Εντυπώσεις απο την εκπαιδευτική επίσκεψη της Α' Λυκείου του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων στην Αθήνα-Βουλή.

1η ημέρα : Το πρωί της 4ης Νοεμβρίου ξεκινήσαμε από το χώρο του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων για την τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα με σκοπό την επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων. Συνοδοί καθηγητές ήταν η κ. Κεφάλα Βαΐα, η κ. Βούλγαρη Αναστασία και ο κ. Μανθέλας Ευάγγελος. Φτάσαμε στην Αθήνα το μεσημέρι μιας υπέροχης και αρκετά ζεστής για την εποχή ημέρας και περνώντας μέσα από το κέντρο και την πλατεία Ομόνοιας φτάσαμε στο Πολεμικό Μουσείο όπου και  ξεκινήσαμε την περιήγησή μας. Το μουσείο παρουσιάζει μια πλούσια και αναλυτική αναδρομή της πολεμικής τέχνης στην Ελλάδα, τη συμμετοχή της σε πολέμους και την εξέλιξη του εξοπλισμού, ξεκινώντας από την Νεολιθική εποχή μέχρι και τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Σταθήκαμε πολύ τυχεροί διότι την ξενάγησή μας ανέλαβε ο Δ/ντής του Πολεμικού Μουσείου Ταξίαρχος Π. Καπερώνης, ο οποίος μας παρουσίασε με παραστατικό τρόπο κάποιες από τις στρατηγικές μεθόδους που εφαρμόστηκαν σε σπουδαίες μάχες της ιστορίας της Ελλάδας. Αφού βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες, πήραμε το δρόμο για το ξενοδοχείο μας (President Hotel) για να ξεκουραστούμε λίγο και να δειπνήσουμε. Στις 19:30 αναχωρήσαμε  από το ξενοδοχείο με προορισμό το κέντρο πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, για να παρακολουθήσουμε την πρεμιέρα της θεατρικής παραγωγής «Σμύρνη μου Αγαπημένη» η οποία ανέβαινε για  3η συνεχόμενη χρονιά τις  παραστάσεις της με επικεφαλής την γνωστή ηθοποιό Μιμή Ντενίση. Οι μαθητές βρήκαν πολύ ενδιαφέρουσα την παράσταση, η οποία αναφέρεται στη ζωή μιας οικογένειας Ελλήνων στη Σμύρνη και  στα γεγονότα που οδήγησαν στη Μικρασιατική Καταστροφή. Στο τέλος της παράστασης και φανερά συγκινημένοι βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες με κάποιους από τους πρωταγωνιστές της παράστασης τους εκφράσαμε τα συγχαρητήριά μας και γυρίσαμε εξουθενωμένοι αλλά γεμάτοι ικανοποίηση στο ξενοδοχείο. Μετά από μια τόσο κουραστική και γεμάτη μοναδικές εμπειρίες ημέρα, η ξεκούραση ήταν επιβεβλημένη.

