάθμευσης θα υπάρχουν συνολικά 1.775 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, εκ των οποίων οι 1.231 θα αφορούν σε επισκέπτες με ολιγόωρη στάθμευση, ενώ οι υπόλοιπες 544 για την στάθμευση των αυτοκινήτων των μόνιμων κατοίκων του κέντρου.
Στον παρακάτω χάρτη με το μπλε χρώμα προσδιορίζονται οι θέσεις των μόνιμων κατοίκων, ενώ με το κόκκινο οι υπόλοιπες των επισκεπτών.
Ημέρες και ώρες εφαρμογής του ΣΕΣ
Σύμφωνα με τη μελέτη θα εφαρμοστεί Ενιαία Ζώνη Στάθμευσης που θα λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή 08.30-14.30 και 17.30– 21.00,
Σάββατο 08.30- 14.30
Κυριακές και επίσημες Αργίες ελεύθερο.
Το αντίτιμο της στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες
Το Τέλος Στάθμευσης για την Ενιαία Ζώνη Στάθμευσης 0,60€ ανά ώρα για τις δύο πρώτες ώρες στάθμευσης & 1,20€ για κάθε επόμενη.
Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου που κατοικούν εντός της περιοχής ΣΕΣ θα πρέπει να εξασφαλίσουν την ετήσια κάρτα διαχειριστικού κόστους 20,00€ ανά έτος.
Οχήματα που φέρουν το ειδικό σήμα ΑΜΕΑ σταθμεύουν δωρεάν.
Με ποιούς τρόπους θα γίνεται η πληρωμή
Οι πολίτες πραγματοποιούν ηλεκτρονική κράτηση θέσης στάθμευσης, μέσω mobile application για smartphones. Επίσης, και μέσω τερματικών POS αφού έχει αναπτυχθεί εφαρμογή αγοράς χρόνου στάθμευσης που είναι εγκατεστημένη σε χώρους, όπως περίπτερα, καταστήματα ψιλικών, πρακτορεία αλλά και κάθε άλλου σημείου διαθέτει τον σχετικό εξοπλισμό.
Πώς θα κατοχυρώσουν την θέση τους οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου
Για την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων που βρίσκονται εντός του Σ.Ε.Σ., η πόλη χωρίζεται σε τέσσερεις υποτομείς (Α, Β, Γ, Δ) με άξονες τις οδούς Ασκληπιού - Κονδύλη και τον Ληθαίο ποταμό.
Οι μόνιμοι κάτοικοι εντός του Σ.Ε.Σ. που :
- δεν διαθέτουν ιδιωτικό κλειστό ή ανοικτό χώρο στάθμευσης και
- χρησιμοποιούν την οικία τους αποκλειστικά και μόνο ως κατοικία και όχι παράλληλα ως επαγγελματική στέγη
δύνανται να αποκτήσουν ετήσια κάρτα ελευθέρας στάθμευσης, με δικαίωμα στάθμευσης μόνο στη Ζώνη τους και στον υποτομέα όπου κατοικούν μόνιμα. Αντίθετα θα καταβάλλουν το ισχύον τέλος στάθμευσης εντός των άλλων θέσεων του συστήματος.
Οι κάρτες στους μόνιμους κατοίκους θα διατίθενται από την ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Τρικάλων μετά από την ηλεκτρονική υποβολή των παρακάτω απαραίτητων δικαιολογητικών και την έγκριση από τη Δημοτική Αστυνομία:
- Τίτλος ιδιοκτησίας κατοικίας ή μισθωτήριο συμβόλαιο
- Αντίγραφο Ε1
- Φωτοαντίγραφο άδειας κυκλοφορίας οχήματος
- Υπεύθυνη δήλωση του Νόμου 1599/86, ότι δεν διαθέτει ιδιόκτητο γκαράζ
Θα χορηγείται μία κάρτα μόνιμου κατοίκου ανά ιδιοκτησία και οπωσδήποτε δεν θα χορηγούνται περισσότερες από μία κάρτες ανά διαμέρισμα ή κατοικία.
Πώς και πού θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους οι κάτοικοι του κέντρου
Σε πρακτικό επίπεδο, σχετικά με την στάθμευση των αυτοκινήτων των μόνιμων κατοίκων του κέντρου στις οδούς που βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους, δημιουργούνται ορισμένες απορίες στις οποίες απαντά ο διευθυντής της Αστικής Ανάπτυξης, Χρήστος Γούλας.
