Με εξαιρετικά μεγάλη συμμετοχή τρικαλινών ξεκίνησε το Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021 από τα Τρίκαλα, το ΔΕΗ e bike festival. Μια διοργάνωση της επιχείρησης, που με πάνω από 50 διαφορετικά μοντέλα ποδηλάτων, διαφορετικών εταιρειών, ταξιδεύει σε 7 ελληνικές πόλεις σε 6 μήνες.
Στην κεντρική πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου των Τρικάλων, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας και ο Δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου, υποδέχτηκαν το φεστιβάλ, μαζί με πλήθος πολιτών που ενεργά μετείχε στις δράσεις.
Στην κεντρική πλατεία, μέχρι τις 8 το βράδυ του Σαββάτου και τις ώρες 11:00 – 20:00 την Κυριακή 14 Νοεμβρίου, οι τρικαλινοί/ες όλων των ηλικιών μπορούν:
- να δουν πάνω από 50 ηλεκτρικά ποδήλατα
- να μάθουν για τον τρόπο λειτουργίας τους
- να ενημερωθούν σχετικά με το κόστος, την κρατική επιδότηση και τον τρόπο απόκτησης
- να κινηθούν δοκιμάζοντας ορισμένα μοντέλα
- να εκπαιδευτούν (τα μικρά παιδιά) για το ποδήλατο και την ορθή του χρήση
- να παίξουν μαθαίνοντας για την κινητική και την ηλεκτρική ενέργεια
Ο Δήμος Τρικκαίων υποστηρίζει και συνεργάζεται για τη διοργάνωση, έχοντας ήδη:
- πραγματοποιήσει σχετική έκθεση ηλεκτρικών οχημάτων το 2020 ομοίως στην πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου, με τη συμμετοχή των τρικαλινών επιχειρήσεων
- ολοκληρώσει τον σχεδιασμό για 20 χλμ. ποδηλατοδρόμων τα αμέσως επόμενα χρόνια
- συνεχίσει την προσπάθεια βελτίωσης των υποδομών για ποδηλασία
- υλοποιήσει προγράμματα ηλεκτροκίνησης (, Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό, ELVITEN)
- εγκαταστήσει φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων
- σχεδιάσει την εγκατάσταση πρόσθετων φορτιστών με βάση τον εθνικό σχεδιασμό.
Και όλα αυτά, σε μια πόλη με τουλάχιστον 40.000 ποδήλατα, μια παραδοσιακή ποδηλατούπολη, όπου το ποδήλατο είναι τρόπος ζωής και καθημερινότητα όλων.
Κάτι που τόνισε ο Δήμαρχος Τρικκαίων και Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου, επισημαίνοντας ότι το συγκεκριμένο φεστιβάλ αποτελεί «γιορτή για τη βιώσιμη κινητικότητα, το περιβάλλον και το ποδήλατο που αγαπάμε ιδιαίτερα στα Τρίκαλα. Αν από όλους μας γίνει αντιληπτό ότι δε χωρούμε στις πόλεις, τότε θα φανεί ότι με τη χρήση των ποδηλάτων η κατάσταση θα είναι καλύτερη για τον καθένα μας. Ευθύνη μας είναι η κατασκευή ποδηλατοδρόμων και ευθύνη των πολιτών το να δώσουμε χώρο σε πεζούς και εμποδιζόμενα άτομα. Κάτι που θα είναι το αύριο των πόλεων».
Από την πλευρά του ο Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Σκρέκας επεσήμανε πως «το πρώτο αυτό φεστιβάλ ξεκινά από την όμορφη πόλη των Τρικάλων, στέλνοντας το μήνυμα σε όλη τη χώρα, ότι πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που κινούμαστε: να χρησιμοποιούμε περισσότερο το ποδήλατο για να μειώσουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προκαλούν την κλιματική αλλαγή και, φυσικά, να μειώσουμε το κόστος των μετακινήσεων στον οικογενειακό προϋπολογισμό». Και επεσήμανε ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα βοηθούν «στο να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση, ενώ προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία, καθώς δίνουν τη δυνατότητα στον μετακινούμενο να φτάσει στον προορισμό του ξεκούραστος, ανεξαρτήτως του εδαφικού ανάγλυφου».
Σύμφωνα με τη ΔΕΗ, Το «ΔΕΗ Ε-Bike Festival», έχει εκπαιδευτικό και κοινωνικό χαρακτήρα, και αφορά αποκλειστικά σε ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση.