2η ημέρα: Ξυπνήσαμε στις 8:00 και αφού ετοιμαστήκαμε, κατεβήκαμε για πρωινό. Στις 11:00 αναχωρήσαμε οδικώς από το ξενοδοχείο για τη Λεωφόρο Βασ. Όλγας. Περάσαμε έξω από το Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο), το Ζάππειο Μέγαρο και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο του Ναού του Ολυμπίου Διός. Αφού ξεναγηθήκαμε, θαυμάσαμε και φωτογραφίσαμε το μνημείο με φόντο τον βράχο της Ακρόπολης, κατευθυνθήκαμε πεζή μέσα από την παραδοσιακή συνοικία της Πλάκας, στον αρχαιολογικό χώρο της Ρωμαϊκής αγοράς δίπλα από το Μοναστηράκι. Η διαδρομή μέσα σε μια ηλιόλουστη Αθήνα ήταν υπέροχη καθώς κάθε λίγο εμφανίζονταν μπροστά μας εικόνες μιας άλλης εποχής που κάποιοι άνθρωποι με μεράκι έχουν καταφέρει να διατηρήσουν. Επισκεφτήκαμε τον Πύργο των Ανέμων (ο οποίος είναι ανοιχτός πια για το κοινό) που προσδιόριζε τον άνεμο και την ώρα (με ηλιακό και υδραυλικό ρολόι) στην εποχή του. Η πορεία μας σταμάτησε στην Παναγία Καπνικαρέα, μια εκκλησία με μεγάλη ιστορία μέσα στον πιο εμπορικό δρόμο της χώρας, την οδό Ερμού. Στη συνέχεια, είχαμε την ευκαιρία να αφιερώσουμε λίγη ώρα για να περιηγηθούμε στον πεζόδρομο, να ψωνίσουμε ή και να τσιμπήσουμε κάτι μέχρι τις 13:30 οπότε και συγκεντρωθήκαμε στην πλατεία Συντάγματος παίρνοντας το δρόμο για τη Βουλή. Εκεί  μας ξενάγησαν στην Αίθουσα της ολομέλειας του Κοινοβουλίου και μας έδειξαν εκπαιδευτικά βίντεο για την ιστορία του κτιρίου, την πολιτική ιστορία της χώρας και γενικότερα για το σύγχρονο πολίτευμα της Ελλάδας. Μετά από την ξενάγηση στους χώρους της Βουλής, είχαμε την ξεχωριστή ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την αλλαγή της φρουράς στο Σύνταγμα και κάνοντας καθ’ οδόν μέσα από το λεωφορείο ξενάγηση σε ιστορικά κτίρια της πρωτεύουσας,  γυρίσαμε στο ξενοδοχείο όπου μας περίμενε το απογευματινό φαγητό. Στις 21:00 πήγαμε για δείπνο στην ταβέρνα «Μνημόνιο», όπου διασκεδάσαμε και κλείσαμε την υπέροχη ημέρα με πολύ χορό και ζωντανή μουσική. Χαρούμενοι και κατακουρασμένοι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.

3η ημέρα: Η μέρα της επιστροφής έφτασε. Ετοιμάσαμε τις αποσκευές μας, πήραμε πρωινό και στις 11 αναχωρήσαμε για τη Μαρίνα του Φλοίσβου, προκειμένου να ξεναγηθούμε στο θρυλικό θωρηκτό Αβέρωφ. Το «Αβέρωφ», το μοναδικό πλέον θωρακισμένο καταδρομικό του τύπο του στον κόσμο, έχει παροπλιστεί και λειτουργεί σαν πλωτό μουσείο. Φτάνοντας εκεί και συναντώντας μεγάλη κίνηση και πολυκοσμία, μάθαμε ότι θα πραγματοποιούνταν επιδείξεις της Πολεμικής Αεροπορίας στα πλαίσια του τετραήμερου εορτασμού των προστατών της Π.Α. Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ. Ανεβήκαμε στο Αβέρωφ όπου ξεναγηθήκαμε από το ένστολο προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού. Το «Αβέρωφ» διαθέτει 5 επίπεδα κάτω από το κατάστρωμα. Περιηγηθήκαμε στο πρώτο από αυτά και φυσικά στο κατάστρωμα, από όπου παρακολουθήσαμε την εντυπωσιακή επίδειξη της Π.Α. Τι πιο καταπληκτικό πάνω στο θρυλικό Θωρηκτό Αβέρωφ να παρακολουθείς αεροπορικές επιδείξεις! Όταν τελείωσε η επίδειξη χαλαρώσαμε για λίγο στη Μαρίνα του Φλοίσβου παίρνοντας κάτι για φαγητό και κατά τις 4 το απόγευμα συγκεντρωθήκαμε προς αναχώρηση. Φεύγοντας από την Αθήνα πήραμε μαζί μας αξέχαστες αναμνήσεις.