Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων έθεσε με υπομνήματα δύο σοβαρά ζητήματα στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, με την ευκαιρία της παράδοσης στην κυκλοφορία του τμήματος Τρίκαλα-Ξυνιάδα του Ε-65. Συγκεκριμένα έθεσε το ζήτημα της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκας-Κοζάνης καθώς και το ζήτημα των υποχρεώσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσον αφορά την σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής μας με την Αθήνα.
Αναλυτικά τα υπομνήματα:
Για την γραμμή Καλαμπάκας-Κοζάνης
Κύριε υπουργέ
με την ευκαιρία των εγκαινίων του κεντρικού τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 θα θέλαμε να σας θέσουμε το μείζον θέμα της υστέρησης των σιδηροδρομικών έργων σε σχέση με τα αντίστοιχα οδικά. Η υστέρηση αυτή που διαρκεί δεκαετίες ολόκληρες δημιούργησε διαχρονικά στην χώρα μας μία κατάσταση διωγμού του σιδηροδρόμου, με αποτέλεσμα στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών η Ελλάδα να υστερεί σε σχέση με όλες τις ευρωπαϊκές χώρες με μοναδική ίσως εξαίρεση αυτή της Αλβανίας.
Συγκεκριμένα στην περιοχή μας διαιωνίζεται κυριολεκτικά το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας-Κοζάνης, ένα έργο που κατασκευάστηκε κατά 75% περί το 1930, χωρίς όμως ποτέ να μπορέσει να ολοκληρωθεί. Παραμένουν έτσι τυφλές δύο σύγχρονες σιδηροδρομικές γραμμές οι οποίες ανακαινίστηκαν πρόσφατα με κόστος δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, η γραμμή Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και η γραμμή Φλώρινας-Κοζάνης, αφού λείπει το τμήμα που θα τις συνέδεε, δίνοντας μεγάλη προστιθέμενη αξία στις γραμμές αυτές και δημιουργώντας παράλληλα έναν δεύτερο σιδηροδρομικό άξονα στον κορμό της χώρας, φέρνοντας την δυτική Μακεδονία πολύ πιο κοντά σιδηροδρομικά τόσο με την κεντρική όσο και με τη νότια Ελλάδα και φυσικά την πρωτεύουσα.
Κύριε υπουργέ, τα προηγούμενα χρόνια δαπανήθηκαν περίπου δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ για τις μελέτες κατασκευής της γραμμής αυτής, ενώ πολλές φορές η πολιτεία εξήγγειλε την κατασκευή της.
Πρόσφατα διαβάσαμε στον τύπο δήλωσή σας πως η παρούσα κυβέρνηση δεν σκέπτεται να προχωρήσει το έργο της δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας λόγω του μεγάλου κόστους κατασκευής του, “δεν έχουμε 2,5 δις ευρώ για να τρυπήσουμε την Πίνδο”, είπατε.
Όμως η δαπάνη για την κατασκευή της γραμμής Καλαμπάκας-Κοζάνης είναι μόνο το 30% του παραπάνω ποσού. Προτείνουμε λοιπόν να διαχωριστεί το έργο αυτό από το υπόλοιπο έργο της δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας και στην επόμενη προγραμματική περίοδο να ενταχθεί ως αυτόνομο έργο για όλους τους λόγους που αναφέρουμε παραπάνω.
Τονίζουμε για άλλη μια φορά ότι η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Καλαμπάκας δημιουργεί έναν άξονα που ενώνει τις πόλεις Φλώρινα, Αμύνταιο, Πτολεμαΐδα, Κοζάνη, Γρεβενά με την γραμμή Καλαμπάκας-Τρικάλων-Καρδίτσας-Σοφάδων-Παλαιοφαρσάλου-Αθηνών και υπό το πρίσμα αυτό θεωρούμενο το συγκεκριμένο έργο, δικαιολογεί απόλυτα νομίζουμε το κόστος κατασκευής του.
Για τα δρομολόγια Καλαμπάκας- Αθήνας
Κύριε Υπουργέ.
Πρόσφατα η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανάμεσα σε άλλες εκπτώσεις στις τιμές των εισιτηρίων τις οποίες κατάργησε, κατάργησε και την ειδική έκπτωση που υπήρχε για τους επιβάτες της δυτικής Θεσσαλίας στο δρομολόγιο IC 51/58, με αποτέλεσμα να τείνει πλέον η επιβατική κίνηση να μηδενιστεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Η συγκεκριμένη έκπτωση είχε δοθεί στους επιβάτες της δυτικής Θεσσαλίας έναντι της υποχρέωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με βάση τη σύμβαση ΥΓΟΣ, να δρομολογεί αντίστοιχο απευθείας δρομολόγιο που να συνδέει την Καλαμπάκα με την Αθήνα.
Κύριε υπουργέ
Επειδή τελευταία εντείνονται οι φήμες ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σκέπτεται να καταργήσει και το δρομολόγιο 884/885, το μοναδικό πια απευθείας δρομολόγιο Καλαμπάκας-Αθήνας, ζητούμε να δοθεί στους φορείς της περιοχής μας η σύμβαση ΥΓΟΣ, ώστε να είναι γνωστές σε όλους οι υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βάση τις οποίες εισπράττει άλλωστε την κρατική επιχορήγηση.
Tο kosmoslarissa.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.