Πράξη γίνεται η ανάπλαση της παρόχθιας ζώνης του Ληθαίου ποταμού που αλλάζει την εικόνα της πόλης των Τρικάλων. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έδωσε την έγκριση για την ένταξη του έργου, προϋπολογισμού 3,1 εκατομμυρίων ευρώ στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020. Δικαιούχος του έργου είναι ο Δήμος Τρικκαίων.
«Με στρατηγικό σχεδιασμό και σε συνεργασία με τον Δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη, τους περιφερειακούς συμβούλους και τη Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 χρηματοδοτούμε με 3,1 εκατ. ευρώ ένα έργο που αλλάζει τη φυσιογνωμία του κέντρου της πόλης των Τρικάλων αλλά και την καθημερινότητά των κατοίκων της. Με τις παρεμβάσεις που χρηματοδοτούμε και αναλαμβάνει να υλοποιήσει ο Δήμος Τρικκαίων, δίνουμε ταυτότητα και συνοχή σε ένα σκληρό αστικό τοπίο, δημιουργούμε χώρους πρασίνου, νέα πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομο, φωτίζουμε την περιοχή και βελτιώνουμε την ασφάλεια. Οι Βιώσιμες Αστικές Αναπλάσεις που σχεδιάσαμε και χρηματοδοτούμε με πόρους του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020, αλλάζουν την εικόνα των μεγάλων αστικών κέντρων της Θεσσαλίας. Σε μια δύσκολη εποχή, η Περιφέρεια Θεσσαλίας με τα έργα που σχεδιάζει και χρηματοδοτεί δημιουργεί θέσεις εργασίας και δίνει χρήμα στην πραγματική τοπική οικονομία» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Οι παρεμβάσεις
Η συγκεκριμένη παραποτάμια διαδρομή συνδέει το χώρο του Μουσείου Τσιτσάνη με το Κέντρο και τις δραστηριότητες της πόλης και διασχίζει την πόλη συνδέοντας μεγάλους παρακείμενους χώρους πρασίνου (πλατεία Βουβής/ πάρκο Τζαμιού κτλ).
Πιο συγκεκριμένα, δεξιά και αριστερά της παραποτάμιας ζώνης γίνεται ανάπλαση των πεζοδρομίων με πλάτος 5,1μ μέσα στο οποίο περιλαμβάνεται ζώνη φύτευσης/προστασίας από 0,70μ έως 1,20μ, ποδηλατόδρομος με έγχρωμο βιομηχανικό δάπεδο πλάτους 1,50μ μονής κατεύθυνσης και ζώνη κίνησης πεζών με χυτό βοτσαλωτό δάπεδο ελάχιστου πλάτους 2,40μ . Η ανάπλαση συμπληρώνεται και ολοκληρώνεται με τη φύτευση νέων δέντρων, τη δημιουργία νέων καθιστικών καθώς και την τοποθέτηση νέων φωτιστικών και κιγκλιδωμάτων. Επίσης η οδός Κανούτα στο τμήμα από την διασταύρωση της με την οδό Χατζηγάκη έως την διασταύρωση με την οδό Γαριβάλδη μετατρέπεται σε οδό ήπιας κυκλοφορίας.
Με την ολοκλήρωση του έργου αποδίδονται:
- νέα πεζοδρόμια με ζώνη φύτευσης/προστασίας, ποδηλατόδρομος με έγχρωμο βιομηχανικό δάπεδο μονής κατεύθυνσης, ζώνη κίνησης πεζών με χυτό βοτσαλωτό δάπεδο.
- διαμορφωμένος δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, οδός Κανούτα, με τελική επίστρωση από γρανιτοκυβόλιθο
- καθιστικοί πάγκοι διαφόρων σχημάτων από σκυρόδεμα
- ηλεκτροφωτισμός κατά μήκος της διαδρομής και φωτισμός όλων των γεφυρών
- κατάλληλη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση.
Η παρέμβαση ανταποκρίνεται στην σύγχρονη προσέγγιση των αστικών αναπλάσεων στην οποία ενσωματώνεται η έννοια της βιωσιμότητας και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων των πόλεων, μέσα από την ουσιαστική ανασυγκρότηση του αστικού τους ιστού.