Με τον τρόπο αυτόν, η ΔΕΗ δηλώνει έμπρακτα την ενεργή συμμετοχή της σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος και βιωσιμότητας των πόλεων, και με πρωτοβουλία της μέσα από ένα μοναδικό road show, δίνει την ευκαιρία στους πολίτες να απολαύσουν το μεγαλύτερο ως τώρα Test Ride ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση στην Ελλάδα. Εξάλλου οι επισκέπτες/τριες μπορούν να ενημερωθούν και για τα ψηφικά, «πράσινα» ενεργειακά προϊόντα της εταιρείας (GreenPass, MyHomeOnline, MyEnergyCoach, e self-metering).
Στο φεστιβάλ μετέχουν ποδήλατα των εταιρειών Ballistic, Bianchi, Cannondale, Focus, GT, Ideal, Kona, MBM, Merida, Orbea, Orient, Tern, 3T.
Το concept της εκδήλωσης ανήκει στον οργανισμό «Πόλεις για Ποδήλατο», μέλος της European Cyclists Federation, ενώ την παραγωγή έχουν αναλάβει οι έμπειροι συνεργάτες του MBike που διαθέτουν περισσότερα από 20 χρόνια τεχνογνωσίας στον χώρο του ποδηλάτου.
Παραβρέθηκαν επίσης, ο αντιδήμαρχος Τρικκαίων Χριστόφορος Ρόμπος, ο αντιπρόεδρος του μουσείου Τσιτσάνη Μιχάλης Λάππας, η τ. αντιδήμαρχος Τρικκαίων Βασιλένα Μητσιάδη και ο πρ. αντιδήμαρχος Σωτήρης Σακκάς.
Σχετικά με τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση
Αποτελούν το μέλλον της μετακίνησης στις Ευρωπαϊκές πόλεις καθώς, ως το 2030, υπολογίζεται πως οι πωλήσεις τους θα φτάσουν τις 20 εκατομμύρια μονάδες. Και η σημασία τους για το περιβάλλον, την κλιματική αλλαγή, την υγεία των πολιτών και τη βιώσιμη κινητικότητα είναι καθοριστική.
Πολλές ευρωπαϊκές χώρες βλέπουν ετήσια αύξηση των ηλεκτρικών ποδηλάτων από 30% έως 40%, σε σύγκριση με τη χαμηλή μονοψήφια αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων θα μπορούσαν εύκολα να ξεπεράσουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε βάθος χρόνου, μέσα σ’ αυτή τη δεκαετία στην Ευρώπη.
Μια έρευνα της Shimano, για την ακρίβεια η τρίτη στη σειρά έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε η εταιρεία, δείχνει ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα πόλης είναι η πιο δημοφιλής επιλογή για τους Ευρωπαίους. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως εάν αγόραζε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους θα επέλεγε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο πόλης. Ακόμη, διερευνήθηκε η θέση που κατέχουν τα ηλεκτρικά ποδήλατα στις κοινωνίες μας και πώς ο Covid-19 και τα γεγονότα του 2020/2021 επηρέασαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την αγορά ή τη χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Τα γεγονότα του 2020/21 επέτρεψαν στη Shimano να χαρτογραφήσει τις αλλαγές συμπεριφοράς που επέφερε ο Covid-19 στη χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων. Το 27% των Ευρωπαίων δήλωσε ότι είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσει ή να αγοράσει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο τώρα από ό,τι πριν από την πανδημία, με τα δύο πέμπτα (39%) να λένε ότι θα χρησιμοποιούσαν ένα για να αποφύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Οι Ευρωπαίοι φτάνουν στο σημείο μέχρι και να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητό τους με ποδήλατο!
Σχεδόν οι μισοί (46%) από αυτούς που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ή να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο δηλώνουν ότι με χαρά θα το έκαναν ως εναλλακτική λύση αντί αυτοκινήτου. Έτσι, κερδίζουμε όλοι στις αστικές περιοχές, ποδηλάτες και μη, αφού λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους σημαίνει λιγότερη ρύπανση και λιγότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Γιατί, όμως, να αγοράσει κάποιος ένα ηλεκτρικό ποδήλατο;
Η έρευνα αποκαλύπτει μερικές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες σχετικά με τα κίνητρα των Ευρωπαίων ως προς το να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο. Στη Νορβηγία, τη Σουηδία, τη Δανία, την Ιταλία, την Ελβετία και την Ισπανία ο κύριος λόγος είναι η αποφυγή της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς οι άνθρωποι εξακολουθούν να φοβούνται μην κολλήσουν τον Covid-19 μέσα στον συνωστισμό. Η αντικατάσταση ή τουλάχιστον μια εναλλακτική λύση στη χρήση μηχανοκίνητου οχήματος δίνεται ως ο κύριος λόγος στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστρία και τη Γερμανία. Για τους ανθρώπους στην Ολλανδία και την Πολωνία, η καθημερινή άσκηση είναι η κύρια εξήγηση, ενώ μόνο στη Γαλλία, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι ο λόγος για να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο.