Μέχρι τις 31 Αυγούστου θα μπορούν οι τρικαλινοί/ες πολίτες να επιλέγουν ένα από τα τρία σενάρια για τις παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό στην πόλη.
Τα σενάρια προέρχονται από σχεδιασμούς που εκπόνησε η εταιρεία συμβούλων ανάπτυξης Lever AE.
Η εταιρεία ανέλαβε τη σχετική μελέτη για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Τρικκαίων κατόπιν διαγωνισμού και από τις αρχές του 2019 προχώρησε σε μελέτη της κατάστασης, αλλά και σε ερωτηματολόγια σε πολίτες.
Στη συνέχεια, κατέληξε σε τρία βασικά σενάρια που περιγράφουν τρεις διαφορετικές προοπτικές για την πόλη.
Τα σενάρια είναι:
1. Προτεραιότητα στις «καθαρές» μορφές μετακίνησης με τη δυναμική αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και καινοτομιών
2. Περισσότερος χώρος στις ήπιες μορφές μετακίνησης. Ενίσχυση πεζών και ποδηλάτων
3. Αποδοτικότερη κυκλοφορία οχημάτων. Διαχείριση κυκλοφορίας, αστυνόμευση και οργάνωση εμπορευματικών μεταφορών.
Μέχρι στιγμής, από τη μικρή σχετική συμμετοχή των τρικαλινών στη διαβούλευση, προκρίνεται το σενάριο 2 κυρίως (ήπιες μορφές μετακίνησης) σε συνδυασμό με το σενάριο 1 («καθαρές» μορφές μετακίνησης και νέες τεχνολογίες).
Η συμμετοχή των πολιτών στην έκφραση γνώμης είναι απαραίτητη, ώστε η κοινωνία να εκφράσει τη γνώμη και την άποψη που όλοι διαθέτουν.
Η ηλεκτρονική διεύθυνση για συμμετοχή στη διαβούλευση είναι στον σύνδεσμο https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdbN67ubtvtk2f5YZsXRWm4dgKqI9AQiYD1-NOME4n4l9fR0g/viewform
Πλέον, δίνεται σε όλους η δυνατότητα συμμετοχής σε μια πράξη που θα καθορίσει τον τρόπο κίνησης στην πόλη τα επόμενα χρόνια. Αυτός ο τρόπος, συζητήθηκε εκτενώς το μεσημέρι της Τετάρτης 21 Αυγούστου 2019 στο Δημαρχείο Τρικκαίων.
Η αντιπρόεδρος του Μουσαίου Τσιτσάνη κ. Βασιλένα Μητσιάδη, ο ειδικός συνεργάτης κ. Χ. Καλλιάρας, στελέχη του Δήμου και στελέχη της Lever συζήτησαν επί μακρόν, όλα τα ενδεχόμενα για τις δράσεις στην πόλη.
Ουσιαστικά, η τεχνικής μορφής αυτή συνάντηση, εστίασε σε παρεμβάσεις που θα προταθούν για τον νέο κυκλοφοριακό σχεδιασμό της πόλης.
Ελήφθησαν υπ’ όψιν και όλα τα νέα δεδομένα, δηλαδή τα έργα για τη λαϊκή αγορά, οι αναπλάσεις των δύο κεντρικών πλατειών, το Open Mall, η δυναμική της πόλης, η ανάπτυξή της και το μέγιστο τουριστικό ρεύμα.
Σε συνδυασμό με τις ανάγκες των πολιτών, την ήπια μετακίνηση, τη βιώσιμη κινητικότητα, επιχειρείται ο εκσυγχρονισμός του κυκλοφοριακού προς όφελος των πολιτών και της μείωσης των δυσχερειών.
Για τον λόγο αυτόν, θα ακολουθήσει δεύτερη διαβούλευση, με τα πολύ συγκεκριμένα μέτρα που θα προταθούν πλέον για την πόλη.
Αυτά τα μέτρα που θα συζητηθούν και πάλι με τους τρικαλινούς και τις τρικαλινές, θα είναι ο καμβάς, πάνω στον οποίο θα σχεδιαστούν τα Τρίκαλα για τα επόμενα χρόνια.