Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση με τίτλο «Αθλητικός Εθελοντισμός, Αθλητισμός Αναψυχής και Άθληση για Όλους, Πνευματικός Αθλητισμός, Ηλεκτρονικός Αθλητισμός, Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας» , θέτει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το καίριο ζήτημα της καταστρατήγησης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Τμημάτων της Σχολής Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ), καθώς και της απαξίωσης του κεντρικού και στρατηγικού ρόλου του Δημόσιου Πανεπιστημίου στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι Κοσμήτορες και Πρόεδροι των ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ έχουν ήδη εκδώσει ψήφισμα ως μια πρώτη αντίδραση, ενώ ο Πανελλήνιος Σύλλογος Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης έχει επίσης εκφράσει σοβαρές αντιρρήσεις και επιφυλάξεις επί του νομοσχεδίου.
Επίσης,το πολυπληθές συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου, από τους φοιτητές της ΣΕΦΑΑ, τους πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής και τους ανθρώπους του αθλητισμού και της εκπαίδευσης, καταδεικνύει απερίφραστα την αντίθεση της κοινωνίας σε αυτό το νομοσχέδιο.
Με τις διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου :
- Υπονομεύεται η δημόσια υγεία και η ποιότητα ζωής των πολιτών καθώς και η δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση, πρωτίστως με την εισαγωγή του όρου «Εκπαιδευτής». Οποιοσδήποτε θα έχει τη δυνατότητα να εκπονεί και να αξιολογεί προγράμματα άσκησης, με διαφορετικά σωματικά και ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά, αρκεί να έχει παρακολουθήσει ολιγοήμερο σεμινάριο δήθεν πιστοποιημένου ιδιωτικού φορέα.
- Παραγνωρίζεται ότι, για την ορθή εφαρμογή των προγραμμάτων άσκησης αναψυχής και άθλησης για όλους, απαιτούνται εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις.
- Παραβλέπεται ότι η άσκηση διαταράσσει έντονα τη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού, και αν δεν γίνει στοχευμένα και με βάση τις καθιερωμένες επιστημονικές αρχές, μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στη σωματική, ψυχική και κοινωνική υγεία των ασκούμενων.
- Δεν λαμβάνεται υπόψη ότι οι επαγγελματίες των προγραμμάτων άσκησης και αναψυχής για όλους χρειάζεται να είναι εφοδιασμένοι με επιστημονικές γνώσεις ανατομίας και φυσιολογίας, να διαθέτουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, να έχουν υψηλό επίπεδο γνώσεων στην ψυχολογία και στην κινητική συμπεριφορά των ασκούμενων. Γνώσεις που παρέχει μόνο ένα πανεπιστημιακό Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Επειδή, η συμμετοχή του Έλληνα πολίτη σε δραστηριότητες Αθλητισμού, Αναψυχής και Άθλησης για Όλους είναι δικαίωμα το οποίο, κάτω από κατάλληλες προϋποθέσεις, συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του πολίτη και παρέχει αποδεδειγμένα σημαντικά οφέλη για τη σωματική, ψυχική και πνευματική υγεία, ενώ συμβάλλει πολλαπλώς στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων.
Επειδή η άσκηση και η άθληση, οποιασδήποτε μορφής ή τύπου, πρέπει να παρέχεται με συγκεκριμένη ένταση, διάρκεια και συχνότητα, ανάλογα με τη φυσική κατάσταση, την κατάσταση της υγείας, τις συνθήκες περιβάλλοντος, το φύλο και ηλικία των συμμετεχόντων.
Επειδή το γνωστικό αντικείμενο της Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού που διδάσκεται στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. καλύπτει την πλειοψηφία των τύπων και κλάδων άσκησης ή άθλησης και είναι από τις πιο δημοφιλείς επιλογές ανάμεσα σε όλους τους υποψήφιους φοιτητές για όλα τα ΑΕΙ.
Επειδή όλοι οι κλάδοι άσκησης που αναφέρονται στο άρθρο 16 του νομοσχεδίου καλύπτονται από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. καθώς αποτελούν το επίκεντρο των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών.
Επειδή οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Φ.Α.Α., ως επαγγελματίες άσκησης, μπορούν να ανταποκριθούν στις πολύπλοκες απαιτήσεις του αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, λόγω της ολιστικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που κατέχουν, διάρκειας τεσσάρων ετών, σε πιστοποιημένα προγράμματα σπουδών από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (Ε.Θ.Α.Α.Ε.),
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :
Κατά τη διαδικασία της ενσωμάτωσης των οριστικών διατάξεων στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο, θα λάβουν υπόψη τους τις αντιρρήσεις, τις διαφωνίες, τις ενστάσεις αλλά και τις τεκμηριωμένες προτάσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων αθλητισμού και άσκησης και κυρίως των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ;