Στο στόχαστρο του Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Τρικάλων, κ. Κώστα Σκρέκα, βρέθηκε η τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με την εφαρμογή σε 33 νησιά του μέτρου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο στα καύσιμα. Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τις επείγουσες ρυθμίσεις που συζητήθηκε την Τετάρτη με τη διαδικασία του κατεπείγοντος στην Ολομέλειας της Βουλής.
Συγκεκριμένα, σχολιάζοντας την τοποθέτηση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριου Σαντορινιού, ο κ. Σκρέκας υπογράμμισε τον κίνδυνο με τις ρυθμίσεις της τροπολογίας να ανοίξει "παράθυρο" για λαθρεμπόριο καυσίμων.
"Με ένα τιμολόγιο αγοράς μιας ποσότητας καυσίμων που θα έχει ένα πρατήριο καυσίμων σε ένα νησί, με βάση το τιμολόγιο αγοράς αυτής της ποσότητας, χωρίς να ξέρουμε αυτή η ποσότητα που διατέθηκε, πως διατέθηκε, εσείς θα δίνετε μια επιδότηση ανά λίτρο. Και εσείς πιστεύετε ότι αυτό είναι ένας μηχανισμός ο οποίος εξασφαλίζει την ορθή χρήση αυτών των χρημάτων και ότι τα χρήματα των φορολογούμενων Ελλήνων πολιτών δεν θα πάνε στους μελλοντικούς λαθρέμπορους που εσείς σήμερα με αυτή την τροπολογία έρχεστε και δημιουργείτε. Γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα. Πως εσείς θα διασφαλίσετε ότι αυτή την ποσότητα των καυσίμων, χωρίς να έχετε τα τιμολόγια πώλησης, χωρίς να ξέρετε που έχει προωθηθεί αυτή η ποσότητα καυσίμων, πως ξέρετε ότι δεν θα επιστρέψει αυτή η ποσότητα στην ενδοχώρα, χρησιμοποιώντας την επιδότηση την οποία θα επωμιστούν όλοι οι Έλληνες πολίτες; Συγχαρητήρια στην κυβέρνηση σας, δημιουργείτε νέους λαθρέμπορους καυσίμων, χρησιμοποιώντας τα χρήματα των βαριά φορολογούμενων Ελλήνων πολιτών. Και έρχεστε και πανηγυρίζετε".
Το ενεργειακό σύστημα της χώρας είναι σε οριακό σημείο
Στη συνέχεια ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε στη δραματική κατάσταση που επικρατεί στον ενεργειακό σύστημα της χώρας, με επίκεντρο τη ΔΕΗ. Όπως είπε χαρακτηριστικά, το ενεργειακό σύστημα της χώρας είναι σε οριακό σημείο, λίγο πριν την καταστροφή. Τα όσα έχουν συμβεί την τελευταία τετραετία δεν έχουν γίνει τα τελευταία 40 χρόνια, σημείωσε ο κ. Σκρέκας, προσθέτοντας ότι η πραγματικότητα στον ενεργειακό τομέα δεν είναι κάτι για το οποίο μπορεί να περηφανεύεται η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Σχετικά με την κατάργηση της χρέωσης προμηθευτή και τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς ότι το μέτρο επιβλήθηκε για να καλύψει το δήθεν μεγάλο έλλειμμα στον Ειδικό Λογαριασμό για τις ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ), υπενθύμισε τις αποφάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το πρώτο εξάμηνο του 2015 για τη μείωση του ΕΤΜΕΑΕΡ, καθώς και τα όσα έλεγε και ο αρμόδιος φορέας ότι το σχετικό έλλειμμα είναι καλυμμένο.
Αναφορικά με την κατάργηση του λιγνιτικού τέλους, ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι αυτό συμβαίνει μόνο και μόνο για να καταστεί πιο ελκυστική η πώληση των λιγνιτικών μονάδων (Μελίτης και Μεγαλόπολης) τις οποίες προσπαθεί η κυβέρνηση επί έξι μήνες να πωλήσει και δεν καταφέρνει να βρει αγοραστές.
"Πονηρή" τροπολογία για την εξυπηρέτηση ημετέρων
Ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε και στην τροπολογία που έφερε με πονηρό τρόπο η κυβέρνηση σχετικά με τη μετακίνηση από τις προς πώληση μονάδες, προς τη ΔΕΗ και τον ΔΕΔΔΗΕ. Όπως επισήμανε, αντί η τροπολογία να περιλαμβάνει κριτήρια, θα αποφασίζει μια επιτροπή που ουσιαστικά θα ορίσει η κυβέρνηση (η ΔΕΗ και ο ΔΕΔΔΗΕ), με στόχο να εξυπηρετήσει την κομματική πελατεία και όσους «προσκυνήσουν» τον ΣΥΡΙΖΑ.
Αυτό επιπλέον αποδεικνύει το πόσο χρεωκοπημένο είναι το σχέδιο πώλησης των λιγνιτικών μονάδων, καθώς καταργείται το λιγνιτικό τέλος και μεταφέρεται προσωπικό για να ελαφρυνθούν οι συγκεκριμένες μονάδες από τα βάρη της μισθολογικής δαπάνης, υπογράμμισε ο κ. Σκρέκας και συμπλήρωσε ότι αυτό το προσωπικό θα κατευθυνθεί στην απαξιωμένη από την κυβέρνηση ΔΕΗ, που από κέρδη 4 εκατ. ευρώ την ημέρα το 2014 εφέτος γράφει ζημίες 1 εκατ. ευρώ την ημέρα.
Ζημία άνω των 300 εκατ. ευρώ για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης
Αφού υπενθύμισε το κόστος ύψους 40 εκατ. ευρώ σε χρεώσεις για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας που επιβάρυναν όλους τους πολίτες λόγω της καθυστέρησης στη διασύνδεση των Κυκλάδων, καθώς και την αδράνεια σχετικά με την υποβολή αίτησης για χρηματοδότηση ύψους 148 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για τη "μικρή" ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης, ο κ. Σκρέκας επισήμανε ακόμα τα μεγάλα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η σύγκρουση της κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη διασύνδεση Αττική-Κρήτη-Κύπρος.
Ο κ. Σκρέκας υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος απώλειας έως και 300 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της κατασκευής της "μεγάλης" διασύνδεσης (Αττική -ΚΡΗΤΗ), καθώς οι κυβερνητικοί χειρισμοί μπορεί να οδηγήσουν στην απένταξη του έργου από τα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως προκύπτει και από τη σχετική επιστολή της αρμόδιας Διεύθυνσης προς τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Επίσης, σημείωσε ότι οι ισχυρισμοί περί ενδεχόμενης χρηματοδότησης από την επόμενη προγραμματική περίοδο (του ΕΣΠΑ) είναι έωλοι και συνιστούν κοροϊδία, καθώς δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο για αντίστοιχα έργα. "Γιατί δεν προχωράτε σε αυτή τη λύση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ορίσει; [...] Τι σας έχει πιάσει η πρεμούρα και δεν θέλετε να προχωρήσετε σε μια τέτοια λύση, Τι κρύβετε από πίσω; Τι υποκρύπτεται; Και θα είσαστε αποκλειστικά υπεύθυνος ως κυβέρνηση αν το έργο απενταχθεί και χάσει 300 εκατ. ευρώ κοινοτικά χρήματα" τόνισε ο κ. Σκρέκας.
Tο kosmoslarissa.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.