Το λεωφορείο χωρίς οδηγό των Τρικάλων κατάφερε να «βάλει τα γυαλιά» στη Google!
Για πρώτη φορά, κυκλοφόρησε όχημα χωρίς οδηγό, σε αστικό περιβάλλον. Αυτό επιτεύχθηκε το περασμένο φθινόπωρο στην πόλη των Τρικάλων, στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2.
Συγκεκριμένα, στο διάστημα Σεπτεμβρίου 2015 - Μαρτίου 2016, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1.490 δρομολόγια και διανύθηκαν 3.580 χιλιόμετρα, μεταφέροντας 12.138 επιβάτες.
«Πρόκειται για παγκόσμια πρωτοτυπία. Καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα πλήρες αυτοματοποιημένο σύστημα Μεταφορών», σχολίασε ο κ. Άγγελος Aμδίτης, διευθυντής έρευνας του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ), στην απολογιστική παρουσίαση του προγράμματος CityMobil2.
Οπως τόνισε ο κ. Αμδίτης, το αντίστοιχο πρόγραμμα της Google δεν ήταν τόσο εντυπωσιακό, καθώς μέσα στο όχημα βρισκόταν οδηγός, ο οποίος -ανά πάσα στιγμή- ήταν έτοιμος να παρέμβει στη λειτουργία του.
«Η επιτυχία του ελληνικού εγχειρήματος είναι τόσο μεγάλη, αφού μέχρι και το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ ζήτησε πληροφορικό υλικό, ενώ ήδη υποβλήθηκε αίτημα στην ΕΕ για περαιτέρω χρηματοδότηση του προγράμματος», πρόσθεσε ο ίδιος.
Από την πλευρά τους, τόσο η υφυπουργός Μεταφορών Μαρίνα Χρυσοβελώνη, όσο και η γενική γραμματέας Μεταφορών Πέτη Πέρκα, αναφέρθηκαν στις θεσμικές προκλήσεις, αφού χρειάστηκαν νομοθετικές αλλαγές από το υπουργείο Μεταφορών για να επιτραπεί η κυκλοφορία οχήματος χωρίς οδηγό, έστω και για πιλοτική εφαρμογή (νόμος 4313/2014).
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Τρικκαίων, κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, επισήμανε ότι, παρά την αρχική διστακτικότητα, οι κάτοικοι της πόλης «αγκάλιασαν» το νέο… μέσο.