Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων με τη δύση της φετινής χρονιάς συνοψίζει τις εξελίξεις και επισημαίνει τις προοπτικές, αλλά και τους σοβαρούς κινδύνους σχετικά με τα σιδηροδρομικά πράγματα της περιοχής μας.
Στο σχετικό δελτίο Τύπου αναφέρονται τα εξής:
Η επαναδημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας ήταν το σπουδαιότερο και ίσως το μοναδικό θετικό νέο που ακούσαμε την προηγούμενη χρονιά.
Ελπίζουμε το σπουδαίο αυτό έργο, για το οποίο τόσο αγωνίστηκε στο παρελθόν ο σύλλογός μας, επιτέλους να προχωρήσει και να δούμε σύντομα την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του.
Ούτε θέλουμε να σκεπτόμαστε ότι υπάρχει περίπτωση να επαναληφθεί το προηγούμενο της ακύρωσης μετά από δικαστικές διαμάχες της δημοπράτησης και της εκ νέου αναβολής.
Και κάπου εδώ τελειώνουν τα θετικά νέα για το 2021.
Την περασμένη χρονιά και με αφορμή την πανδημία, είχαμε μεγάλη οπισθοδρόμηση στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές σε όλη σχεδόν τη χώρα και ιδιαίτερα στις περιφερειακές γραμμές όπως η γραμμή της δυτικής Θεσσαλίας.
Περιμέναμε ότι η λήξη των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις θα επανέφερε την κανονική λειτουργία των δρομολογίων σύμφωνα με τη σύμβαση, βάσει της οποίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται απ’ τον κρατικό προϋπολογισμό.
Δυστυχώς όμως τα δρομολόγια δεν επανήλθαν όλα, ενώ κατά μεγάλα διαστήματα αντικαταστάθηκαν, με διάφορες δικαιολογίες, από δρομολόγια πούλμαν ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό που άλλες υπηρεσίες πλήρωνε και άλλες σαφώς υποδεέστερες απολάμβανε.
Τι να πούμε για την επίμονη και ακατανόητη προσπάθεια από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την κατάργηση του μοναδικού απευθείας δρομολογίου 884/885 τόσο το περασμένο καλοκαίρι όσο και στις τωρινές γιορτές. Είναι παρήγορο που οι ομόθυμες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας ματαίωσαν και τις δύο φορές αυτές τις απαράδεκτες προθέσεις και ενέργειες.
Παρόλα αυτά όμως τα προβλήματα εξακολουθούν να είναι πολλά.
Μετά τη Θεσσαλονίκη τώρα δεν υπάρχει πρωινό τρένο ούτε για την Αθήνα. Ο επιβάτης εδώ και πολύ καιρό δεν μπορεί να ταξιδέψει, με αυθημερόν επιστροφή, ούτε στην Αθήνα ούτε στη Θεσσαλονίκη, αφού με τα υπάρχοντα δρομολόγια φτάνει πολύ αργά και στις δύο πόλεις. Δεν υπάρχει εδώ και καιρό ούτε απογευματινό δρομολόγιο προς τη Θεσσαλονίκη.
Δηλαδή υπηρεσίες που ήταν αυτονόητες εδώ και δεκαετίες, σήμερα είναι ανύπαρκτες.
Υπάρχει αλήθεια έλεγχος από την πλευρά της πολιτείας για το πού ακριβώς ξοδεύονται οι επιδοτήσεις του κρατικού προϋπολογισμού;
Διαβάζουμε στον τύπο ότι πρόκειται σύντομα να υπογραφεί νέα σύμβαση για τα επιδοτούμενα δρομολόγια διάρκειας μάλιστα δεκαπέντε ετών.
Ποια όμως θα είναι αυτά τα δρομολόγια;
Η τοπική κοινωνία που πληρώνει τους φόρους πρέπει ή όχι να έχει λόγο για το σε ποιες ακριβώς υπηρεσίες πηγαίνουν οι φόροι της; Ή απλά θα αποφασίζουν άλλοι πριν από μας για μας;
Ο Σύλλογός μας, έχοντας πια μακρόχρονη εμπειρία, είναι σε θέση να κάνει μια ρεαλιστική πρόταση δρομολογίων που θα εξυπηρετούν τόσο τους κατοίκους της περιοχής μας, όσο και τους επισκέπτες από άλλες περιοχές.
Η πρότασή μας περιλαμβάνει τρία ζεύγη δρομολογίων Αθήνας -Καλαμπάκας με ανταπόκριση και προς τις δύο κατευθύνσεις στον Παλαιοφάρσαλο με τα “προαστιακά” δρομολόγια της Θεσσαλονίκης, όπως γίνεται σήμερα με το 884, αλλά δυστυχώς όχι πια με το 885.
Το πλέγμα αυτό θα μπορούσε να προσφέρει μια αρκετά αξιόπιστη καθημερινή συγκοινωνία με τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας μας αφού θα υποστηρίζεται από τα μηχανοστάσια των δύο αυτών μεγάλων πόλεων, για να σταματήσει επιτέλους το σημερινό χάλι με τα τοπικά δρομολόγια που τη μία δεν υπάρχει ο κλειδούχος, την άλλη ο μηχανοδηγός και την τρίτη χαλάει το ίδιο το τρένο.
Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων καλεί για μια ακόμα φορά τους φορείς της περιοχής μας, τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης όσο και της κεντρικής πολιτικής σκηνής να δραστηριοποιηθούν αποτελεσματικά ώστε να συμπεριληφθούν στη νέα σύμβαση τα προτεινόμενα δρομολόγια.
Θα είμαστε πάντα σε επιφυλακή συμβάλλοντας όσο περισσότερο μπορούμε στην ουσιαστική βελτίωση της σημερινής κατάστασης.