Υστερα από πολύμηνη αναμονή, εντέλει εγκρίθηκε η χρηματοδότηση του νότιου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), που αφορά τη σύνδεση της Λαμίας με την Ξυνιάδα.
Πρόκειται για έργο 306 εκατ. ευρώ, που πρόκειται να υλοποιηθεί από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και το οποίο, όπως αναφέρει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε χθεσινή της ανακοίνωση, θα επιτρέψει την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη η Κεντρική Οδός Α.Ε., ανάδοχος του έργου, έχει κατασκευάσει κι εκμεταλλεύεται το μεσαίο τμήμα του Ε65, από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα, μήκους 80 χιλιομέτρων, το οποίο όμως είναι «τυφλό», καθώς δεν συνδέεται με κάποιον άλλο άξονα.
Το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χλμ., αναμένεται να ολοκληρωθεί σταδιακά σε διάστημα 3 ετών. Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του τμήματος αυτού είναι η σήραγγα Δομοκού, μήκους τριών χιλιομέτρων, που έχει ήδη διανοιχθεί κατά 33%.
Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη αυτή είναι σημαντική για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, την έναρξη του οποίου προσδοκούσε η διοίκηση ήδη από τις αρχές του έτους, με βάση και σχετικές διαβεβαιώσεις του υπ. Υποδομών.
Στην ανακοίνωσή της, η Κομισιόν σημειώνει ότι η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή το σχέδιο χρηματοδότησης του έργου φέτος τον Ιανουάριο. Με βάση την αξιολόγηση της Επιτροπής, η Ελλάδα απέδειξε, μεταξύ άλλων στοιχείων που τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα του έργου, και ότι η Κεντρική Οδός θα χρηματοδοτήσει η ίδια τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, του οποίου τυχόν πλεονάζοντα έσοδα θα επιστρέφονται στο Δημόσιο μέσω μηχανισμού ανάκτησης.
Ως εκ τούτου, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημόσια χρηματοδότηση που χορηγήθηκε για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 είναι σύμφωνη με τους κανόνες της Ε.Ε. στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τις προσεχείς εβδομάδες θα δρομολογηθούν οι αντίστοιχες διαδικασίες και για το βόρειο τμήμα του άξονα Ε65, δηλαδή στο τμήμα που ξεκινάει από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό (μέσω Κηπουριού Γρεβενών), όπου εκτιμάται ότι τα έργα, επίσης από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα ξεκινήσουν το 2019.
Με τον τρόπο αυτό, θα ολοκληρωθεί το σύνολο του οδικού άξονα, που ήταν από εκείνους που «κόπηκαν» πριν από μερικά χρόνια (μαζί με το τμήμα Πάτρα - Πύργος), προκειμένου να επανεκκινήσουν τα έργα σε άλλα τμήματα του εθνικού δικτύου.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