1. Κατοικώ στον οδό Πολυκάρπου, η οποία είναι εντός ΣΕΣ αλλά με θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους, όπως ακριβώς φαίνεται τον χάρτη. Αυτό σημαίνει πως κάτω από το σπίτι μου θα έχω εξασφαλισμένη θέση παρκαρίσματος, που θα ορίζεται από μια πινακίδα στο πεζοδρόμιο πάνω στην οποία θα αναγράφεται η πινακίδα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου μου;
Όχι. Η πρόβλεψη είναι να μπορούν να παρκάρουν – εάν υπάρχει κενή θέση - σε δρόμους όπως η Πολυκάρπου μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι των γειτονικών δρόμων. Ωστόσο στους συγκεκριμένους δρόμους θα μπορούν να παρκάρουν μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι και κανείς άλλος.
2. Τι γίνεται στην περίπτωση που τα αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων είναι περισσότερα από τις διαθέσιμες θέσεις στον δρόμο τους;
Θα αναζητήσουν θέση στον πλησιέστερο δρόμο που θα προορίζεται για αποκλειστική χρήση μονίμων κατοίκων.
3. Και αντίστροφα, όταν είναι λιγότερα; Τί γίνεται με τις «κενές θέσεις»;
Αντίστροφα, οι κενές θέσεις θα καλύπτονται από μόνιμους κατοίκους γειτονικών δρόμων.
4. Στην περίπτωση π.χ. της Απόλλωνος όπου θα υπάρχει ελεγχόμενη με αντίτιμο. Οι μόνιμοι κάτοικοι και εκεί θα έχουν τις δικές τους θέσεις;
Όχι. Στους δρόμους που ορίζονται για επισκέπτες μπορεί να σταθμεύσει κάποιος μόνο με αντίτιμο.
5. Τι γίνεται με τους επαγγελματίες που έχουν τα καταστήματά τους επί των οδών του ΣΕΣ με το αντίστοιχο αντίτιμο;
Οι επαγγελματίες που έχουν τα καταστήματα τους στο δρόμο θα ωφεληθούν από τη μεγαλύτερη πιθανότητα που θα έχουν οι πελάτες τους να βρουν θέση στάθμευσης κοντά στην επιχείρηση τους. Μάλιστα θα μπορούσαν να προσελκύσουν πελάτες κάνοντας τους δώρο το κόστος στάθμευσης σε περίπτωση που ψωνίσουν από το κατάστημα τους πάνω από κάποιο ποσό. Όσο για τους επαγγελματίες που χρειάζονται φορτοεκφόρτωση θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν χωρίς κόστος τις - ορισμένες για αυτό το σκοπό – θέσεις.
6. Πότε πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το ΣΕΣ;
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι σε 3 μήνες από σήμερα θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία. Χωρίς χρέωση μεν αλλά πλήρως λειτουργικό. Ωστόσο λόγω κορονοιού το πιθανότερο είναι ότι θα καθυστερήσουν οι διαδικασίες για 1 έως 2 μήνες περισσότερο.
Πώς θα γίνεται ο έλεγχος της στάθμευσης
Ο έλεγχος της στάθμευσης θα γίνεται από τη Δημοτική Αστυνομία ηλεκτρονικά, απλώς αναζητώντας την πινακίδα του σταθμευμένου οχήματος, διαπιστώνοντας με αυτόν τον τρόπο το είδος της στάθμευσης, ολιγόωρη ή μόνιμου κατοίκου, και την αντίστοιχη καταβολή του αντιτίμου.
Τέλος, προκειμένου να λειτουργήσει το Σύστημα της Ελεγχόμενης Στάθμευσης, η Αστική Ανάπτυξη θα πραγματοποιήσει όλες τις σχετικές διαγραμμίσεις, τη σηματοδότηση, τις πινακίδες για τις θέσεις ΑμεΑ, τις θέσεις ποδηλάτων και μοτοσικλετών, αλλά και τις θέσεις για ηλεκτρικά οχήματα στο μέλλον.
Μ.Σ. trikalaenimerosi.gr