Πολλά χωριά του Δήμου Αγράφων είναι απομακρυσμένα και με κατοίκους μεγάλης ηλικίας. Πολλά εγγόνια τους μένουν στην Αθήνα, σε μεγάλες πόλεις, μακριά από τους παππούδες τους για σχεδόν 11 μήνες.
Η τεχνολογία όμως υπάρχει και έδωσε τη λύση. Με τη συνεργασία της e-trikala, της αναπτυξιακής εταιρείας του Δήμου Τρικκαίων, και του Δήμου Αγράφων, αναπτύχθηκε ένα σύστημα απ’ ευθείας συνομιλίας.
Δεν χρειάστηκαν παρά, φορητός υπολογιστής, γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο και τα σχετικά προγράμματα on line συνομιλίας.
Τεχνικοί της e-trikala παρείχαν την τεχνογνωσία και υπηρεσίες του Δήμου Αγράφων εγκατέστησαν το σύστημα το Σαββατοκύριακο, στους πρώτους εθελοντές κατοίκους του Δήμου.
Με ένα απλό κλικ, ο παππούς στα ορεινά χωριά, συνομιλεί όποια ώρα επιθυμήσει, με το εγγονάκι του σε κάποια γειτονιά ενός αστικού κέντρου.
«Από την αρχή της θητείας μας θέλαμε να βρούμε τρόπο, να βελτιώσουμε τη ζωή των κατοίκων των ορεινών μας χωριών. Ηλικιωμένοι οι περισσότεροι, δεν αρκούνται σε ένα τηλεφώνημα με τα παιδιά και τα εγγόνια τους», αναφέρει ο Δήμαρχος Αγράφων Αλέξης Καρδαμπίκης.
Και συνεχίζει: «Με βαρείς χειμώνες και ειδικά σε συμπολίτες που μένουν μόνοι, η απ’ ευθείας συνομιλία είναι μεγάλη χαρά, είναι επαφή και επικοινωνία, είναι ό,τι πιο ανθρώπινο μπορούμε να προσφέρουμε, με ελάχιστο κόστος».
«Εχει σημασία αυτή η επικοινωνία», τονίζει ο Δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου.
«Οι μικροί και ορεινοί Δήμοι μας, οι κάτοικοι που μένουν σε αυτούς, μπορούν να ωφεληθούν από την τεχνολογία, μπορούν να αξιοποιήσουν δράσεις και εφόδια. Οι σύγχρονοι Δήμοι προσφέρουν στους πολίτες βελτιωμένες υπηρεσίες», τονίζει.
Για την e-trikala ΑΕ, με πλούσια εμπειρία και τεχνογνωσία σε έργα πληροφορικής, «αυτή η δράση ήταν μια ευχάριστη διαδικασία. Μας γεμίζει χαρά και μόνο η προσφορά, επισημαίνει ο πρόεδρος της αναπτυξιακής εταιρείας του Δήμου Τρικκαίων, Γιάννης Κωτούλας.
Ο δε διευθύνων σύμβουλος, Οδυσσέας Ράπτης, υπενθυμίζει ότι στη διάρκεια του lock down «ενεργοποιήσαμε τα υπάρχοντα προγράμματα, όπως της τηλεφροντίδας σε ηλικιωμένους.
Εχουμε εμπειρία από προγράμματα τηλεπρόνοιας και ενισχύουμε την προσπάθεια, να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία για να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες, είτε σε θέματα υγείας είτε σε θέματα καθημερινότητας».