Εν όψει των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων που θα γίνουν στο Παρίσι το2024 και στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + «Ας μοιραστούμε όλοι μαζί το πάθος των Αγώνων», το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (ΕΘΝ.Ο.Α.). διοργάνωσε, για δεύτερη συνεχή χρονιά φέτος, την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Εβδομάδα.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, με όχημα τη γαλλική, επίσημη γλώσσα των Ολυμπιακών Αγώνων, μαθητές ελληνικών και γαλλικών σχολείων, είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν διαδικτυακά με σημαντικούς Γάλλους και Έλληνες αθλητές των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, που διακρίνονται μεταξύ άλλων και για τη φιλανθρωπική τους δράση. Συζήτησαν μαζί τους και γνώρισαν τις σπουδαίες αυτές προσωπικότητες που αποτελούν, ή θα έπρεπε να αποτελούν, πρότυπα για όλους μας.
Οι μαθητές των τμημάτων Γαλλικής Γλώσσας του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων είχαν τη χαρά να βιώσουν αυτή την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική εμπειρία συναντώντας τον Έλληνα Γιάννη Σεβδικαλή, αθλητή Παραολυμπιακών Αγώνων στον στίβο-400μ, τη Γαλλίδα MagaliePottier, παγκόσμια πρωταθλήτρια motocross και τους ΓάλλουςPaul-Antoine de Belval, ανερχόμενο αθλητή Ολυμπιακών Αγώνων στην ξιφασκία και DavidSmetanine, παραολυμπιονίκη στην κολύμβηση.
Οι μαθητές αφού προετοιμάστηκαν μέσα από μία σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τις αξίες που προάγουν καθώς και την αποδοχή της διαφορετικότητας, ετοίμασαν στα γαλλικά ερωτήσεις τις οποίες και απηύθυναν στους αθλητές κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντησης.
Στη συνέχεια, κάνοντας τον απολογισμό της δραστηριότητας, κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους και αποτύπωσαν σε ευφάνταστα συννεφόλεξατις έννοιες που προέκυψαν από την αποδελτίωση των γραπτών παραγωγών τους. Ένα από τα συννεφόλεξα, που δημιουργήθηκαν με κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία, επιλέχθηκε και στάλθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού για το κλείσιμο της δραστηριότητας και… κρίθηκε το καλύτερο!
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους διοργανωτές για την ευκαιρία που έδωσαν στους μαθητές μας να συμμετάσχουν σε μία τέτοια δράση βιωματικής μάθησης, να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα αποδοχής της αναπηρίας και της διαφορετικότητας και να κατακτήσουν τη γνώση μέσω ενός διαφορετικού, ελκυστικού τρόπου εκπαίδευσης.
Ειδικά στη δύσκολη περίοδο που εξακολουθούμε να βιώνουμε λόγω της πανδημίας, τέτοιες πρωτοβουλίες ανοίγουν πραγματικά ένα «παράθυρο» στη γνώση, διευρύνουν τους ορίζοντές μας και μας γεμίζουν αισιοδοξία και ελπίδα για το μέλλον.